Η Dreame έχει ήδη παραγγελίες 2,1 δισ. ευρώ χωρίς να έχει ακόμη αυτοκίνητο

Η εταιρεία που έχει ανακοινώσει ότι θα φτιάξει ένα ηλεκτρικό hypercar για να χτυπήσει την Bugatti έχει ήδη εξασφαλίσει παραγγελίες 2,1 δισ. ευρώ.

Η κινεζική Dreame Technology, γνωστή μέχρι πρότινος για τις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές της, ετοιμάζεται να κάνει δυναμική είσοδο στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει ήδη εξασφαλίσει παραγγελίες από το εξωτερικό αξίας άνω των 15 δισ. γιουάν (περίπου 2,1 δισ. ευρώ), σηματοδοτώντας εντυπωσιακή αρχή στο νέο της εγχείρημα.

Η είδηση έγινε γνωστή κατά την πρώτη στρατηγική συνάντηση συνεργατών της εταιρείας, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο. Εκεί συμμετείχαν εκπρόσωποι από 54 αντιπροσωπείες σε 22 χώρες, με ιδιαίτερα θετικά σχόλια να προέρχονται από τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία – περιοχές όπου η Dreame στοχεύει να ενισχύσει γρήγορα την παρουσία της.

Νέο μοντέλο ανάπτυξης

Η Dreame σκοπεύει να ακολουθήσει ένα μοντέλο "ecosystem plus", που θα της επιτρέψει να επεκταθεί σε πολλαπλές κατηγορίες προϊόντων, με απώτερο στόχο να χτίσει δίκτυο συνεργασιών σε 200 χώρες και περιοχές παγκοσμίως.

Η στροφή στην αυτοκινητοβιομηχανία έγινε επίσημα στις 28 Αυγούστου 2025, όταν παρουσιάστηκε το πρώτο της όχημα. Ένα υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, που τοποθετείται απέναντι σε μάρκες όπως η Bugatti. Λίγες μέρες αργότερα, η Dreame αποκάλυψε και το δεύτερο δημιούργημά της. Ένα πολυτελές ηλεκτρικό SUV που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τη Rolls-Royce Cullinan. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει το 2027 και θα διαθέτει μεταξόνιο 3,2 μέτρων, ανοιγόμενες πίσω πόρτες τύπου coach doors και τετρακινητήρια διάταξη με ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες.

Παράλληλα, θα ενσωματώνει μπαταρίες τεχνολογίας CTP 4.0 χωρητικότητας 100 kWh, με δυνατότητα επιλογής range extender, καθώς και προσαρμοζόμενο πλαίσιο που ρυθμίζει αυτόματα ύψος και σκληρότητα ανάλογα με τα δεδομένα από τους αισθητήρες.

Πατέντες και αμφιβολίες

Η Dreame υποστηρίζει ότι τα αυτοκίνητά της θα φέρουν σειρά πρωτότυπων τεχνικών λύσεων, ανάμεσά τους και επτά διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τον σχεδιασμό χωρίς κολόνες στις πίσω πόρτες. Ωστόσο, αναλυτές του κλάδου εκφράζουν επιφυλάξεις, καθώς διαπιστώνονται ομοιότητες με παλαιότερες κατοχυρώσεις άλλων κατασκευαστών.

Επέκταση στην Ευρώπη

Η εταιρεία εξετάζει ήδη το Βερολίνο για την ίδρυση νέου εργοστασίου παραγωγής, δείχνοντας ξεκάθαρα ότι θέλει να εδραιώσει παρουσία και στην καρδιά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Από τις σκούπες στα supercars

Η Dreame ιδρύθηκε από τον Yu Hao και μπήκε το 2017 στο οικοσύστημα της Xiaomi, κερδίζοντας αναγνώριση με προϊόντα όπως ηλεκτρικές σκούπες και σεσουάρ μαλλιών. Η μετάβαση από τον χώρο των μικροσυσκευών στα supercars και τα πολυτελή SUV δείχνει την τάση πολλών κινεζικών εταιρειών να επενδύουν στην αγορά των premium ηλεκτρικών οχημάτων, όπου ο ανταγωνισμός μεγαλώνει ραγδαία.

Με τις πρώτες παραγγελίες να ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ, το στοίχημα για τη Dreame είναι αν θα καταφέρει να μετατρέψει το "όνειρο" της στο αυτοκίνητο σε πραγματικότητα και μάλιστα σε μια κατηγορία που σήμερα κυριαρχείται από παραδοσιακούς κολοσσούς.