Η Nissan έδωσε μια σαφή κατεύθυνση στην ομάδα που ανέλαβε τη δημιουργία του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Micra. Να διαφέρει όσο γίνεται από το αδελφό του μοντέλο, το Renault 5. Και όπως φαίνεται, αυτός ο στόχος επιτεύχθηκε.
"Το Micra είναι ένα πιο κομψό μοντέλο, που θα προσελκύσει περισσότερο το γυναικείο κοινό, σε αντίθεση με το πιο σπορ και "αρρενωπό” Renault 5", δήλωσε ο Alexandre Armada, υπεύθυνος σχεδιασμού προϊόντων της Nissan Ευρώπης.
Η σχεδίαση του νέου Micra, που δημιουργήθηκε στο στούντιο της Nissan στο Λονδίνο, ξεχωρίζει με τα μεγάλα στρογγυλά LED φώτα εμπρός και πίσω, τα οποία του προσδίδουν διακριτή ταυτότητα, παρά το γεγονός ότι μοιράζεται την οροφή και τις γυάλινες επιφάνειες με το Renault 5.
Όλα τα εξωτερικά πάνελ αμαξώματος έχουν επανασχεδιαστεί για να διαφοροποιηθεί πλήρως το Micra, χωρίς να αλλάξουν τα βασικά δομικά σημεία του Renault 5. Επιπλέον, οι έντονες γραμμές των φτερων του Micra τονίζουν τη στιβαρότητα του, σε αντίθεση με τις πιο ήπιες καμπύλες του Renault.
Τα κοινά χαρακτηριστικά
Παρά τις διαφορές στην εμφάνιση και στην αίσθηση, τα δύο μοντέλα μοιράζονται πολλά βασικά χαρακτηριστικά:
-Δύο επιλογές μπαταρίας 40 ή 52 kWh
-Αυτονομία 319 χλμ. με τη μικρή και έως 419 χλμ. με τη μεγάλη μπαταρία (WLTP)
-Δύο εκδόσεις ισχύος 122 ή 150 ίππων
-Φόρτιση από 15% σε 80% σε μόλις 30 λεπτά (90 ή 110 kW ταχυφόρτιση)
-Αντλία θερμότητας στάνταρ για καλύτερη απόδοση και αυτονομία
-Εξοπλισμός ασφαλείας που περιλαμβάνει αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, adaptive cruise control
-Σύστημα infotainment με ενσωματωμένο Google Maps και δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων (OTA updates)
Και τα δύο μοντέλα θα έχουν παρόμοια τιμή εκκίνησης πέριξ των 27.000 ευρώ.
Παραγωγή στη Γαλλία
Το νέο Micra θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Douai μέσω της νέας ηλεκτρικής θυγατρικής Ampere και αναμένεται να λανσαριστεί τον Οκτώβριο στη Γαλλία, ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη θα το υποδεχτεί στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026.
Η Nissan έχει πουλήσει πάνω από 6 εκατομμύρια Micra παγκοσμίως από το 1983, και αναμένει ότι το 20% των νέων πωλήσεων στην Ευρώπη θα προέλθει από ιδιοκτήτες της προηγούμενης γενιάς (η οποία σταμάτησε το 2022).
Άλλο ένα 20% θα έρθει από πελάτες που αντικαθιστούν ηλεκτρικά Leaf ή θερμικά Juke, ενώ το υπόλοιπο 60% θα προέρχεται από ανταγωνιστές, κυρίως μικρά crossover.
Ηλεκτρική επέλαση της Nissan
Το νέο Micra είναι το πρώτο από τα συνολικά τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει η Nissan στην Ευρώπη μέχρι το 2027. Σειρά έχουν τα:
-Πλήρως ανανεωμένο Leaf, έρχεται ως ηλεκτρικό crossover, το 2026
-Juke BEV, νέο μικρό ηλεκτρικό SUV, πάνω σε μικρότερη έκδοση της πλατφόρμας CMF-EV
-Νέο ηλεκτρικό μίνι, βασισμένο στο επόμενο Renault Twingo, από το 2026
Τα Leaf και Juke θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ το νέο μίνι θα παράγεται μαζί με την έκδοση της Renault στο Novo Mesto της Σλοβενίας. Μάλιστα, και η Dacia αναμένεται να αποκτήσει μια παραλλαγή του ίδιου μοντέλου.
Το Renault 5 στην κορυφή
Σύμφωνα με την Dataforce, το Renault 5 είναι ήδη το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 με 33.840 μονάδες, μπροστά από τα Citroen e-C3 (22.342) και Peugeot e-208 (10.051).
Αν και η Nissan δεν έχει προχωρήσει σε εκτιμήσεις πωλήσεων για το νέο Micra, η πορεία του Renault 5 δείχνει ότι ο ανταγωνισμός στα μικρά ηλεκτρικά είναι πιο έντονος από ποτέ.