Η Τουρκία θα κατασκευάζει ένα σημαντικό αυτοκίνητο για την Ευρώπη

Άλλο ένα σημαντικό συμβόλαιο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εξασφάλισε η Τουρκία καθώς από το 2026 θα κατασκευάζει ένα νέο σημαντικό μοντέλο για την Ευρώπη.

Το 2025 φαίνεται πως είναι μια σημαντική χρονιά για την θέση της Τουρκίας στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Μετά την πρώτη ουσιαστικά κίνηση της Togg να περάσει τα σύνορα της Τουρκίας, έρχεται η είδηση πως το νέο Hyundai Ioniq 3 θα κατασκευάζεται στην Τουρκία.

Η είδηση δεν προήλθε από επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, αλλά από τον Murat Berkel, Γενικό Διευθυντή της Hyundai Τουρκίας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιθώριο της έκθεσης IAA.

"Θα ξεκινήσουμε την παραγωγή του Ioniq 3 μέσα στο επόμενο έτος. Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που θα κατασκευάσει η Hyundai στην Ευρώπη, συγκεκριμένα στην Τουρκία", ανέφερε χαρακτηριστικά στο κρατικό πρακτορείο Anadolu. "Θα είναι επίσης το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα εξαχθεί από την Τουρκία προς την Ευρώπη μετά την Togg".

Η πληροφορία δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς ήδη από τον Μάιο είχε γίνει γνωστό ότι η Hyundai σχεδιάζει να εντάξει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη μονάδα της στο İzmit από τον Αύγουστο του 2026, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές μέχρι τώρα ποιο θα ήταν το πρώτο μοντέλο. Ο Berkel ανέφερε ότι οι βασικές αγορές για το Hyundai Ioniq 3 θα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία.

Στην IAA του Μονάχου, η Hyundai δεν παρουσίασε την τελική έκδοση παραγωγής, αλλά το πρωτότυπο Concept Three, που λειτουργεί ως προπομπός του μοντέλου. Πρόκειται για ένα συμπαγές αυτοκίνητο με μήκος 4,29 μ., πλάτος 1,94 μ. και ύψος 1,43 μ. Το design study συνδυάζει καθαρές γραμμές με καμπύλα στοιχεία, πλαισιωμένα από τα χαρακτηριστικά pixel lights της οικογένειας Ioniq. Ο σχεδιασμός είναι εμφανώς δυναμικός και σπορτίφ, με έμφαση στην εικόνα και όχι στα τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οποία η εταιρεία κράτησε για αργότερα.

Ο Berkel επιβεβαίωσε ότι το Ioniq 3 θα βασίζεται στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP). "Χάρη στην E-GMP, μπορούν να παραχθούν ηλεκτρικά μοντέλα από την κατηγορία Α έως την κατηγορία Ε στην ίδια υποδομή. Η Hyundai θα είναι ο πρώτος ξένος κατασκευαστής που θα φέρει αυτή την τεχνολογία στην Τουρκία", δήλωσε. Δεν ξεκαθάρισε όμως αν θα χρησιμοποιηθεί η έκδοση των 400 Volt ή των 800 Volt. Δεδομένων των Kia EV3, EV4 και EV5, πιο πιθανό θεωρείται το 400βολτο σύστημα, που προσφέρει δύο εκδόσεις μπαταρίας (60,3 και 81,4 kWh) και ισχύ έως 160 kW με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το εργοστάσιο του İzmit, που μέχρι σήμερα κατασκευάζει κυρίως μικρά βενζινοκίνητα μοντέλα για την Ευρώπη (i10, i20 και το SUV Bayon), θα μπει σταδιακά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Τα i20 και Bayon θα ανανεωθούν το 2027 και θα αποκτήσουν και υβριδικές εκδόσεις. Η ετήσια δυναμικότητα παραγωγής του εργοστασίου ανέρχεται σε 245.000 οχήματα, αλλά θα περιοριστεί προσωρινά στις 190.000 κατά τη φάση προσαρμογής για την παραγωγή EVs.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Hyundai ήδη παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, στο εργοστάσιό της στη Νόσοβιτσε της Τσεχίας, όπου κατασκευάζεται το Kona Electric. Ωστόσο, τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς Ioniq –όπως και το νέο μικρό Inster– συνεχίζουν να έρχονται από τη Νότια Κορέα.