Η BYD απειλεί την Rimac με το ισχυρότερο ηλεκτρικό supercar

Η Yangwang το hyper παρακλάδι της BYD έχει ήδη εντυπωσίασει με το Yangwang U9 για το οποίο ετοιμάζει τώρα μια ειδική έκδοση μόνο για την πίστα.

To Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών (MIIT) αποκάλυψε τα πρώτα στοιχεία για την εντυπωσιακή Yangwang U9 Track Edition, μια νέα, ακραία εκδοχή του ηλεκτρικού supercar της BYD.

Πρόκειται για ένα τετρακίνητο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με τέσσερις ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε τροχό – απόδοσης 755 ίππων ο καθένας. Συνολικά, η ισχύς φτάνει τους 3.019 ίππους, ξεπερνώντας ακόμη και ηλεκτρικά hypercars όπως η Lotus Evija (1.972 ίπποι) και η Rimac Nevera (1.914 ίπποι). Η τελική ταχύτητα που αναφέρεται είναι 350 km/h.

Για σύγκριση, η τρέχουσα έκδοση της U9 αποδίδει "μόλις" 1.305 ίππους και κοστίζει στην Κίνα περίπου 211.000 ευρώ.

Σχεδιαστικά, η Track Edition παραμένει κοντά στο υπάρχον μοντέλο, με κόκκινο χρώμα αμαξώματος, γυαλιστερό μαύρο πακέτο, ζάντες 20 ιντσών, οροφή από ανθρακονήματα, μεγάλη σταθερή πίσω αεροτομή επίσης από carbon και πίσω διαχύτη με ρυθμιζόμενα πτερύγια για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Στα προαιρετικά αξεσουάρ περιλαμβάνονται εμπρός σπόιλερ σε απλή ή ενισχυμένη έκδοση από ανθρακονήματα, καθώς και ηλεκτρική πίσω αεροτομή.

Οι διαστάσεις φτάνουν τα 4.991 χλστ. μήκος, 2.029 χλστ. πλάτος και 1.351 χλστ. ύψος, με μεταξόνιο 2.900 χλστ. και βάρος 2.480 κιλά. Εντυπωσιακό είναι ότι τόσο μπροστά όσο και πίσω χρησιμοποιούνται ελαστικά 325/30 R20.

Η μπαταρία, χωρητικότητας 80 kWh τεχνολογίας LFP, προσφέρει αυτονομία 450 km (κατά CLTC) και δυνατότητα ταχυφόρτισης έως 500 kW, που επιτρέπει φόρτιση 30%-80% σε περίπου 10 λεπτά. Η ανάρτηση συνδυάζει διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με το προηγμένο σύστημα ελέγχου αμαξώματος DiSus-X της BYD, γνωστό για εντυπωσιακές επιδείξεις όπως κίνηση με τρεις τροχούς ή συγχρονισμένες κινήσεις του αμαξώματος.

Η U9 αποτελεί την ναυαρχίδα της μάρκας Yangwang και έχει ήδη στο ενεργητικό της σημαντικές διακρίσεις: το 2024 κατέγραψε ρεκόρ τελικής ταχύτητας για κινεζικό αυτοκίνητο παραγωγής με 391,94 km/h και σημείωσε χρόνο 7:17.900 στο Nurburgring Nordschleife. Για φέτος, η εταιρεία σχεδιάζει νέες προσπάθειες ρεκόρ τόσο στο Nurburgring όσο και στην πίστα δοκιμών ATP στη Γερμανία.

Ακριβώς επειδή πρόκειται περισσότερο για διαρροή, όπως αυτές που συνηθίζονται από το Υπουργείο της Κίνας, κανείς δεν ξέρει αν τελικά το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει και κυρίως πότε. Μοιάζει όμως μια ακόμη επίδειξη δύναμης των Κινέζων σε ένα κομμάτι της αυτοκίνησης, εκείνο των πανίσχυρων αυτοκινήτων που διεκδικούν ρεκόρ, στο οποίο έχουν μπει εσχάτως με πολλές αξιώσεις.