
Το Zeekr 001 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Κίνα, κατασκευασμένο από τον Όμιλο Geely, που είναι επίσης ιδιοκτήτης των Polestar, Lotus και Volvo και πρόσφατα ήρθε και στην Ελλάδα.
Παρόλο που υποστηρίζεται από ισχυρό όμιλο και είναι δημοφιλές στην εγχώρια αγορά, στην Ευρώπη αρχίζει να ακούγεται μόλις το τελευταίο διάστημα.
Το μοντέλο 001 παρουσιάστηκε το 2021 και μετά τη δεύτερη τεχνική αναβάθμιση το 2024, η μπαταρία του 800V μπορούσε να φορτίσει με ισχύ άνω των 500 kW, επιτυγχάνοντας φόρτιση από 10% έως 80% σε μόλις 12 λεπτά.

Αξίζει να σημειωθεί, πως το Zeekr 001 δέχτηκε τρεις ανανεώσεις μέσα σε τέσσερα χρόνια, με την πιο πρόσφατη να ανεβάζει εκ νέου τον πήχη στην ταχύτητα φόρτισης.
Πρόσφατα, κυκλοφόρησε ένα νέο βίντεο που δείχνει πόσο γρήγορα μπορεί επιστρέψει στον δρόμο μετά από φόρτιση της μπαταρίας που είχε φτάσει στο 4%.

Στο βίντεο διάρκειας περίπου ενός λεπτού, που δημοσίευσε η Zeekr μέσω του Felix Hamer, εμφανίζεται το νέο 001 εξοπλισμένο με μπαταρία LFP 95 kWh, να συνδέεται σε έναν από τους νέους σταθμούς ταχυφόρτισης του κατασκευαστή ισχύος ενός μεγαβάτ.
Η ισχύς φόρτισης ξεπερνά αμέσως τα 500 kW και φτάνει έως και τα 1.321 kW. Η φόρτιση από 4% σε 10% διαρκεί λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα, ενώ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά την έναρξη της φόρτισης, επιτυγχάνεται η μέγιστη ισχύς με τάση 894 V και ένταση 1.488 Α.
Στη συνέχεια, η φόρτιση συνεχίζεται κάπως πιο ομαλά, καθώς σε περίπου τρία λεπτά η μπαταρία φτάνει το 50%, ενώ σε μόλις έξιμιση λεπτά φτάνει στο 80%.
Η αυτονομία σε αυτό το επίπεδο φόρτισης φτάνει τα 568 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πιο ευνοϊκό κινεζικό πρότυπο μέτρησης (CLTC). Παρ’ όλα αυτά, το εντυπωσιακό είναι πως σε λιγότερο από επτά λεπτά φόρτισης, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί σε τόσο μεγάλη απόσταση.

Στο βίντεο η φόρτιση συνεχίζεται μέχρι την πλήρη επαναφόρτιση της μπαταρίας. Η οποία, έχοντας ξεκινήσει από το 4%, διαρκεί 13 λεπτά και 23 δευτερόλεπτα, προσφέροντας αυτονομία έως και 710 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο CLTC.
Είναι σαφές ότι το Zeekr 001 φορτίζει αστραπιαία, ωστόσο επιβεβαιώνει και ότι στις μεγάλες διαδρομές δεν έχει νόημα η πλήρης φόρτιση, καθώς η φόρτιση από 80% έως 100% σχεδόν διπλασιάζει το χρόνο.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, είναι πως η ύπαρξη ενός τόσο γρήγορου ηλεκτρικού αυτοκινήτου βάζει τέλος στη σύγκριση με τον ανεφοδιασμό βενζίνης, αλλά απαιτεί και τον κατάλληλο υποδοχέα φόρτισης για να απολαύσει ο οδηγός αυτές τις επτάλεπτες στάσεις.
Στην Αμερική και την Ευρώπη υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης 350 kW, όμως η Κίνα έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση σταθμών με ισχύ που φτάνει στο ένα μεγαβάτ, προσφέροντας σημαντικό πλεονέκτημα ταχύτητας.