
Η μηνιαία συνδρομή για αναβάθμιση στο αυτοκίνητο είναι κάτι που δοκιμάζεται όλο και εντονότερα τα τελευταία χρόνια. Στο επίκεντρο τώρα βρίσκεται η Volkswagen, η οποία προσφέρει στους κατόχους του VW ID.3 Pro μια αναβάθμιση ισχύος 27 ίππων είτε με εφάπαξ πληρωμή, είτε με συνδρομή 18,90 ευρώ τον μήνα.

Η τεχνική βάση αυτής της επιλογής συνδέεται με τις αλλαγές που εισήγαγε η VW στην ανανεωμένη γκάμα του ID.3 τον Μάιο του 2025. Τότε, η έκδοση Pro S με μπαταρία 77 kWh ανέβηκε από τους 204 στους 231 ίππους, ενώ η βασική Pro με 59 kWh έμεινε στους 204 ίππους, παρότι και οι δύο χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα κίνησης APP310 με 310 Nm ροπής. Σε ορισμένες αγορές, η Pro αναβαθμίστηκε εξαρχής, όμως στη Γερμανία και αλλού η ισχύς παρέμεινε στους 204 ίππους – μέχρι σήμερα.
Με το νέο πρόγραμμα, οι κάτοχοι μπορούν να "ξεκλειδώσουν" τους 231 ίππους μέσω του VW Connect Store, αρκεί το αυτοκίνητο να διαθέτει λογισμικό 3.2.1 ή νεότερο. Η αναβάθμιση κοστίζει 629 ευρώ εφάπαξ ή 18,90 ευρώ τον μήνa, με τη συνδρομή, αν ο οδηγός διακόψει το συμβόλαιο, η ισχύς επιστρέφει στους 204 ίππους. Αντίθετα, η εφάπαξ πληρωμή μένει μόνιμα δεμένη με το αυτοκίνητο και μεταβιβάζεται και σε μελλοντικούς ιδιοκτήτες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή καταλόγου του ID.3 δεν αλλάζει. Δηλαδή ακόμη και με την αναβάθμιση, η μικρότερη έκδοση Pro παραμένει πιο οικονομική από την Pro S. Η αυτονομία (434 χλμ. WLTP) και η τελική ταχύτητα (160 χλμ./ώρα) μένουν αμετάβλητες, καθώς μόνο η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα βελτιώνεται, προσεγγίζοντας τα 7,1 δευτερόλεπτα της Pro S από τα 7,6 της Pro.

Η VW διευκρινίζει ότι δεν απαιτείται καμία αλλαγή στην άδεια κυκλοφορίας, αφού η μέγιστη ισχύς είναι ήδη καταγεγραμμένη.
Η αναβάθμιση ισχύος δεν είναι η μοναδική υπηρεσία που μπορεί να προστεθεί εκ των υστέρων. Στην γκάμα των ID.3 και άλλων ID. μοντέλων, το πακέτο πλοήγησης κοστίζει 23 ευρώ/μήνα, το Light Assist 4,50 ευρώ/μήνα, ενώ το ACC (adaptive cruise control) ενεργοποιείται με 9,50 ευρώ/μήνα. Αντίστοιχα, για όσους προτιμούν τη μόνιμη λύση, κάθε λειτουργία προσφέρεται και με εφάπαξ πληρωμή – μια επιλογή που κάνει πιο ελκυστικά τα μεταχειρισμένα ID, καθώς ο νέος ιδιοκτήτης μπορεί να "ξεκλειδώσει" λειτουργίες που ο πρώτος δεν είχε επιλέξει.

Η ανακοίνωση της VW στο Ηνωμένο Βασίλειο προκάλεσε ήδη έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το ίδιο είχε συμβεί και με άλλες εταιρείες που δοκίμασαν αντίστοιχες κινήσεις: η BMW με τα θερμαινόμενα καθίσματα, η Mercedes με τη γωνία του πίσω συστήματος διεύθυνσης ή την ισχύ των EQE/EQE SUV (στις ΗΠΑ), ακόμη και η Tesla με τα γνωστά πακέτα "Full Self Driving" ή τα power upgrades.