
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα προκαταρκτικά στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων για την Ευρώπη για τον Αύγουστο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce, τον Αύγουστο η Volkswagen κατέγραψε 16.105 πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 45% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Ο ρυθμός αυτός ξεπέρασε την άνοδο της συνολικής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία ενισχύθηκε κατά 26% τον ίδιο μήνα.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Tesla με 14.345 πωλήσεις, επίδοση μειωμένη κατά 23% σε σχέση με πέρυσι αλλά σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με τον Ιούλιο, όταν είχε πέσει μέχρι την έβδομη θέση. Η BMW κατέκτησε την τρίτη θέση με 12.546 πωλήσεις ηλεκτρικών (+6,6%), έπειτα από τη δεύτερη θέση που είχε κατακτήσει τον Ιούλιο.
Η Kia, η οποία τον Ιούλιο είχε βρεθεί στην ένατη θέση, έμεινε εκτός δεκάδας, αφήνοντας χώρο στη Ford. Η αμερικανική εταιρεία, χάρη στις ισχυρές πωλήσεις του Explorer που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW, σημείωσε 6.619 πωλήσεις τον Αύγουστο. Από αυτές, οι 3.415 αφορούσαν το Explorer (+81% έναντι Αυγούστου 2024), ενώ οι υπόλοιπες μοιράστηκαν ανάμεσα στο Puma SUV και το νέο Capri, επίσης βασισμένο στην MEB. Τα στοιχεία της Dataforce καλύπτουν το 97% των πωλήσεων στην Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της EMEA.

Συνολικά, οι πωλήσεις BEV τον Αύγουστο ανήλθαν σε 154.582 μονάδες (+26%), εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 20%. Οι κατασκευαστές έχουν επισημάνει ότι για να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών CO2 για την περίοδο 2025-2027, θα πρέπει τα BEV να αντιστοιχούν στο 20%-25% των πωλήσεών τους. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου, η αύξηση ήταν επίσης 26%, με τις mainstream κατηγορίες να ενισχύονται κατά 29% και τα premium BEV κατά 18%.

Στα μοντέλα, το Tesla Model Y παρέμεινε στην κορυφή τον Αύγουστο με 8.173 πωλήσεις, παρότι παρουσίασε πτώση 39% έναντι του περσινού Αυγούστου. Συνεχίζει πάντως να ηγείται και στο σύνολο του έτους, με 83.314 πωλήσεις (-34%). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το νέο Skoda Elroq, ένα compact SUV, με 6.205 πωλήσεις, ενώ την τριάδα έκλεισε το Tesla Model 3 με 6.134 πωλήσεις (+43%), ανατρέποντας την τάση πτώσης που είχε φέτος η Tesla.

Άλλες νέες ή πρόσφατες αφίξεις που ξεχώρισαν τον Αύγουστο ήταν το Kia EV3 (7η θέση), το Renault 5 E-Tech (9η θέση), το Hyundai Inster (12η θέση) και το Audi Q6 e-tron (13η θέση). Από τα πιο αναμενόμενα ηλεκτρικά της χρονιάς, το οικονομικό BYD Dolphin Surf, κατέγραψε 1.311 πωλήσεις και βρέθηκε στην 39η θέση.
Παράλληλα, σημαντική άνοδος σημειώθηκε και στις πωλήσεις plug-in υβριδικών (PHEV), που αποτελούν επίσης κλειδί για τους στόχους εκπομπών. Με τη βοήθεια νέων κινεζικών μοντέλων, τα οποία επιδιώκουν να αποφύγουν τους αυξημένους δασμούς σε BEV που εισάγονται από την Κίνα, αλλά και με την εμφάνιση PHEV με μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία (100 χλμ. και άνω), η κατηγορία γνώρισε αναγέννηση.

Τον Αύγουστο οι πωλήσεις PHEV εκτινάχθηκαν κατά 57%, φτάνοντας τις 79.367 μονάδες και μερίδιο αγοράς 10%. Το VW Tiguan ήταν ο ηγέτης με 4.335 πωλήσεις (+328% σε σχέση με πέρυσι), ακολούθησε το BYD Seal U με 3.715 και το Volvo XC60, που είχε χάσει την πρωτοκαθεδρία, αλλά ανέκαμψε με αύξηση 24%. Ανάμεσα στους νεοεισερχόμενους, το Jaecoo 7 της Chery ξεχώρισε με 2.557 πωλήσεις και την έκτη θέση, παρά το γεγονός ότι κυκλοφορεί σε περιορισμένες αγορές. Στο οκτάμηνο, οι πωλήσεις PHEV αυξήθηκαν κατά 28% στις 785.343 μονάδες, με τα δημοφιλή μοντέλα να εκτοξεύονται κατά 85%, ενώ τα premium κατέγραψαν πτώση 8,1%.
Στον αντίποδα, τα παραδοσιακά συστήματα κίνησης συνεχίζουν να χάνουν έδαφος. Oι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μειώθηκαν 12% τον Αύγουστο και των βενζινοκίνητων κατά 7,5%.
Όσον αφορά τα segments, τα mainstream compact SUV αναδείχθηκαν η δημοφιλέστερη κατηγορία με 142.401 πωλήσεις (+24%), μπροστά από τα μικρά SUV, που παρέμειναν σχεδόν σταθερά με 127.689 μονάδες. Στο σύνολο του έτους, τα compact SUV φτάνουν τα 1.571.525 (+18%), ξεφεύγοντας από τα μικρά SUV που περιορίστηκαν στις 1.489.030 πωλήσεις (-3,3%). Η ανάπτυξη στα compact SUV τροφοδοτείται από νέα μοντέλα όπως τα Skoda Elroq, Dacia Bigster, Kia EV3, Cupra Terramar και Jaecoo 7.

Αξιοσημείωτη κίνηση παρατηρείται και στα minicars, τα οποία, αν και στο σύνολο του έτους είναι μειωμένα κατά 23%, ενισχύθηκαν τον Αύγουστο κατά 4,1% χάρη σε νέες ηλεκτρικές προτάσεις όπως τα Hyundai Inster και Leapmotor T03, αλλά και στην ανάκαμψη του Dacia Spring. Η ενίσχυση αυτή αντιστάθμισε την απουσία γνωστών μοντέλων που αποσύρθηκαν, όπως τα Fiat 500 (βενζίνης), Suzuki Ignis και Renault Twingo.