Η Nissan αναγκάζεται να προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Tochigi της Ιαπωνίας για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να εντοπίζονται τους πρώτους δύο μήνες. Σύμφωνα με το Nikkei Asia, σε ορισμένες περιόδους η μείωση φτάνει σε αρκετές χιλιάδες μονάδες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από στελέχη της εταιρείας.
Ο λόγος πίσω από τις περικοπές είναι η ανεπαρκής τροφοδοσία μπαταριών. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο προμηθεύεται μπαταρίες από την AESC, εταιρεία με έδρα τη Γιοκοχάμα στην οποία η Nissan διατηρεί μερίδιο ιδιοκτησίας. Ωστόσο, οι αποδόσεις παραγωγής για τις μπαταρίες του νέου Nissan Leaf δεν βελτιώθηκαν στον βαθμό που είχε προβλεφθεί, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σοβαρό έλλειμμα στην τροφοδοσία.
Το πλήγμα είναι ιδιαίτερα βαρύ, καθώς η τρίτη γενιά του Leaf θεωρείται το "στοίχημα" της Nissan για εμπορική ανάκαμψη. Το πλήρως ανασχεδιασμένο ηλεκτρικό μοντέλο, που υιοθετεί πλέον SUV χαρακτήρα και προσφέρει αυτονομία αυξημένη κατά πάνω από 30%, αναμένεται να λανσαριστεί το φθινόπωρο στις ΗΠΑ, μέχρι το τέλος της χρονιάς στην Ιαπωνία, ενώ η ευρωπαϊκή του πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για το 2026.
Η ανάγκη επιτυχίας είναι επιτακτική. Η Nissan κατέγραψε ζημιές ύψους 670,7 δισ. γιεν, δηλαδή περίπου 3,8 δισ. ευρώ για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2025, έναντι κερδών 426,6 δισ. γιεν την προηγούμενη χρονιά. Από τον Απρίλιο, στην προεδρία βρίσκεται ο Ivan Espinosa, ο οποίος παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο "Re:Nissan", με έμφαση στη μείωση κόστους, στην αναδιάρθρωση εργοστασίων και στη λανσαρίσμα νέων μοντέλων – με το Leaf στην πρώτη γραμμή.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η Nissan έχει ήδη ανακοινώσει περικοπές 20.000 θέσεων εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο έως το 2027, κλείσιμο 7 από τα 17 εργοστάσιά της, ενώ τον Ιούλιο καθυστέρησε έως και έναν χρόνο την παραγωγή δύο ηλεκτρικών SUV μεσαίας κατηγορίας στις ΗΠΑ. Μέσα σε όλα αυτά, μια έλλειψη μπαταριών αποτελεί το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Το ερωτηματικό παραμένει η Ευρώπη. Το νέο Leaf για την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου έχει προγραμματιστεί να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές αν οι περικοπές που εφαρμόζονται στην Ιαπωνία θα επεκταθούν και στη γραμμή παραγωγής του Ηνωμένου Βασιλείου ή σε άλλες μονάδες της περιοχής.