Η Mercedes έχει ξεμείνει από μπαταρίες για το μικρότερο ηλεκτρικό της

Μια είδηση που δημιουργεί ερωτηματικά για την υποστήριξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται απο την Γερμανία καθώς η Mercedes φαίνεται πως δεν έχει πλέον μπαταρίες αντικατάστασης για ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά της.

Ένα σοβαρό πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζουν πλέον οι ιδιοκτήτες των αμιγώς ηλεκτρικών Smart της σειράς 451, γνωστών και ως Smart ED3, που κατασκευάστηκαν την περίοδο 2012-2015. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμες μπαταρίες αντικατάστασης, με τη Mercedes-Benz – που τότε ήταν η μητρική εταιρεία της Smart – να παραπέμπει πλέον σε επισκευαστική λύση μέσω εξωτερικού συνεργάτη.

Το Smart ED3 είχε παρουσιαστεί πριν από περίπου 13 χρόνια ως μία από τις πρώτες μαζικά παραγόμενες ηλεκτρικές προτάσεις στην Ευρώπη. Ήταν το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Smart που διατέθηκε κανονικά στο κοινό, σε συνέχεια των ED1 και ED2, που είχαν παραχθεί σε περιορισμένες σειρές για δοκιμές στόλου. Η συντομογραφία ED, άλλωστε, σημαίνει Electric Drive.

Συνολικά, περίπου 16.000 οχήματα ED3 κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Smart στο Hambach της Γαλλίας. Στα πρώτα χρόνια, η αντικατάσταση ελαττωματικών μπαταριών γινόταν χωρίς πρόβλημα είτε μέσω εγγύησης είτε στο πλαίσιο του προγράμματος ενοικίασης μπαταριών που προσέφερε η εταιρεία. Ωστόσο, αυτή η δυνατότητα φαίνεται πως πλέον έχει εκλείψει.

Από το 2019 και μετά, η Mercedes-Benz είχε σταματήσει να τοποθετεί ολοκαίνουργιες μπαταρίες, επιλέγοντας τη λύση ανακατασκευασμένων μπαταριών από "μικτές κυψέλες". Όπως εξηγεί ο Moritz Leicht από το εξειδικευμένο blog Smart Emotion, οι μπαταρίες αυτές δημιουργούνταν από παλαιότερες που είχαν παρουσιάσει προβλήματα. Οι αδύναμες κυψέλες αποσύρονταν, ενώ όσες διατηρούσαν καλή απόδοση συνδυάζονταν για τη δημιουργία νέων μονάδων.

Σήμερα, ωστόσο, ούτε αυτές οι ανακατασκευασμένες μπαταρίες είναι διαθέσιμες. Σε επικοινωνία του Spiegel Online με τη Mercedes-Benz, η εταιρεία απέφυγε να επιβεβαιώσει ότι τα αποθέματα έχουν εξαντληθεί πλήρως, τονίζοντας μόνο ότι έχει αναπτυχθεί μια "επισκευαστική λύση" για ελαττωματικές μπαταρίες, σε συνεργασία με εξωτερικό πάροχο. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για εμπλοκή των συνεργείων Bosch στη διαδικασία.

Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί σημαντικά ερωτήματα για τη μακροχρόνια υποστήριξη παλαιότερων ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά και για την αξία μεταπώλησης ενός οχήματος που, χωρίς διαθέσιμη μπαταρία αντικατάστασης, κινδυνεύει να καταστεί άχρηστο. Το ζήτημα αφορά χιλιάδες κατόχους Smart ED3 σε όλη την Ευρώπη και ενδέχεται να επηρεάσει και την εμπιστοσύνη απέναντι σε αντίστοιχα προγράμματα άλλων κατασκευαστών.