Παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου το νέο Hyundai Ioniq Concept THREE, προαναγγέλλοντας το επόμενο ηλεκτρικό hatchback που θα δούμε στους δρόμους μέσα στο 2026. Το όνομα γράφεται αποκλειστικά με κεφαλαία – όπως θέλησαν οι ίδιοι οι Κορεάτες – και τοποθετείται απευθείας απέναντι στο Volkswagen ID.3.

Από το Veloster στο νέο κεφάλαιο
Όσο κι αν η σχεδιαστική ομάδα της Hyundai έχει κατά καιρούς αντλήσει έμπνευση από το παρελθόν, εντύπωση προκαλεί ότι αποφεύγει να αναφέρει το Veloster του 2012 – εκείνο το ιδιαίτερο κουπέ με δύο πόρτες στη μία πλευρά και μία στην άλλη, που εξελίχθηκε σε μια cult αμαρτία τουλάχιστον στις αγορές που είχε παρουσία. Στη νέα εποχή, όμως, οι Κορεάτες αφήνουν πίσω τις εκκεντρικότητες καθώς το Ioniq Concept THREE είναι καθαρόαιμο πεντάθυρο.
Σχεδίαση με γνώμονα την αεροδυναμική
Η φόρμα του αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρα aero-led. Η κεκλιμένη ουρά καθοδηγεί τη ροή του αέρα πάνω από την οροφή και το πίσω μέρος, ενώ η "ducktail" αεροτομή εξασφαλίζει καθαρό διαχωρισμό της ροής. Τα χαρακτηριστικά pixel lights της Hyundai κάνουν ξανά την εμφάνισή τους, αυτή τη φορά με νέα εφέ φωτεινότητας για τρισδιάστατο αποτέλεσμα.
Η σχεδιαστική φιλοσοφία ονομάζεται "art of steel", σε μια αναφορά στο υψηλό επίπεδο καθετοποίησης της Hyundai, που φτάνει μέχρι και την παραγωγή των δικών της κραμάτων χάλυβα. Αυτά τα ειδικά κράματα επιτρέπουν βαθιές διαμορφώσεις στο αμάξωμα, με τους σχεδιαστές να μιλούν για "δυνατές αλλά απαλές" γραμμές.

Εσωτερικό με ηρεμία και τεχνολογία
Στο εσωτερικό, η Hyundai απομακρύνεται από τις μεγάλες κυρίαρχες οθόνες, επιλέγοντας μια πιο λιτή και γαλήνια ατμόσφαιρα. Οι πληροφορίες προβάλλονται μέσα από πολλαπλές μικρές επιφάνειες, αντί για ένα μεγάλο panel. Το αποτέλεσμα είναι μια καμπίνα που δεν μπερδεύεται με καμία άλλη στην κατηγορία.
Η τελική έκδοση παραγωγής δεν θα είναι τόσο "πειραματική", ωστόσο θα ενσωματώνει νέο λειτουργικό σύστημα και συνεργασίες με γνωστές εταιρείες εφαρμογών. Το Pleos HMI θα ενοποιεί τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου με προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Τεχνολογία και παραγωγή
Το μοντέλο θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική 800V της Hyundai-Kia, εξασφαλίζοντας μεγάλη αυτονομία και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Ήδη, καμουφλαρισμένα πρωτότυπα δοκιμάζονται στους δρόμους, αποκαλύπτοντας ότι η είσοδος στην παραγωγή είναι κοντά.
Στρατηγικά, η Hyundai εξετάζει το ενδεχόμενο το μοντέλο να παραχθεί για πρώτη φορά στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τουρκία – κάτι που θα επηρεάσει άμεσα και την τελική τιμή του. Γι’ αυτόν τον λόγο, το όνομα Ioniq 2 ή Ioniq 4 παραμένει ανοιχτό, ανάλογα με το πού θα τοποθετηθεί οικονομικά.
Η ευρωπαϊκή στρατηγική
Με δεδομένο ότι περίπου το 80% των αυτοκινήτων που πουλά στην Ευρώπη κατασκευάζονται εντός της ηπείρου, η Hyundai θέλει να διατηρήσει το ίδιο ποσοστό και στα ηλεκτρικά. Έτσι, το νέο hatchback δεν στοχεύει να είναι "φθηνό" – αυτή είναι η δουλειά του μικρότερου Inster – αλλά σίγουρα πιο προσιτό από τα μεγαλύτερα EV της μάρκας.