Η Porsche παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο μια νέα, εντυπωσιακή τεχνολογία ασύρματης φόρτισης για την επερχόμενη ηλεκτρική Cayenne.
Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται ασύρματη λύση φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, η γερμανική εταιρεία ισχυρίζεται ότι πρόκειται για την πρώτη επιφάνεια φόρτισης ισχύος 11 kW που θα είναι ευρέως διαθέσιμη στο κοινό.
Η ιδέα είναι απλή και εξαιρετικά πρακτική. Ο οδηγός σταθμεύει πάνω στην ειδική επιφάνεια φόρτισης και το όχημα φορτίζει αυτόματα, χωρίς να απαιτείται η σύνδεση καλωδίου. Ωστόσο, αυτή η ευκολία συνοδεύεται από ένα αρκετά υψηλό κόστος.
Εκπρόσωπος της Porsche δήλωσε στο Out of Spec Reviews, ότι το σύστημα φόρτισης θα κοστίζει περίπου 5.000 ευρώ στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, όταν κυκλοφορήσει επίσημα το 2026.
Δεκαπλάσια τιμή
Αξίζει να σημειωθεί πως η τιμή αυτή είναι σχεδόν δεκαπλάσια από αυτήν ενός παραδοσιακού φορτιστή επιπέδου 2. Για παράδειγμα, ο δημοφιλής φορτιστής Tesla Wall Connector πωλείται προς 535 ευρώ στη Γερμανία. Στις ΗΠΑ η τιμή του ανέρχεται στα περίπου 395 ευρώ με βάση τη σημερινή ισοτιμία.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Η Cayenne EV θα πρέπει επίσης να εξοπλιστεί με το απαραίτητο υλικό για να υποστηρίζει την επαγωγική φόρτιση, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος του συστήματος σε σχεδόν 7.000 ευρώ.
Πρόκειται αναμφίβολα για ένα σημαντικό ποσό, όμως για τους αγοραστές της Porsche, όπου οι επιλογές και ο πρόσθετος εξοπλισμός συχνά έχει εξίσου υψηλές τιμές, ενδέχεται να μην αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα.
Τα πλεονεκτήματα
Παρά την υψηλή τιμή, το σύστημα προσφέρει ουσιαστικά πλεονεκτήματα. Εκτός από την ευκολία, η απουσία καλωδίων μειώνει τον κίνδυνο φθοράς των υποδοχών φόρτισης, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε δαπανηρές επισκευές. Επιπλέον, όπως κάθε τεχνολογία, η ασύρματη φόρτιση αναμένεται να γίνει φθηνότερη στο μέλλον.
Από τεχνολογικής άποψης, η Porsche φαίνεται να έχει επιτύχει κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Η επιφάνεια φόρτισης, που ζυγίζει περίπου 50 κιλά, δεν απαιτεί εξωτερικό μετασχηματιστή και μπορεί να συνδεθεί απευθείας στον ηλεκτρικό πίνακα του σπιτιού. Θα διατίθενται δύο εκδόσεις, και οι δύο με μέγιστη ισχύ 11 kW: μία μονοφασική στα 48 αμπέρ και μία τριφασική στα 16 αμπέρ.
Η ίδια η επιφάνεια είναι αδιάβροχη, παρά το γεγονός ότι διαθέτει θύρα συντήρησης, και είναι εξοπλισμένη με ραντάρ που διακόπτουν τη φόρτιση αυτόματα εάν ανιχνεύσουν μέταλλα, ζώα ή ανθρώπους πάνω της.
Από την πλευρά του οχήματος, ο δέκτης είναι υγρόψυκτος και μεταφέρει απευθείας συνεχές ρεύμα στην υψηλής τάσης μπαταρία, παρακάμπτοντας τον ενσωματωμένο φορτιστή AC. Αντίθετα, ο μεταδότης που είναι ενσωματωμένος στο δάπεδο είναι αερόψυκτος.
Η συνολική απόδοση του συστήματος ανέρχεται στο 90%, κάτι που είναι χαμηλότερο από τους συμβατικούς φορτιστές (που φτάνουν έως και 94%), αλλά για ασύρματη τεχνολογία το νούμερο θεωρείται ιδιαίτερα ικανοποιητικό.