Το νέο Dacia Hipster δείχνει το δρόμο για το πραγματικά προσιτό ηλεκτρικό πόλης

Η Dacia παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο με έμφαση στην απλότητα, τη βιωσιμότητα και την πρακτικότητα, επιδιώκοντας να κάνει πραγματικότητα το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept
Dacia Hipster Concept

Citroen 2CV. Fiat 500. Mini. VW Beetle. Και τώρα, Dacia Hipster; Πριν ενθουσιαστείτε, να ξεκαθαρίσουμε ότι το Hipster είναι ακόμη σε μορφή πρωτοτύπου.

Διαβάστε Επίσης

Όμως, έχει ήδη τραβήξει την προσοχή μας και όχι μόνο λόγω του μικρού του μεγέθους. Με μήκος μόλις 3 μέτρα και πλάτος 1,5 μέτρο, καταφέρνει να χωρέσει τέσσερις ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα εντυπωσιακά 500 λίτρα.

Dacia Hipster Concept

Είναι κατά 20% ελαφρύτερο από το ήδη μικρό ηλεκτρικό Dacia Spring και φιλοδοξεί να μειώσει στο μισό το αποτύπωμα άνθρακα κατά τη διάρκεια ζωής του, σε σύγκριση με τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς.

Το Hipster επιχειρεί να απαντήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της εποχής, το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ακόμη και τα πιο "οικονομικά" σημερινά ηλεκτρικά οχήματα, παραμένουν απρόσιτα για πολλούς. Έτσι, η Dacia εμπνέεται από τα εμβληματικά "λαϊκά" αυτοκίνητα του παρελθόντος, επιχειρώντας μια νέα προσέγγιση.

Dacia Hipster Concept

Ακριβώς όσα χρειάζεσαι

Στην πράξη, το Hipster προτείνει μια νέα, ρεαλιστική προσέγγιση στη μετακίνηση. Σύμφωνα με τη Dacia, προσφέρει αρκετή αυτονομία για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, και θεωρητικά χρειάζεται φόρτιση μόνο δύο φορές την εβδομάδα.

Ενδεικτικά, το 94% των οδηγών στη Γαλλία, διανύει λιγότερα από 39 χιλιόμετρα την ημέρα (στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις 30 χλμ.). Άρα, όλα μπορούν να είναι μικρότερα, ελαφρύτερα και πιο ουσιώδη.

Ο David Durand, αντιπρόεδρος σχεδίασης της Dacia, εξηγεί:
"Ανακαλύπτουμε ότι χρειάζεται πια πολύς χρόνος για να κάνουμε πράγματα που παλαιότερα ήταν απλά. Οι άνθρωποι επανεξετάζουν τι πραγματικά θέλουν και χρειάζονται από ένα αυτοκίνητο, καθώς και τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για αυτό. Η απλότητα αναδεικνύεται ως λύση".

Dacia Hipster Concept

Η Dacia αποκαλεί τη φιλοσοφία της "Eco-Smart", αλλά θα μπορούσε άνετα να την πει και "κοινή λογική". Κάνεις κάτι ελαφρύτερο, άρα χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να κινηθεί.

Συνεπώς, μπορεί να έχει μικρότερη και φτηνότερη μπαταρία. Και φυσικά, λιγότερα υλικά στην παραγωγή του. Ένας "ενάρετος κύκλος", όπως το θέτει ο Durand. Η αυτονομία των 150 χιλιομέτρων είναι επαρκής, λέει η Dacia, με γνώμονα τη χρήση στην πόλη.

Τετράγωνο αλλά έξυπνο

Ο σχεδιασμός του Hipster ακολουθεί την αρχή της μέγιστης εσωτερικής χωρητικότητας κι αυτό οδηγεί αναπόφευκτα σε έναν κύβο με τέσσερις τροχούς. Οι πρόβολοι είναι ελάχιστοι και η πρακτικότητα μέγιστη.

Το πορτμπαγκάζ ανοίγει σε δύο μέρη και καταλαμβάνει όλο το πλάτος του οχήματος, διευκολύνοντας τη φόρτωση. Τα πίσω φώτα βρίσκονται πίσω από το τζάμι, αποφεύγοντας περιττές λεπτομέρειες στο αμάξωμα.

Υπάρχει μία μόνο διαθέσιμη απόχρωση για το αμάξωμα, και μόλις τρία βαμμένα μέρη συνολικά, καθώς η Dacia το αντιμετωπίζει σαν ένα είδος flat-pack αυτοκινήτου.

