Η Kia ετοιμάζει ηλεκτρικό hot hatch στη μικρή κατηγορία

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως έρχεται το 2026 με ισχύ έως 300 ίππους, τετρακίνηση, δυναμικό design και αυτονομία 435 χλμ., έτοιμο να τα βάλει με τους κορυφαίους της κατηγορίας.

Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Kia βρίσκεται σε φάση πλήρους εξέλιξης, με στόχο την παρουσίαση μια ολοκληρωμένης γκάμας. Το επόμενο βήμα στην ηλεκτρική επέλαση του κορεατικού κολοσσού είναι το μικρότερο EV της μέχρι σήμερα, το Kia EV2.

Πρόκειται για ένα compact crossover που υπόσχεται μεγάλη ευελιξία και δυναμική παρουσία στην πόλη. Προορισμένο να αποτελέσει το "εισαγωγικό" ηλεκτρικό μοντέλο της Kia, το EV2 εστιάζει στην αστική πρακτικότητα, την απόδοση και την προσβασιμότητα.

Το μοντέλο είχε παρουσιαστεί σε μορφή concept νωρίτερα μέσα στο έτος, ενώ τώρα μας έρχονται πληροφορίες για μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα έκδοση, την GT, που θα συνδυάζει την ευελιξία ενός μικρού ηλεκτρικού με τη δυναμική οδήγηση ενός hot hatch.

Σχεδίαση με χαρακτήρα SUV

Η μετάβαση από το concept στο μοντέλο παραγωγής, θα περιλαμβάνει τη διατήρηση των βασικών σχεδιαστικών γραμμών του πρωτότυπου EV2. Συμπαγείς διαστάσεις με επιρροές από SUV σχεδίαση.

Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν κάθετα διαιρεμένοι προβολείς και εντυπωσιακά LED φώτα ημέρας (DRL), που εκτείνονται προς τα εμπρός φτερά.

Η έκδοση GT θα διαφοροποιείται αισθητά, με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα εμπνευσμένη από το EV9, διακοσμητικά στοιχεία και μαύρες λεπτομέρειες για πιο σπορ εμφάνιση.

Οι μεγάλες δίχρωμες ζάντες και οι πράσινες δαγκάνες φρένων υποδηλώνουν τον σπορτίφ χαρακτήρα, ενώ οι έντονες καμπύλες στους θόλους, τα τετραγωνισμένα φτερά και το "τετραγωνισμένο" αμάξωμα ενισχύουν την παρουσία του EV2 GT στον δρόμο.

Αν και το εσωτερικό του μοντέλου παραγωγής δεν έχει αποκαλυφθεί επίσημα, κάποια στοιχεία που γνωρίζουμε ήδη από την παρουσίαση του concept περιλαμβάνουν μοντέρνα τεχνολογικά χαρακτηριστικά όπως αναβαθμίσεις λογισμικού over-the-air (OTA), ασύρματη φόρτιση κινητών, πλήρη συνδεσιμότητα και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης (ADAS).

Η έκδοση GT αναμένεται να ξεχωρίζει με σπορ καθίσματα τύπου bucket, ειδικές ραφές και αποκλειστικούς χρωματισμούς.

Αρχιτεκτονική E-GMP

Το EV2 βασίζεται στην αρχιτεκτονική E-GMP 400V του ομίλου Hyundai, εξασφαλίζοντας γρήγορη φόρτιση, δυνατότητα Vehicle-to-Load (V2L), επίπεδο πάτωμα με μπαταρία στο κάτω μέρος και μακρύ μεταξόνιο για βέλτιστη εκμετάλλευση χώρου. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει επίσης πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για βασική έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 150-200 ίππων στον εμπρός άξονα και επιτάχυνση 0-100 km/h σε περίπου 7,5 δευτερόλεπτα.

Η έκδοση GT, ωστόσο, αναμένεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και ισχύ που θα κυμαίνεται μεταξύ 250-300 ίππων, επιταχύνοντας από 0–100 km/h σε περίπου 5 δευτερόλεπτα.

Η μπαταρία πιθανολογείται πως θα είναι ίδια με του μεγαλύτερου EV3, χωρητικότητας 55 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 435 χλμ. Θα διαθέτει επίσης ειδικά ρυθμισμένο τιμόνι και φρένα υψηλών επιδόσεων.

Ανταγωνισμός και είσοδος στην αγορά

Το EV2 GT αναμένεται να τεθεί αντιμέτωπο με μικρά, σπορ ηλεκτρικά όπως το Alpine A290, το Renault 5 E-Tech, το VW ID.2 GTI, το Mini Cooper JCW EV και το επικείμενο Hyundai Inster N.

Η παγκόσμια πρεμιέρα του EV2 έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2026, ενώ η έκδοση GT θα ακολουθήσει λίγο αργότερα. Η παραγωγή του μοντέλου θα πραγματοποιείται στη Σλοβακία, με σαφή προσανατολισμό προς την ευρωπαϊκή αγορά.