Παρά το γεγονός ότι η αγορά των ηλεκτρικών supercars δεν γνωρίζει ακόμα ευρεία αποδοχή, η Ferrari δεν δείχνει διατεθειμένη να περιμένει. Η ιταλική εταιρεία ετοιμάζεται να αποκαλύψει πλήρως μέσα στο 2026 το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, με την προσωρινή ονομασία Elettrica, και ήδη μοιράζεται εντυπωσιακές τεχνικές λεπτομέρειες.
Η Elettrica ακολουθεί τη φιλοσοφία των grand tourer, με αναφορές στην παλαιότερη GTC4Lusso, ωστόσο ενσωματώνει χαρακτηριστικά από τα supercars της Ferrari με κινητήρα στο κέντρο.
Με μεταξόνιο 2,96 μέτρα και θέση οδήγησης τοποθετημένη αρκετά μπροστά, η νέα Ferrari υπόσχεται οδηγική εμπειρία αντάξια του ονόματός της.
Η αρχιτεκτονική των 800V και οι ηλεκτροκινητήρες έχουν εξελιχθεί και θα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στο Maranello, από την ίδια τη Ferrari. Στη λειτουργία "Boost", η Elettrica αποδίδει πάνω από 986 ίππους μέσω τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων, ενώ η μπαταρία χωρητικότητας 122 kWh (μεικτή) προσφέρει αυτονομία 530 χιλιομέτρων (WLTP).
Η επιτάχυνση από 0-100 km/h θα ολοκληρώνεται σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 309 km/h.
Τεχνολογία για απόλυτο έλεγχο
Η Ferrari συνεχίζει να δίνει έμφαση στον απόλυτο έλεγχο της δυναμικής του αυτοκινήτου, αξιοποιώντας προηγμένη τεχνολογία σε υλικό και λογισμικό. Οι τέσσερις κινητήρες, επιτρέπουν ακριβή διαχείριση της συμπεριφοράς του οχήματος.
Παράλληλα, η νέα έκδοση της ενεργής ανάρτησης Ferrari Active Suspension Technology (FAST), που βασίζεται σε αμορτισέρ της Multimatic με κινητήρα 48V, επιτρέπει στο σύστημα να ασκεί επιπλέον δυνάμεις στο αμάξωμα για απόλυτη σταθερότητα και άνεση.
Η ανεξάρτητη τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα, δίνει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς οι πίσω τροχοί μπορούν να στρίβουν αντίθετα μεταξύ τους για εξαιρετικό έλεγχο σε κάθε συνθήκη.
Κινητήρες υψηλής περιστροφής
Οι δύο πίσω ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 416 ίππους έκαστος και περιστρέφονται έως τις 25.000 σ.α.λ., ενώ οι εμπρός κινητήρες (ίδιοι με της Ferrari F80) αποδίδουν 141 ίππους έκαστος, με μέγιστο ρυθμό περιστροφής 30.000 σ.α.λ.. Η συνολική λειτουργία του συστήματος θα προσομοιάζει σε πίσωκίνητο, με δυνατότητα πλήρους αποσύζευξης των εμπρός κινητήρων.
Η μπαταρία αποτελείται από 14 μονάδες των 15 στοιχείων η καθεμία και έχει ενσωματωθεί δομικά στο σασί του αυτοκινήτου, κυρίως πίσω από τον οδηγό και κάτω από τα πίσω καθίσματα, επιτυγχάνοντας κατανομή βάρους 47% εμπρός και 53% πίσω.
Το συνολικό βάρος αγγίζει τα 2.300 κιλά, αντίστοιχο με εκείνο της Purosangue, ωστόσο τα προηγμένα ενεργά συστήματα υπόσχονται να "κρύψουν" αυτή τη μάζα.
Μοναδικός ήχος και paddles
Αν και η Ferrari έχει κατοχυρώσει πατέντες για την εικονική αναπαραγωγή ήχου και αίσθησης κινητήρων εσωτερικής καύσης, στην Elettrica ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση.
Ένα επιταχυνσιόμετρο στον πίσω άξονα καταγράφει τον φυσικό ήχο του συστήματος μετάδοσης, τον οποίο το αυτοκίνητο ενισχύει και μεταδίδει στο εσωτερικό, χωρίς να δημιουργεί τεχνητούς ήχους.
Επιπλέον, η Elettrica διαθέτει ένα σύστημα προσομοίωσης αλλαγής ταχυτήτων, που δεν αντιγράφει ένα παραδοσιακό κιβώτιο, αλλά παρέχει πέντε διαφορετικούς χάρτες ροπής/ισχύος, οι οποίοι εναλλάσσονται μέσω των paddles αλλαγής ταχύτητας.
Το paddle του κατεβάσματος ενεργοποιεί ένα προσομοιωμένο φρενάρισμα κινητήρα, δίνοντας στον οδηγό την αίσθηση αλλαγών σχέσεων κατά την επιβράδυνση.
Έρχεται το 2026
Παρόλο που δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές λεπτομέρειες για την εξωτερική εμφάνιση ή την τιμή, η Ferrari έχει ξεκαθαρίσει ότι η πλήρης αποκάλυψη του μοντέλου θα γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026.
Μπορεί η ιδέα μιας ηλεκτρικής Ferrari να μη συγκινεί τους παραδοσιακούς φίλους της μάρκας, ωστόσο το Elettrica αποτελεί ορόσημο στην πορεία της Ferrari προς την ηλεκτροκίνηση.
Από τεχνικής άποψης, το νέο αυτό μοντέλο θα θέτει νέα πρότυπα, και δεν χωρά αμφιβολία ότι κι άλλοι κατασκευαστές θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της ιταλικής εταιρείας.