Επανέρχονται τα χαμόγελα στην Volvo-μείωση χρόνου παράδοσης για τα ηλεκτρικά EX30

Η Volvo στοχεύει σε πολύ μικρότερους χρόνους παράδοσης για το δημοφιλές ηλεκτρικό της μοντέλο EX30 στην Ευρώπη που είδε τις πωλήσεις του το πρώτο εξάμηνο του έτους να μειώνονται δραματικά.

Volvo EX30 Mini SUV 2024

Η Volvo αναμένει να μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για να φτάσει το πλήρως ηλεκτρικό EX30 στους Ευρωπαίους πελάτες. Από τον Απρίλιο, οι αποστολές του μικρού SUV προέρχονται από το εργοστάσιο στη Γάνδη του Βελγίου, αντί εκείνου στο Zhangjiakou της Κίνας.

Πέρυσι στη Γερμανία και τη Σουηδία, ορισμένοι πελάτες ανέφεραν χρόνους αναμονής έως και 8 μήνες από την παραγγελία μέχρι την παράδοση του αυτοκινήτου. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα παραγγελίας στην ιστοσελίδα της Volvo στη Γερμανία που έδειξε ότι ο χρόνος αναμονής για ένα EX30 ήταν από έξι έως επτά μήνες.

Διαβάστε Επίσης

Στις 25 Ιουλίου ο πρόεδρος της Volvo Europe, Arek Nowinski, δήλωσε ότι οι χρόνοι αναμονής του EX30 θα πρέπει να μειωθούν σε περίπου 90 ημέρες μόλις το εργοστάσιο της Γάνδης ενταθεί πλήρως, κάτι που αναμένεται πριν από το τέλος του έτους.

Είχε προηγηθεί δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου, Hakan Samuelsson, που ανέφερε πως το αυτοκίνητο κατασκευάζεται πλέον στην Ευρώπη και αυτό θα σημαίνει ταχύτερους χρόνους παράδοσης.

Volvο EX30 Εργοστάσιο Γάνδη γραμμή παραγωγής
Η παραγωγή του Volvo EX30 μεταφέρεται σταδιακά στο εργοστάσιο που διατηρεί η εταιρεία στη Γάνδη του Βελγίου

Οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής και η χρονοβόρα μετάβαση στην κατασκευή και διανομή του EX30 από το εργοστάσιο στο Βέλγιο συνέβαλαν σε μείωση κατά 40% των ταξινομήσεων για το μικρό ηλεκτρικό SUV στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο.

Το 2024, το EX30 ήταν το τρίτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη, αλλά έπεσε στη 12η θέση κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce.

Η Volvo έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσει την απόφαση της ΕΕ πέρυσι να αυξήσει τον δασμό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Για τις φίρμες που ανήκουν στην Geely, όπως η Volvo, ο δασμός αυξήθηκε στο 28,8% από 10%.

Volvo EX30 Cross Country
Η ειδική έκδοση Volvo EX30 Cross Country

"Αυτή η συνθήκη έκανε πολύ δύσκολη την πώληση αυτού του αυτοκινήτου με οποιοδήποτε περιθωρίου κέρδους”, δήλωσε ο Samuelsson. "Ήταν αδύνατο να συνεχίσουμε να το εισάγουμε”.

Η συγκρατημένη εμπορική πορεία του EX30 συνέβαλε σε λειτουργική ζημία της Volvo ύψους 10 δισ. σουηδικών κορωνών (περίπου 891 εκατ. ευρώ) στο δεύτερο τρίμηνο τους έτους, καθώς και σε μια παγκόσμια πτώση πωλήσεων κατά 9% που μεταφράζεται σε 353.780 πωληθέντες μονάδες, μέσα σε διάστημα έξι μηνών.

"Θα πρέπει να επιστρέψουμε στα επίπεδα πωλήσεων και μεριδίου αγοράς του EX30 που ήμασταν πριν από τους δασμούς”, ανέφερε σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο Samuelsson.

Η Volvo ενημερώνει πως επί του παρόντος ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ της παραγγελίας και της παράδοσης ενός EX30 έχει πέσει στους 5 μήνες στην γερμανική αγορά, ωστόσο υπάρχουν ήδη μοντέλα που έχουν κατασκευαστεί και είναι σε απόθεμα (συγκεκριμένες εκδόσεις) και μπορούν να παραδοθούν εντός μιας εβδομάδας σε όσους ενδιαφέρονται.

Ο επικεφαλής της Volvo Europe, Nowinski, δήλωσε ότι θέλει να αυξήσει το μέγεθος του αποθέματος του EX30 στην Ευρώπη για να συμβαδίσει με τη ζήτηση. Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχουν για την Volvo τα ευρωπαϊκής κατασκευής EX30 που θα εξάγονται στην αγορά των ΗΠΑ καθώς θα υπόκεινται σε δασμούς 15% και όχι σε επιβαρύνσεις της τάξεως του 147% που έχουν όσα κινέζικα αυτοκίνητα εξάγονται στις ΗΠΑ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network