Η Porsche ετοιμάζεται για το ντεμπούτο της πολυαναμενόμενης Cayenne Electric, μιας αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής που θα σταθεί δίπλα στις ήδη υπάρχουσες εκδόσεις βενζίνης και plug-in υβριδικές.
Αν και η πλήρης αποκάλυψη έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2025, η γερμανική εταιρεία δεν άντεξε και παρουσίασε πρόωρα το εσωτερικό, το οποίο μοιάζει περισσότερο με έκθεση τεχνολογίας OLED παρά με παραδοσιακό ταμπλό αυτοκινήτου.

Η νέα Cayenne Electric σηματοδοτεί τη μετάβαση στην αποκαλούμενη από την Porsche "καμπίνα του μέλλοντος", μια σχεδιαστική φιλοσοφία που θα υιοθετηθεί σταδιακά και από άλλα μοντέλα της φίρμας. Το βασικό ζητούμενο βέβαια στη θέα ενός τέτοιου εσωτερικού, είναι να μπορείς να παραμείνεις συγκεντρωμένος στο δρόμο και την οδήγηση.
Αδιαμφισβήτητο highlight η οθόνη Flow Display, μια κυρτή OLED οθόνη που κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό. Παρότι η ψηφιοποίηση είναι πανταχού παρούσα, διατηρούνται φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες όπως η θερμοκρασία, η ένταση του ήχου και η ταχύτητα του ανεμιστήρα, διασφαλίζοντας έτσι μια καλύτερη εργονομία.

Οθόνες παντού
Η καμπίνα διαθέτει επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων 14,25 ιντσών OLED, προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας 87 ιντσών, αλλά και οθόνη 14,9 ιντσών για τον συνοδηγό, η οποία επιτρέπει έλεγχο εφαρμογών και video streaming.
Η τεχνολογία ολοκληρώνεται με το Porsche Digital Key, που μπορεί να μοιραστεί με έως και επτά χρήστες, καθώς και με έναν νέο φωνητικό βοηθό με υποστήριξη AI.
Απόλυτη εξατομίκευση
Η Cayenne Electric υπόσχεται επίπεδα εξατομίκευσης που δεν έχουμε ξαναδεί σε SUV της Porsche, με 13 χρωματικούς συνδυασμούς για το εσωτερικό, 4 διαφορετικά πακέτα, 5 πακέτα λεπτομερειών, επεκταμένο ambient φωτισμό και 5 ψηφιακά θέματα παρουσίασης.

Εισάγονται επίσης τα νέα "Mood Modes", που συντονίζουν φωτισμό, κλιματισμό, ήχο και θέσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις και τη διάθεση του οδηγού.
Υλικά όπως το δέρμα διατίθενται σε Magnesium Grey, Lavender και Sage Grey, ενώ το οικολογικό, vegan υλικό Race-Tex με υφασμάτινο μοτίβο Pepita αποτελεί αναφορά στην αγωνιστική κληρονομιά της μάρκας.
Από τις τεχνολογικές καινοτομίες ξεχωρίζει η μεγαλύτερη πανοραμική γυάλινη οροφή που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Porsche, με λειτουργία Variable Light Control (καθαρό, ημιδιαφανές ή ματ φινίρισμα), καθώς και τα θερμαινόμενα σημεία αφής (π.χ. υποβραχιόνια και πάνελ θυρών).

Επιπλέον, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες πίσω θέσεις είναι στάνταρ, προσαρμοζόμενες είτε για άνεση επιβατών είτε για επιπλέον αποθηκευτικό χώρο.
Ηλεκτρική ισχύς 1.000 ίππων
Η Cayenne Electric θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδοχές αμαξώματος, SUV και coupe-SUV, ενώ σχεδιαστικά παντρεύει τις γραμμές της υπάρχουσας Cayenne με στοιχεία από τη μικρότερη Macan EV, έχοντας παράλληλα πιο αεροδυναμικό προφίλ.

Κάτω από το αμάξωμα, το μοντέλο βασίζεται σε μια εξελιγμένη εκδοχή της Premium Platform Electric (PPE). Η κορυφαία έκδοση αναμένεται να ξεπερνά τους 1.000 ίππους, ξεπερνώντας κατά πολύ τους 730 ίππους της σημερινής Cayenne Turbo S E-Hybrid.
Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία 113 kWh, με δυνατότητα ταχείας φόρτισης 400 kW, ασύρματης φόρτισης και αυτονομία πάνω από 595 χλμ. Ενδεικτικά, φωτογραφίες του εσωτερικού δείχνουν ένδειξη 546 χλμ. με την μπαταρία να μην είναι πλήρως φορτισμένη.

Η ηλεκτρική Cayenne θα εξοπλίζεται με την ενεργή ανάρτηση Porsche Active Ride, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 3.500 κιλά, ανταγωνιζόμενη ακόμη και τα περισσότερα μεσαίου μεγέθους pickup.
Για όσους επιθυμούν κάτι ακόμη πιο εξειδικευμένο και μοναδικό από τα παραπάνω, η Porsche Exclusive Manufaktur και το πρόγραμμα Sonderwunsch δίνουν τη δυνατότητα για ακόμα πιο εξατομικευμένες και επιλογές, φυσικά με το ανάλογο κόστος.