Παρά το αρχικά διστακτικό ξεκίνημα, η ηλεκτρική μετάβαση του Ομίλου VW αρχίζει δειλά δειλά να αποδίδει καρπούς. Το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι παγκόσμιες πωλήσεις EV του ομίλου σημείωσαν άνοδο 47%, φτάνοντας περίπου τις 465.000 μονάδες.
Το μερίδιο αγοράς ανέρχεται πλέον στο 11%, σηματοδοτώντας πρόοδο στην πορεία εξηλεκτρισμού. Ωστόσο, τα νέα δεν είναι μόνο θετικά.
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ που έρχεται από τη Βρετανία, το Volkswagen ID.5, η coupe εκδοχή του ID.4, φαίνεται πως οδεύει προς απόσυρση το 2027, χωρίς να προβλέπεται διάδοχη γενιά.
Αν και είναι ένα σχετικά νέο μοντέλο (παρουσιάστηκε μόλις το 2021), η χαμηλή εμπορική απήχηση φαίνεται πως οδηγεί την VW στην απόφαση να το αποσύρει έπειτα από μόλις έξι χρόνια.
Στη σκιά του ID.4
Παρά τις όμορφες γραμμές του, το ID.5 δεν κατάφερε να αποσπάσει μεγάλο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, με τους αγοραστές να δείχνουν ξεκάθαρη προτίμηση στο πιο πρακτικό και ευρύχωρο ID.4. Επιπλέον, το γεγονός ότι δεν λανσαρίστηκε ποτέ στις ΗΠΑ, περιόρισε ακόμα περισσότερο τις προοπτικές του.
Παραδόξως, το ID.5 εμφανίζεται στα χαρτιά ως το best-seller ηλεκτρικό του Ομίλου VW για το πρώτο εξάμηνο του 2025. Αυτό, όμως, οφείλεται στο ότι οι πωλήσεις του συνυπολογίζονται με αυτές του ID.4, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των 84.900 ταξινομήσεων μέχρι τον Ιούνιο.
Στην ίδια περίοδο, το ID.3 ακολούθησε με 60.700 μονάδες, ενώ τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback σημείωσαν 44.600 μονάδες συνολικά.
Ανασχεδιασμός της γκάμας
Η κατάργηση του ID.5 εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο "απόσυρσης" μη εμπορικών μοντέλων. Η Volkswagen έχει ήδη αποσύρει το Passat sedan, ενώ πρόσφατα σταμάτησε και την παραγωγή του Arteon.
Πληροφορίες κάνουν λόγο και για διακοπή της παραγωγής του Touareg το 2026, ενώ και το μοναδικό cabrio της μάρκας, το T-Roc Cabriolet, θα τερματίσει την παραγωγή του το 2027.
Το μέλλον της VW στα μικρά EVs
Παρά την επικράτηση των SUV και crossover, η Volkswagen δεν εγκαταλείπει την ιδέα των μικρών ηλεκτρικών hatchback. Το ID.2 αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026 με τιμή περίπου 25.000 ευρώ, ενώ για το 2027 προγραμματίζεται το ακόμα πιο προσιτό ID.1, με εκτιμώμενη τιμή κοντά στις 20.000 ευρώ.
Για όσους εξακολουθούν να αναζητούν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και πιο crossover αισθητική, το ID.2 X θα αποτελέσει μια υπερυψωμένη εναλλακτική του ID.2.