Η κινεζική ερευνητική ομάδα της Renault συνεργάζεται στενά με τη Geely, αξιοποιώντας την προηγμένη πλατφόρμα GEA του κινεζικού ομίλου για την ανάπτυξη μιας νέας σειράς οχημάτων νέας ενέργειας, με στόχο κυρίως τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Λατινικής Αμερικής. Η συνεργασία αυτή δεν είναι μόνο ένα ακόμα βήμα στη στρατηγική σύμπραξη των δύο εταιρειών, αλλά και η πρώτη φορά που η Geely θα προσφέρει την πλατφόρμα GEA σε εξωτερικό συνεργάτη.
Τα νέα μοντέλα θα είναι SUV, διαθέσιμα τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές (EV) όσο και σε plug-in υβριδικές (PHEV) εκδόσεις. Σύμφωνα με κινεζικά δημοσιεύματα του AutoPix, η Renault θα αναπτύξει ανεξάρτητα το αμάξωμα, ωστόσο η βασική αρχιτεκτονική και το σασί θα προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από υφιστάμενες σχεδιάσεις της σειράς Geely Galaxy. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το κόστος και επιταχύνεται η διαδικασία εξέλιξης.
Η πλατφόρμα GEA αποτελεί την τελευταία τεχνολογική βάση της Geely, πάνω στην οποία "χτίζονται"" τα περισσότερα μοντέλα της ταχέως αναπτυσσόμενης γκάμας Galaxy, όπως το πρόσφατο Galaxy A7, το best-seller Xingyuan (πρώτο σε πωλήσεις όλων των μαρκών στην Κίνα για το 2025), το E5, αλλά και τα επερχόμενα M9 και Starship 9. Μέχρι σήμερα, η Geely συνεργαζόταν με μάρκες όπως Volvo, Smart, Polestar και Jiyue μέσω της πλατφόρμας CMA.
Η Renault διατηρεί την ευρωπαϊκή της στρατηγική επικεντρωμένη στα μικρά ηλεκτρικά, ωστόσο το νέο SUV που θα βασίζεται σε τεχνολογία της Geely θα απευθύνεται σε αγορές-κλειδιά όπως η Νότια Κορέα, η Νοτιοανατολική Ασία, η Λατινική Αμερική και η Βόρεια Αφρική. Σε αυτές τις περιοχές, η Renault διαθέτει ισχυρή εμπορική παρουσία και εκτεταμένο δίκτυο αντιπροσώπων, τα οποία η Geely σκοπεύει να αξιοποιήσει.
Η συνεργασία ενισχύθηκε περαιτέρω στις αρχές του 2025, όταν η Geely απέκτησε μειοψηφικό ποσοστό στη Renault Βραζιλίας. Μέσω αυτής της συμφωνίας, η Geely θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις παραγωγής, το δίκτυο πωλήσεων και τις υπηρεσίες after-sales της Renault στη Βραζιλία για να διαθέσει και δικά της μοντέλα. Μάλιστα, το Geely Galaxy E5 θα είναι το πρώτο που θα παραχθεί και θα διατεθεί μέσω της Renault Βραζιλίας.
Η στρατηγική σχέση των δύο ομίλων ξεκίνησε στα τέλη του 2021, με ορόσημο το 2022 όταν το εργοστάσιο της Renault στη Νότια Κορέα επιβεβαίωσε την παραγωγή μιας υβριδικής έκδοσης του Koleos βασισμένης στην πλατφόρμα CMA της Geely, η οποία κυκλοφόρησε το 2024.
Grand Koleos – το success story στη Νότια Κορέα
Το Grand Koleos, η έκδοση για τις διεθνείς αγορές του Geely Monjaro L (γνωστού στην Κίνα ως Xingyue L), σημείωσε εντυπωσιακή εμπορική πορεία από το λανσάρισμά του τον Σεπτέμβριο του 2024, με περισσότερες από 7.000 παραγγελίες μέσα σε μόλις 15 ημέρες. Σύμφωνα με στοιχεία της Ofweek, η παρουσία του μοντέλου εκτόξευσε τις πωλήσεις της Renault Korea, οι οποίες τον Ιούνιο του 2025 έφτασαν τις 5.013 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 145,6% σε σχέση με πέρυσι. Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις έφτασαν τις 28.065 μονάδες, αυξημένες κατά 150,3% σε ετήσια βάση.