
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της Ford που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη 30 Ιουλίου, η εταιρεία ανακοίνωσε ζημία ύψους περίπου 735 εκατομμυρίων ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο του έτους, εξαιτίας των δασμών που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση Trump.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο νέο από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, ήταν η προαναγγελία σημαντικών εξελίξεων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

"Η 11η Αυγούστου θα είναι μια σημαντική μέρα για όλους στη Ford", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα.
"Θα βρεθούμε στο Κεντάκι για να μοιραστούμε περισσότερα για τα σχέδιά μας σχετικά με την ανάπτυξη και κατασκευή ενός καινοτόμου ηλεκτρικού οχήματος και μιας νέας πλατφόρμας στις ΗΠΑ".
Θέλοντας μάλιστα να τονίσει τη σημασία του νέου project, o Farley χαρακτήρισε τη νέα αυτή φάση, ως μια "στιγμή Model T" για την εταιρεία, παραπέμποντας στο εμβληματικό αυτοκίνητο των αρχών του 20ού αιώνα που έβαλε την Αμερική σε τροχιά μαζικής κινητικότητας.

Η Ford είχε αποκαλύψει από πέρυσι ότι εργάζεται πάνω σε ένα μυστικό έργο τύπου "skunkworks", με στόχο την ανάπτυξη χαμηλού κόστους ηλεκτρικών οχημάτων για ευρεία κατανάλωση. Σύμφωνα με τότε δημοσιεύματα, η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα θα μπορούσε να υποστηρίξει διάφορους τύπους ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ένα συμπαγές SUV, ένα μικρό pick-up και ίσως ένα επαγγελματικό όχημα.
Αναπροσαρμογή σχεδίων
Καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών στις ΗΠΑ παρουσιάζουν διακυμάνσεις, λόγω της κατάργησης των φορολογικών κινήτρων από τις 30 Σεπτεμβρίου και της ακύρωσης των κανόνων κατανάλωσης καυσίμου, η Ford έχει αναπροσαρμόσει τη στρατηγική της.
Εστιάζει πλέον περισσότερο σε υβριδικά μοντέλα και στα κερδοφόρα SUV και φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα, πέρυσι ακύρωσε τα σχέδια για ένα τριών σειρών ηλεκτρικό SUV.
Παρόλα αυτά, η Ford δεν εγκαταλείπει εντελώς την ηλεκτροκίνηση. "Η 11η Αυγούστου θα είναι μια ευκαιρία να παρουσιάσουμε μια νέα οικογένεια οχημάτων με κορυφαία τεχνολογία, αποδοτικότητα και ευρυχωρία", πρόσθεσε ο Farley.
Με μπαταρίες LFP
Η Ford σχεδιάζει τα επόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα να κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, με ορισμένα εξ αυτών να χρησιμοποιούν μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), οι οποίες είναι χαμηλότερου κόστους.
Το νέο εργοστάσιο παραγωγής LFP μπαταριών της, με την ονομασία BlueOval Battery Park Michigan και προϋπολογισμό περίπου 2,76 δισ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων μπαταριών μέσα στο 2026.
Κάπως έτσι λοιπόν, η 11η Αυγούστου προμηνύεται ως ορόσημο για τη Ford, με την αυτοκινητοβιομηχανία να φιλοδοξεί να εισέλθει σε μια νέα εποχή, χτίζοντας πάνω στην κληρονομιά της και απαντώντας στις απαιτήσεις μιας μεταβαλλόμενης αγοράς.