Σταθμός ταχείας φόρτισης 100 MW-Πού φτιάχτηκε και ποιους εξυπηρετεί

Ένα από τα μεγαλύτερα projects που αφορούν την ηλεκτροκίνηση σε ολόκληρο τον κόσμο εγκαινιάστηκε από την Huawei και κάνει πραγματικότητα την φόρτιση σε πέντε λεπτά.

Ο πρώτος σταθμός υπερταχείας φόρτισης για φορτηγά, ισχύος 100 MW, τέθηκε επίσημα σε λειτουργία στην Επαρχία Σιτσουάν και αποτελεί ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο της Huawei που ασχολείται όλο και περισσότερο με την ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για τον Sichuan Yuanqi Xingguang Heavy-Duty Truck Megawatt Supercharging Station, που βασίζεται στην τεχνολογία Megawatt Supercharging της Huawei.

Ο σταθμός βρίσκεται στην αυτόνομη κομητεία Beichuan Qiang, στην πόλη Μιανγιάνγκ, και λειτουργεί ως πιλοτικό έργο υπερταχείας φόρτισης για φορτηγά μεταφοράς υλικών από τα τοπικά λατομεία άμμου και χαλικιού. Την ανάπτυξη ανέλαβε η Sichuan Yuanqi Xingguang Digital Energy Technology Co., Ltd., επενδύοντας περίπου περίπου 20,8 εκατομμύρια ευρώ. Ο σταθμός καλύπτει έκταση περίπου 11,5 στρέμματα.

Ισχύς, ταχύτητα και "έξυπνη" ενέργεια

Η εγκατάσταση διαθέτει συνολική ισχύ 100 MW, περιλαμβάνοντας 18 θέσεις υπερφόρτισης 1,44 MW και 108 θέσεις υγρόψυκτης φόρτισης 600 kW. Η δυναμικότητα του σταθμού επιτρέπει την εξυπηρέτηση 700 ηλεκτρικών βαρέων φορτηγών ημερησίως, με εκτιμώμενη κατανάλωση άνω των 300.000 kWh την ημέρα.

Το τεχνολογικό πλεονέκτημα της Huawei καθιστά τον σταθμό συμβατό με φορτηγά υπερφόρτισης "3.5C", προσφέροντας την εμπειρία "φόρτιση για 5 λεπτά – αυτονομία 100 χλμ.". Για τους μεταφορείς, αυτό σημαίνει εξοικονόμηση περίπου 0,21 ευρώ ανά χιλιόμετρο, που μεταφράζεται σε ετήσιο όφελος περίπου 21.000 ευρώ – ουσιαστικά, το κόστος αγοράς ενός φορτηγού μέσα σε τρία χρόνια. Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες του σταθμού αναμένουν βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης κατά 15%.

Μικροδίκτυο, ΑΠΕ και μείωση εκπομπών

Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά είναι η δημιουργία "έξυπνου μικροδικτύου", που συνδυάζει φωτοβολταϊκά, αποθήκευση ενέργειας και φόρτιση. Ο σταθμός μπορεί να λειτουργεί συνδεδεμένος ή ανεξάρτητα από το δίκτυο, μειώνοντας την πίεση στις υποδομές και διασφαλίζοντας σταθερότητα. Επιπλέον, αξιοποιεί την τεχνολογία VPP (Virtual Power Plant) για αλληλεπίδραση με το δίκτυο, ενώ παράγει 5.000 kWh "πράσινης" ενέργειας καθημερινά από φωτοβολταϊκά.

Το έργο εντάσσεται στη στρατηγική της Κίνας για ηλεκτροκίνηση βαρέων οχημάτων και αναμένεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 45.000 τόνους. Πρόκειται για ένα ορόσημο στην πράσινη μετακίνηση φορτηγών, που αποδεικνύει πως η μετάβαση σε καθαρές μεταφορές δεν είναι μόνο υπόθεση επιβατικών οχημάτων, αλλά και του πιο απαιτητικού κομματιού της βιομηχανίας: της βαριάς μεταφοράς.