Η Rimac Technology, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Rimac, αποκάλυψε στην IAA Mobility Show του Μονάχου μια επαναστατική μπαταρία στερεάς κατάστασης (solid state) για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία υπόσχεται να αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στον τομέα της φόρτισης.
Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ProLogium και τον Όμιλο Mitsubishi Chemical και αποτελεί το πιο προηγμένο σύστημα που έχει παρουσιάσει ποτέ η Rimac, αφήνοντας πίσω ακόμα και τη νεότερη κυλινδρική μπαταρία υγρού τύπου της εταιρείας.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της νέας μπαταρίας, είναι οι χρόνοι φόρτισης. Σύμφωνα με τη Rimac, μια μπαταρία 100 kWh μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε μόλις 6,5 λεπτά, χρόνος μικρότερος ακόμη και από έναν συνηθισμένο ανεφοδιασμό βενζίνης, όπως τονίζει με έμφαση η εταιρεία.
Βεβαίως, για να εκμεταλλευτεί κανείς πλήρως τη δυναμική αυτής της τεχνολογίας, θα χρειαστεί αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών ταχυφόρτισης, καθώς οι σημερινοί φορτιστές των 350 kW δεν επαρκούν. Ωστόσο, υπάρχει χρόνος. Η νέα μπαταρία προγραμματίζεται να βγει στην παραγωγή το τέταρτο τρίμηνο του 2027.

Η νέα solid state μπαταρία δεν είναι μόνο ταχύτερη, αλλά και πιο αποδοτική. Διατηρεί πάνω από το 95% της ενέργειάς της ακόμη και σε θερμοκρασίες που φτάνουν τους -20 βαθμούς Κελσίου, ενώ δεν υπάρχει κίνδυνος φωτιάς ή έκρηξης, κάτι που την καθιστά απόλυτα ασφαλή.
Η τάση της κυμαίνεται από 540 έως 907 V, ενώ η πυκνότητα ισχύος φτάνει τα 2.210 W/kg και 2.980 W/L, ξεπερνώντας κατά πολύ τις αποδόσεις της αντίστοιχης κυλινδρικής μπαταρίας που προσφέρει 1.753 W/kg και 2.575 W/L. Επιπλέον, ο συνολικός όγκος του πακέτου μειώνεται στα 285 λίτρα από 320 λίτρα και το βάρος στα 384 από 470 κιλά.

Το νέο πακέτο βασίζεται σε κυψέλες, οι οποίες συναρμολογούνται απευθείας με τη μέθοδο cell-to-pack, με την καθόδο της μπαταρίας να αποτελείται από 90% νικέλιο, 5% μαγγάνιο και 5% κοβάλτιο, ενώ η άνοδος χρησιμοποιεί 100% πυρίτιο.
Το περίβλημα είναι κατασκευασμένο από θερμοπλαστικό σύνθετο υλικό και η ψύξη πραγματοποιείται με χρήση ψυκτικού υγρού, διαφοροποιούμενη από το υδρόψυκτο σύστημα της κυλινδρικής εκδοχής.

Η Rimac Technology, που ήδη προμηθεύει εξαρτήματα σε κορυφαίους κατασκευαστές όπως οι BMW και Porsche, παρουσίασε επίσης στο πλαίσιο της έκθεσης νέα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης και προηγμένους ελεγκτές για το λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων.
Όμως η προσοχή όλων στράφηκε αναμφίβολα στη νέα μπαταρία στερεάς κατάστασης, μια καινοτομία που υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, να εξαλείψει τις ανησυχίες γύρω από την αυτονομία και να φέρει την εμπειρία χρήσης των EV πιο κοντά από ποτέ στην άνεση των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.