"Δεν θέλαμε να φτιάξουμε κάτι μικρό που προσποιείται πως είναι κανονικό αυτοκίνητο", λέει ο Durand. "Ένα κύβος μπορεί να δείχνει στιβαρός και σοβαρός. Μας ενέπνευσαν πολύ τα ιαπωνικά kei cars. Οι Ιάπωνες είναι οι ειδικοί στο να παίζουν με περιορισμούς και να δημιουργούν κάτι cool. Το Hipster είναι φιλικό, αλλά δεν είναι παιχνίδι."

Η απλοποίηση, εξηγεί, έχει γίνει παιχνίδι μεταξύ των σχεδιαστών της Dacia: "Κάθε φορά λέμε: ‘Η πρότασή σου είναι πολύ καλή, αλλά μπορείς να το κάνεις χωρίς αυτό το κομμάτι;’ Κι έτσι βρίσκουμε πιο έξυπνες λύσεις, χωρίς να ξοδεύουμε παραπάνω χρήματα".

Dacia Hipster Concept

Υλικά με ιστορία, εσωτερικό με ουσία

Το αμάξωμα κατασκευάζεται από ένα υλικό που ονομάζεται Starkle, ένα μείγμα από 20% ανακυκλωμένο πλαστικό (παλαιοί προφυλακτήρες, ταμπλό κ.λπ.) και νέο υλικό. Το αποτέλεσμα είναι ένα "πιτσιλωτό" φινίρισμα με λευκές κηλίδες, που η Dacia αποφάσισε να διατηρήσει.

"Θα μπορούσαμε να το καλύψουμε με βαφή, αλλά μας αρέσει. Είναι σαν τα sneakers. Όταν αυξηθεί η παραγωγή, θα γίνει πιο οικονομικό", λέει ο Durand.

Dacia Hipster Concept

Στο εσωτερικό, η λογική είναι απλή. Μεγάλες πόρτες δεξιά και αριστερά, με υφασμάτινες λωρίδες αντί για κλασικές χειρολαβές. Τα παράθυρα είναι συρόμενα και το μπροστινό κάθισμα σαν ενιαίος πάγκος, με εμφανή μεταλλική κατασκευή.

Χωρίς ηλεκτρικές ρυθμίσεις, φυσικά. "Έχετε μήπως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες πολυθρόνες στο σπίτι;", σχολιάζει σκωπτικά η Dacia.

Τα προσκέφαλα είναι μίνιμαλ, υπάρχουν αερόσακοι για οδηγό και συνοδηγό, και το σύστημα YouClip επιτρέπει την προσθήκη εξαρτημάτων όπως ποτηροθήκες ή αποθηκευτικά κουτιά σε 11 διαφορετικά σημεία.

Dacia Hipster Concept

Το infotainment; Φέρνεις το δικό σου. Η Dacia υιοθετεί μια λύση "bring your own device”. Η βάση στηρίζει το smartphone του οδηγού, το οποίο λειτουργεί ως οθόνη, κλειδί και πηγή ήχου μέσω ενός YouClip Bluetooth ηχείου.

Ο σχεδιασμός ως ελευθερία

Ο Durand δεν προσπαθεί να αντιγράψει τη Mini. "Ήταν μοναδική και ιδιοφυώς σχεδιασμένη", λέει. "Εμείς εμπνευστήκαμε από την ιδέα της, να προσφέρεις μέγιστο χώρο σε ένα μικρό εξωτερικό περίβλημα."

Dacia Hipster Concept

Για την ιστορία, ο ίδιος οδηγεί ένα Land Rover Series II του 1968 και έχει επτά μοτοσικλέτες. "Η μοτοσικλέτα είναι το απόλυτο παράδειγμα σχεδιαστικής ουσίας. Παίρνεις έναν κινητήρα, δύο ρόδες, και κάθεσαι από πάνω. Δεν έχει ανέσεις, είσαι εκτεθειμένος. Αλλά προσφέρει απόλυτη ελευθερία."

Αυτό είναι και το πνεύμα του Hipster. Ουσιαστικό, ελαφρύ, προσιτό, ανθρώπινο. Μπορεί να μην είναι ακόμη διαθέσιμο, αλλά αν τελικά βγει στους δρόμους, ίσως κερδίσει μια θέση δίπλα στους μεγάλους θρύλους της αυτοκίνησης.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network