
Τα μηνύματα που ήρθαν από την μεγαλύτερη ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου αυτή την εβδομάδα, έκαναν λόγο για θέση άμυνας των ευρωπαίων κατασκευαστών.
Παρά τα φιλόδοξα μοντέλα που παρουσιάστηκαν από κολοσσούς όπως η Volkswagen, η BMW, η Mercedes και η Renault για νέα ηλεκτρικά οχήματα, αυτόνομη οδήγηση και προηγμένο λογισμικό, το μήνυμα ήταν σαφές. Οι προσπάθειες έχουν επικεντρωθεί στην κάλυψη του χαμένου εδάφους απέναντι στους Κινέζους ανταγωνιστές.

Και η εταιρεία που παίζει "επίθεση" με μεγαλύτερη ένταση είναι αναμφισβήτητα η BYD. Ο κινεζικός κολοσσός έχει ήδη αποκτήσει ισχυρή παρουσία σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ ξεπέρασε και την Tesla στις πωλήσεις σε όλη την ήπειρο.
Παρουσία σε όλες τις κατηγορίες
Στην έκθεση IAA στο Μόναχο, η BYD ξεκαθάρισε ότι ήρθε για να μείνει. Η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της εταιρείας, Stella Li, παρουσίασε σε κεντρική ομιλία την εντυπωσιακή ανάπτυξη της γκάμας της BYD στην Ευρώπη, η οποία πλέον καλύπτει όλες τις κατηγορίες. Από το προσιτό Dolphin Surf, μέχρι την premium μάρκα Denza.

Ωστόσο, το πραγματικό μήνυμα ότι η BYD παίρνει πολύ σοβαρά την ευρωπαϊκή αγορά, ήταν ένα μοντέλο σε μια κατηγορία που αγαπούν ιδιαίτερα οι Ευρωπαίοι, σε αντίθεση με τους Αμερικάνους και τους Κινέζους. Τα station wagon. Η BYD παρουσίασε το νέο Seal 6 DM-i Touring, ένα plug-in υβριδικό station wagon που στοχεύει σε μαζικές πωλήσεις.
Με μήκος ελαφρώς μεγαλύτερο από το Audi A4 Avant και αυτονομία έως 1.300 χιλιόμετρα (WLTP), το Seal 6 DM-i Touring συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρων με μια μπαταρία LFP 19 kWh.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η BYD είχε αρχικά μπει στην Ευρώπη μόνο με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, όμως πλέον εμπλουτίζει τη γκάμα της με plug-in υβριδικά μοντέλα, ανταποκρινόμενη στη μεταβατική φάση της αγοράς.

Εργοστάσια στην Ευρώπη
Η Li ανακοίνωσε επίσης ότι μέχρι το 2028, όλα τα ηλεκτρικά BYD που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα κατασκευάζονται τοπικά, ώστε να αποφευχθούν οι δασμοί κατά της Κίνας και να διασφαλιστεί μακροπρόθεσμη παρουσία.
"Εκπαιδεύουμε τον εαυτό μας να γίνουμε πιο Ευρωπαίοι στην παραγωγή", δήλωσε χαρακτηριστικά. Το πρώτο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ουγγαρία ξεκινά την παραγωγή φέτος, ενώ ένα δεύτερο αναμένεται να λειτουργήσει το 2026. Επιπλέον, η πολυτελής φίρμα Yangwang θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2027.
Έρχεται η φόρτιση Megawatt
Η μεγαλύτερη όμως τεχνολογική ανατροπή που παρουσίασε η BYD, ήταν το σύστημα υπερταχείας φόρτισης Flash, με ισχύ 1.000 kW, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να προσφέρει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά.

Η Li το παρουσίασε ως απάντηση στην βασική ανησυχία των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που δεν είναι άλλη από τον χρόνο φόρτισης. "Θέλαμε να σας δείξουμε ότι η φόρτιση μπορεί να είναι εξίσου γρήγορη με τον ανεφοδιασμό καυσίμων. Αυτό αλλάζει τα δεδομένα", υπογράμμισε.
Το σύστημα αυτό, προς το παρόν, λειτουργεί μόνο με φορτιστές και οχήματα της BYD, αλλά αναμένεται να αποτελέσει οδηγό για ολόκληρη την αγορά, επιταχύνοντας τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2026, η BYD σχεδιάζει να εγκαταστήσει 200 με 300 σταθμούς Flash στην Ευρώπη ενώ όλα τα μοντέλα της Denza θα είναι συμβατά με την τεχνολογία αυτή.