
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να ανεβαίνουν με εντυπωσιακό ρυθμό στην ευρωπαϊκή αγορά, καταγράφοντας τον Αύγουστο διπλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024. Πρόκειται για τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα του έτους όπου το μερίδιό τους ξεπέρασε το 5% στην Ευρώπη.

Κύριος μοχλός ανάπτυξης ήταν τα plug-in υβριδικά (PHEV), τα οποία σημείωσαν εκρηκτική άνοδο 1.271% φτάνοντας τις 10.406 πωλήσεις. Τα full hybrids κατέγραψαν αύξηση 190% με 7.176 μονάδες, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) ανέβηκαν κατά 57%, παραμένοντας ωστόσο η κυρίαρχη επιλογή με 14.473 πωλήσεις.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce, τα BEV εξακολουθούν να αποτελούν το 97% των κινεζικών πωλήσεων στις χώρες της Ε.Ε., της EFTA και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Στην ευρωπαϊκή αγορά που συνολικά ενισχύθηκε κατά 4,5% και έφτασε τις 769.083 μονάδες τον Αύγουστο, οι Κινέζοι κατασκευαστές ανέβασαν το μερίδιό τους στο 5,4% από 5,3% τον Ιούλιο και μόλις 2,9% τον Αύγουστο του 2024.
Οι πρόσθετοι δασμοί που επέβαλε η Ε.Ε. από τον περασμένο Νοέμβριο στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώθησαν τις εταιρείες να στραφούν περισσότερο στα PHEV. Έτσι, ενώ πέρυσι τα BEV αντιπροσώπευαν το 44% των πωλήσεών τους, φέτος το ποσοστό έπεσε στο 35%, με τα PHEV να ανεβαίνουν από 4% στο 25%. Η βενζίνη παραμένει η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή, αλλά περιορίστηκε στο 21% (από 35% το 2024), ενώ τα full hybrids ανέβηκαν στο 17%.

Στα μεμονωμένα αποτελέσματα, η MG Motor (θυγατρική της SAIC) κατέγραψε άνοδο 46% με 15.627 πωλήσεις, χάρη κυρίως στο SUV HS, που τριπλασίασε σχεδόν τις επιδόσεις του με 4.490 μονάδες.
Η BYD σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των καθιερωμένων κινεζικών μαρκών στην Ευρώπη, με άνοδο 230% και 10.498 πωλήσεις. Η εταιρεία συνεχίζει τη στροφή της προς τα PHEV. Ενώ πέρυσι το 93% των πωλήσεών της ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, φέτος το ποσοστό έπεσε στο 62%, με τα PHEV να καλύπτουν πλέον το 38%. Ξεχώρισε το PHEV Seal U, που σημείωσε 3.715 πωλήσεις και αναδείχθηκε το best-seller plug-in SUV από Κινέζο κατασκευαστή, αλλά και το δεύτερο δημοφιλέστερο PHEV στην Ευρώπη για το 2025, πίσω μόνο από το VW Tiguan.
Η Chery, με τα σήματα Omoda και Jaecco, ανέβασε τις πωλήσεις της κατά 471% στις 7.094 μονάδες. Το compact SUV Jaecco 7 πρόσθεσε σχεδόν 3.500 πωλήσεις, με τη Jaecco να ξεπερνά οριακά την Omoda (3.517 έναντι 3.371).
Συνολικά, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι κινεζικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 74% φτάνοντας τις 430.650 μονάδες, σε μια ευρωπαϊκή αγορά που παρέμεινε στάσιμη στα 8,7 εκατομμύρια. Το μερίδιο αγοράς τους ενισχύθηκε έτσι στο 4,9% από 2,9% πέρυσι.
Έτσι, μέχρι το τέλος Αυγούστου η MG ανέβηκε κατά 20% με 191.440 πωλήσεις και αναμένεται να ξεπεράσει τις 200.000 τον Σεπτέμβριο. Η BYD εκτοξεύτηκε κατά 287% με 94.667 πωλήσεις, με προοπτική να σπάσει το φράγμα των 100.000. Ενώ η Chery κατέγραψε άνοδο 1.100% (αν και από χαμηλή βάση), με 54.674 πωλήσεις.
Αυτές οι τρεις εταιρείες συγκέντρωσαν το 79% των συνολικών πωλήσεων των Κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη. Παράλληλα, η Geely πούλησε 40.032 οχήματα και η DR Automobiles 18.439, ενώ περίπου 20 ακόμη μάρκες μοιράστηκαν 30.000 πωλήσεις.