Η Xpeng έκανε ακόμη ένα βήμα προς την πλήρη αυτοματοποίηση, παρουσιάζοντας την ανανεωμένη έκδοση του ηλεκτρικού liftback Xpeng P7, το οποίο μπορεί να οδηγήσει αυτόνομα από τη γραμμή παραγωγής έως την περιοχή αποστολής στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κίνα, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Το εντυπωσιακό αυτό επίτευγμα επιτεύχθηκε χάρη σε τρεις in house παραγόμενους επεξεργαστές τεχνητής νοημοσύνης Turing, που αναπτύχθηκαν εξ ολοκλήρου από την Xpeng. Κάθε chip αποδίδει 750 TOPS (τρισεκατομμύρια λειτουργίες το δευτερόλεπτο), ανεβάζοντας τη συνολική υπολογιστική ισχύ στα 2.250 TOPS, τριπλάσια από αυτή του Tesla Model Y με τον επεξεργαστή AI 4 SoC, και κατά 50 TOPS ισχυρότερη από το Nvidia Orin Thor.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Xpeng, Yu Tao, ο οποίος μοιράστηκε βίντεο της διαδικασίας στο Weibo, το νέο P7 μπορεί να κινείται αυτόνομα σε περιορισμένη περιοχή του εργοστασίου της εταιρείας στη Γκουανγκζού. Όπως εξήγησε, πρόκειται για το "πρώτο βήμα προς την πλήρως αυτόνομη λειτουργία" της Xpeng.
Η νέα έκδοση του P7 διαθέτει σύστημα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) επιπέδου L3, το οποίο τεχνικά επιτρέπει στον οδηγό να αποσύρει την προσοχή του από τον δρόμο, ωστόσο η χρήση τέτοιων συστημάτων δεν έχει ακόμη νομιμοποιηθεί στην Κίνα. Το σύστημα της Xpeng βασίζεται κυρίως σε κάμερες, οι οποίες τροφοδοτούν με δεδομένα τους τρεις επεξεργαστές Turing, ενώ υποστηρίζει και μεγάλα γλωσσικά μοντέλα AI τύπου VLA (Vision-Language-Action) και VLM (Vision-Language Model), που του επιτρέπουν να "κατανοεί" και να ανταποκρίνεται έξυπνα σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης.
Η λειτουργία NGP (Navigation Guided Pilot) επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται αυτόνομα τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε αστικό περιβάλλον, με υψηλό βαθμό ακρίβειας.
Από πλευράς σχεδίασης, το Xpeng P7 παραμένει ένα ιδιαίτερα κομψό liftback μήκους 5,02 μέτρων, με μεταξόνιο 3.008 χιλιοστών και εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης 0,201 Cd. Διαθέτει κρυφές χειρολαβές θυρών, χαμηλή γραμμή παραθύρων και εσωτερικά μια οθόνη αφής 15,6 ιντσών, λεπτό ψηφιακό πίνακα οργάνων και AR-HUD 87 ιντσών.
Το P7 βασίζεται σε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V και διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η βασική, με έναν ηλεκτροκινητήρα 362 ίππων στον πίσω άξονα και η τετρακίνητη, με συνδυαστική ισχύ 586 ίππων και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα.
Εφοδιάζεται με δύο μπαταρίες, μια LFP 74,9 kWh και μια NMC 92,2 kWh, εξασφαλίζοντας ανταγωνιστική αυτονομία για την κατηγορία. Οι προπαραγγελίες στην Κίνα για το νέο Xpeng P7 άνοιξαν στις αρχές Αυγούστου και ξεπέρασαν τις 10.000 μέσα σε επτά λεπτά, με τις πωλήσεις να ξεκινούν στην Κίνα στις 27 Αυγούστου.
Με αυτό το project, η Xpeng δείχνει ότι θέλει να ανταγωνιστεί την Tesla, αλλά να τη ξεπεράσει κιόλας τεχνολογικά, φέρνοντας πιο κοντά την εποχή των πλήρως αυτόνομων οχημάτων που μπορούν να κινηθούν – έστω προς το παρόν – χωρίς οδηγό, τουλάχιστον εντός του ίδιου του εργοστασίου τους.