Η Tesla αποκάλυψε τις προηγούμενες μέρες τις προθέσεις της σχετικά με το πολυαναμενόμενο προσιτό ηλεκτρικό της μοντέλο, παρουσιάζοντας ουσιαστικά δύο εκδόσεις των Model Y και Model 3 με βασικό επίπεδο εξοπλισμού.
Το Tesla Model Y Standard αναμένεται να είναι το πιο δημοφιλές από τα δύο, παρότι είναι ακριβότερο από το Model 3. Η βασική έκδοση ξεκινά στην ελληνική αγορά από 39.990 ευρώ, δηλαδή 5.000 ευρώ φτηνότερη από την επόμενη έκδοση (Premium RWD).
Πάμε να δούμε όμως λεπτομερώς τι ακριβώς έχει κοπεί από τον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης του Model Y, ξεκινώντας από το πιο παράξενο στοιχείο. Την πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία, αν και εξακολουθεί να υπάρχει εξωτερικά, εσωτερικά είναι καλυμμένη πλήρως με επένδυση οροφής, σαν να μην υπάρχει.
Η Tesla εξηγεί ότι η λύση αυτή είναι φτηνότερη από την αντικατάσταση του γυαλιού με μεταλλική οροφή, όμως πρόκειται σίγουρα για κάτι εντελώς ασυνήθιστο.
Από πλευράς επιδόσεων, η βασική έκδοση έχει λιγότερη ισχύ και μικρότερη αυτονομία, στα 517 χλμ, έναντι 575 χλμ του Model Y Premium. Οι 18άρες χαλύβδινες ζάντες αντικαθιστούν τις αλουμινένιες 19 ιντσών, ενώ λείπουν τα φώτα ημέρας LED μπροστά και πίσω.
Το frunk είναι μικρότερο, η ανάρτηση είναι συμβατική, χωρίς ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, και η ισχύς φόρτισης έχει μειωθεί από 250 kW σε 225 kW.
Στο εσωτερικό, το ηχοσύστημα έχει επτά ηχεία αντί για 15, χωρίς subwoofer, ενώ δεν υπάρχει ραδιόφωνο FM. Επίσης έχει αφαιρεθεί η οθόνη αφής 8 ιντσών για τους πίσω επιβάτες, τα καθίσματα δεν αερίζονται, ενώ μόνο τα μπροστινά είναι θερμαινόμενα.
Η επένδυση είναι δίχρωμη με vegan δέρμα και ύφασμα, ενώ οι ποτηροθήκες πίσω, διαθέσιμες μόνο αν αναδιπλώσει κάποιος το κεντρικό κάθισμα.
Οι εξωτερικοί καθρέφτες ρυθμίζονται χειροκίνητα, χωρίς αυτόματη σκίαση, ενώ λείπει το σύστημα υποβοήθησης λωρίδας Autosteer, παρότι υπάρχει το σχετικό hardware. Για να το αποκτήσει κανείς, πρέπει να πληρώσει επιπλέον περίπου 7.500 ευρώ για το πακέτο Full Self-Driving (Supervised).
Τακτική με αμφίβολο αποτέλεσμα
Οι νέες εκδόσεις Model Y Standard και Model 3 Standard είναι σαφώς πιο προσιτές από τα υπόλοιπα μοντέλα της Tesla, όμως οι περικοπές σε εξοπλισμό και άνεση είναι σημαντικές.
Η Tesla έχει επιχειρήσει στο παρελθόν παρόμοια στρατηγική, όπως με την βασική έκδοση του Cybertruck, η οποία αποσύρθηκε μόλις πέντε μήνες μετά την κυκλοφορία της.
Σε μια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική και χωρίς φορολογικά κίνητρα σε πολλές αγορές, μένει να φανεί αν οι νέες βασικές εκδόσεις της Tesla, θα καταφέρουν να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό.