Η φετινή έκθεση IAA Mobility 2025 στο Μόναχο προβλέπεται ιδιαίτερα έντονη για τη Volkswagen, η οποία ετοιμάζεται να παρουσιάσει πληθώρα ηλεκτρικών πρωτοτύπων και μοντέλων παραγωγής.
Ανάμεσά τους, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό GTI, ακόμα καμουφλαρισμένο, ένα ηλεκτρικό Polo, καθώς και το ID. Every1 concept, το μικρότερο ηλεκτρικό της hatchback. Ωστόσο, η VW δεν αφήνει παραπονεμένους τους φίλους των SUV. Το ID. Cross έρχεται να τοποθετηθεί ακριβώς σε αυτή την κατηγορία.

Το ID. Cross concept αποτελεί ουσιαστικά την crossover εκδοχή του επερχόμενου ηλεκτρικού ID. Polo, και προαναγγέλλει το πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV της γερμανικής φίρμας. Εκτός αν, βέβαια, το ID. Every1 αποκτήσει στο μέλλον SUV παραλλαγή.
Με σχεδίαση που παραπέμπει στο γνώριμο T-Cross, το ID. Cross διατηρεί μια τετραγωνισμένη αισθητική και περιλαμβάνει διακριτικές σχεδιαστικές αναφορές σε εμβληματικά μοντέλα της VW. Οι ελαφρώς κεκλιμένες εμπρός κολόνες παραπέμπουν σε Golf, ενώ οι τρεις οριζόντιες γρίλιες εμπνέονται από το θρυλικό Bus και πλέον κοσμούν και το ID. Buzz.

Το χρώμα "Urban Jungle" συνδυάζεται με μαύρες κολόνες, δημιουργώντας την εντύπωση μιας "αιωρούμενης" οροφής, μια ακόμα δημοφιλής τάση στη σχεδίαση των SUV. Όπως κάθε σύγχρονο concept, το ID. Cross "φορά" εντυπωσιακές ζάντες 21 ιντσών, παρότι το συνολικό του μήκος δεν ξεπερνά τα 4,16 μέτρα.
Είναι φαρδύτερο από όσο θα περίμενε κανείς, με πλάτος 1,83 μέτρα, ενώ το ύψος του φτάνει τα 1,58 μέτρα και το μεταξόνιο έχει διαμορφωθεί στα 2,6 μέτρα.

Σχεδόν έτοιμο για παραγωγή
Οι φωτεινές μπάρες και τα φωτιζόμενα σήματα είναι πλέον σήμα κατατεθέν της σειράς ID, ενώ ακόμα και οι γρίλιες φαίνεται πως θα φωτίζονται. Παρ’ όλα αυτά, πολλά στοιχεία του ID. Cross παραπέμπουν σε μοντέλο παραγωγής και όχι σε απλό σχεδιαστικό πείραμα.
Συμβατικές χειρολαβές στις πόρτες, πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, παραδοσιακοί καθρέφτες αντί για κάμερες, όλα δείχνουν πως το τελικό μοντέλο δεν απέχει πολύ.
Επιπλέον, η VW τηρεί την υπόσχεσή της για επιστροφή των φυσικών κουμπιών. Το ID. Cross διαθέτει ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό στην κεντρική κονσόλα, ενώ το τιμόνι έχει αρκετά κουμπιά.

Μια ασυνήθιστη πινελιά είναι τα υφασμάτινα πλήκτρα ενσωματωμένα στα καθίσματα, ενώ τα γνώριμα χειριστήρια παραθύρων και καθρεφτών βρίσκονται στην πόρτα του οδηγού.
Η κονσόλα περιλαμβάνει έναν περιστροφικό διακόπτη, θέσεις ασύρματης φόρτισης για δύο smartphones και ποτηροθήκες, μπροστά από διακοσμητικά πάνελ με φυσικά φύλλα ευκάλυπτου πίσω από ημιδιαφανές πλαστικό.
Οθόνες, εργονομία και χώροι
Στο εσωτερικό δεσπόζει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 11 ιντσών και μια κεντρική οθόνη αφής 13 ιντσών. Η VW απομακρύνεται πλέον από τη λογική της "ενσωματωμένης" οθόνης στο ταμπλό, προτιμώντας πιο έντονες διαφοροποιήσεις και εργονομική ευκρίνεια, μάλλον λόγω και του αυξημένου μεγέθους των σύγχρονων οθονών.

Παρά το μικρό αποτύπωμά του, το ID. Cross αξιοποιεί στο έπακρο την ηλεκτρική του πλατφόρμα, προσφέροντας εντυπωσιακή πρακτικότητα. Τα καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως, δημιουργώντας έναν, κατά την VW, "χώρο χαλάρωσης εμπνευσμένο από το Bus".
Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 450 λίτρα, ενώ επιπλέον 38 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κρύβονται κάτω από το πίσω κάθισμα. Μπροστά υπάρχει ένας ακόμη διαθέσιμος χώρος 25 λίτρων.

Κίνηση και επιδόσεις
Το ID. Cross βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MEB+, σχεδιασμένη για προσθιοκίνητα ηλεκτρικά οχήματα. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 211 ίππων, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς και προσφέρει τελική ταχύτητα 175 km/h. Η αυτονομία φτάνει τα 420 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, με τη χωρητικότητα της μπαταρίας να παραμένει προς το παρόν αδιευκρίνιστη.
Σε κάθε περίπτωση, το ID. Cross δεν είναι απλώς ένα ακόμη πρωτότυπο, αλλά αποτελεί σαφή προάγγελο του επερχόμενου compact ηλεκτρικού SUV της VW, το οποίο στοχεύει να προσφέρει υψηλή πρακτικότητα, προσιτή τιμή και ισχυρή τεχνολογική ταυτότητα. Η παραγωγή του αναμένεται μέσα στο 2026.