Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Leapmotor, θα παρουσιάσει σε λίγες μέρες στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, το νέο της αμιγώς ηλεκτρικό συμπαγές hatchback, B05.
Η επιβεβαίωση ήρθε από τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Li TengFei, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου στις 18 Αυγούστου.
Το νέο μοντέλο B05 θα προστεθεί στη γκάμα της εταιρείας στην Ευρώπη το 2026, πλαισιώνοντας το SUV B10, με το οποίο μοιράζεται κοινή πλατφόρμα και μηχανικά μέρη. Το B05 βασίζεται στο B01 sedan, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον περασμένο Απρίλιο.
Ανάμεσα στους ανταγωνιστές του, περιλαμβάνονται ηλεκτρικά hatchback όπως τα Volkswagen ID.3, MG4, Cupra Born και BYD Dolphin.
Ισχυρή δυναμική
Σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, η Leapmotor πούλησε 8.311 οχήματα στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Το πιο επιτυχημένο μοντέλο ήταν το μικρό ηλεκτρικό T03, με 5.870 πωλήσεις, ενώ ακολούθησε το μεσαίο SUV, C10.
Η Leapmotor International, η εξαγωγική εταιρεία κοινοπραξία με τη Stellantis, στοχεύει σε 50.000 έως 60.000 παγκόσμιες πωλήσεις φέτος, με την πλειονότητα αυτών να προέρχονται από την Ευρώπη.
Η Stellantis απέκτησε το 20% των μετοχών της Leapmotor το 2023, επενδύοντας 1,5 δισ. ευρώ, και έχει πλέον ενεργό ρόλο στην ευρωπαϊκή στρατηγική επέκτασης της εταιρείας.
Παραγωγή και στην Ευρώπη
Ο Li δήλωσε ότι ο συνολικός στόχος για τις παγκόσμιες πωλήσεις της Leapmotor για το 2025 έχει αυξηθεί από 500.000-600.000 σε 580.000-650.000 μονάδες, με την εταιρεία να εκτιμά ότι η ανάπτυξη στην Ευρώπη μπορεί να διπλασιαστεί το 2026.
Η παραγωγή του B05 ξεκινά στην Κίνα τον Νοέμβριο, ωστόσο υπάρχουν σχέδια για τοπική παραγωγή στην Ευρώπη από το 2026, ώστε να αποφευχθούν οι ενδεχόμενοι δασμοί της ΕΕ σε εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Το B10 είναι πιθανό να κατασκευάζεται πρώτο στην Ευρώπη, ενδεχομένως στο εργοστάσιο της Stellantis στη Σαραγόσα, στη βορειοανατολική Ισπανία.
Κοινή πλατφόρμα
Τα μοντέλα B10 και B05 θα μοιράζονται την ίδια τεχνολογική βάση, με πίσω κίνηση και δύο επιλογές μπαταρίας τύπου LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος) χωρητικότητας 56 ή 67 kWh. Η πιο αεροδυναμική μορφή του B05 θα του επιτρέψει να υπερβεί τη μέγιστη αυτονομία των 434 km του B10.
Στα πλάνα της εταιρείας είναι και η παρουσίαση εκδόσεων με επέκταση αυτονομίας (range-extender) που συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το B10 REEV αναμένεται να λανσαριστεί "μέχρι το τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου", ακολουθώντας το C10 REEV, που διατίθεται στην Ευρώπη ήδη από τον περασμένο Απρίλιο.
Έρχονται κι άλλα νέα μοντέλα
Σύμφωνα με τον Li, η Leapmotor ετοιμάζει επίσης μεγαλύτερα μοντέλα D-Series, όπως SUV και minivan, με το πρώτο να χαρακτηρίζεται ως "blockbuster προϊόν". Το 2026 αναμένεται και η πρεμιέρα μιας νέας πλατφόρμας A-Series για μικρότερα μοντέλα.