Τη στιγμή που οι επιστήμονες αναζητούν ορυκτά ή συνθετικά υλικά για να δημιουργήσουν μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μια εταιρεία που δεν θα το περίμενες, έρχεται να δώσει τη λύση αλλάζοντας απλώς τα υγρά των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ναι, η Shell που αν νομίζεις πως είναι ακόμη κατά της ηλεκτροκίνησης, μάλλον έχεις χάσει επεισόδια.
Η Shell παρουσίασε μια τεχνολογική καινοτομία που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη φόρτιση. Πρόκειται για ένα νέο θερμικό υγρό διαχείρισης μπαταριών, το οποίο μπορεί να επιτρέψει φόρτιση από 10 έως 80% σε λιγότερο από 10 λεπτά.
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας έγινε σε συνεργασία με την βρετανική RML Group, γνωστή στον χώρο της μηχανολογίας και του motorsport. Το ειδικό υγρό "gas-to-liquid" γεμίζει τα μικροσκοπικά κενά, τα ανοίγματα και τις κοιλότητες μιας μπαταρίας 34 kWh, διατηρώντας τα κελιά σε ιδανική θερμοκρασία ακόμη και υπό ακραία εισροή ενέργειας. Έτσι, η μπαταρία μπορεί να δεχθεί τεράστια ποσά ηλεκτρισμού χωρίς να κινδυνεύει από υπερθέρμανση.
Σύμφωνα με τη Shell, ο συνδυασμός αυτής της μπαταρίας και του νέου θερμικού υγρού μπορεί να προσφέρει έως και 24 χιλιόμετρα αυτονομίας για κάθε λεπτό φόρτισης – υπό την προϋπόθεση ότι το όχημα στο οποίο θα τοποθετηθεί θα είναι ελαφρύ, αεροδυναμικά εξελιγμένο και θα επιτυγχάνει κατανάλωση 10 km/kWh. Πρόκειται για επίδοση που καμία σημερινή εμπορική ηλεκτρική πρόταση δεν έχει καταφέρει να πετύχει.
Παρά τις προκλήσεις, η συγκεκριμένη εξέλιξη θεωρείται σημαντική, καθώς η ταχύτητα και η αξιοπιστία της φόρτισης είναι σήμερα βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν είναι απαραίτητο τα αυτοκίνητα να έχουν τεράστια αυτονομία, αρκεί η φόρτισή τους να γίνεται γρήγορα και χωρίς καθυστερήσεις. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι η ταχεία φόρτιση θερμαίνει υπερβολικά τα κελιά της μπαταρίας και εδώ έρχεται να δώσει λύση το νέο υγρό της Shell, λειτουργώντας όπως το ψυκτικό υγρό σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο επικεφαλής μηχανικός του project, Robert Mainwaring, δήλωσε:
"Οι καταναλωτές αναζητούν καλύτερη ενεργειακή απόδοση, μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση. Στόχος μας ήταν να δείξουμε πώς τα Shell EV-Plus Thermal Fluids μπορούν να υποστηρίξουν δραστική μείωση του χρόνου φόρτισης χωρίς να θυσιάζεται η ακεραιότητα και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Με την υιοθέτηση προηγμένων λύσεων θερμικής διαχείρισης, ανοίγουμε τον δρόμο για μια νέα γενιά πιο βιώσιμων, αποδοτικών και οικονομικών ηλεκτρικών οχημάτων".
Η ιδέα ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορεί να γεμίσει "ενέργεια" σε χρόνο αντίστοιχο με αυτόν ενός ανεφοδιασμού βενζίνης μοιάζει πλέον λιγότερο ουτοπική. Το επόμενο στοίχημα είναι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας σε μαζικά παραγόμενα μοντέλα και η διατήρηση του κόστους σε λογικά επίπεδα. Αν οι εταιρείες τα καταφέρουν, η Shell μπορεί να έχει μόλις προσφέρει την πολυπόθητη "ώθηση" που χρειάζεται η ηλεκτροκίνηση για να περάσει στο επόμενο στάδιο.