
H πίστα του Nurburgring, είναι το πεδίο απ' όπου πρέπει να περάσει κάθε καινούργιο supercar που σέβεται τον εαυτό του. Δεν είναι τυχαίο πως η απαιτητική γερμανική πίστα, θα βρεθεί οπωσδήποτε μέσα στο πρόγραμμα εξέλιξης κάθε μοντέλου επιδόσεων.
Αυτή τη φορά όμως, οι πληροφορίες του Top Gear αναφέρουν πως το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Kia, EV4, ένα μικρό, μέτριας ισχύος και με έμφαση στην πρακτικότητα ηλεκτρικό όχημα, δοκιμάζεται αυτές τις μέρες στη θρυλική πίστα.

Παρά το καμουφλάζ πάντως, μην περιμένετε όμως πως η Kia έχει φέρει στο Nurburgring κάποια έκδοση του EV4 με αυξημένη ισχύ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια πολύ πιο ουσιαστική δοκιμή. Έναν εκτεταμένο έλεγχο της φθοράς και της απόδοσης της μπαταρίας.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, μετά από ολοκληρωμένες δοκιμές αντοχής, που περιλάμβαναν 110.000 χιλιόμετρα σε δρόμους της Ευρώπης και μια εκστρατεία 10.000 χιλιομέτρων στο Nurburgring, προσομοιώνοντας τη χρήση του οχήματος στο 90-95% της μέγιστης απόδοσής του, το EV4 εμφάνισε ελάχιστη φθορά και διατήρηση της αποδοτικότητας της μπαταρίας.

Ας μην κρυβόμαστε, όλοι ενδιαφέρονται για την αντοχή της μπαταρίας. Στο Nurburgring, το EV4 έκανε περίπου 480 γύρους, ενώ παράλληλα υπέστη επαναλαμβανόμενες ταχυφορτίσεις μεταξύ των γύρων, υποβάλλοντας σε μια ιδιαίτερα απαιτητική δοκιμασία την μπαταρία. Το αποτέλεσμα της σκληρής αυτής δοκιμής; Η μπαταρία διατήρησε το 95% της αρχικής της κατάστασης.
Επιπλέον, η Kia εγγυάται ότι η μπαταρία θα διατηρεί τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της μετά από 160.000 χιλιόμετρα ή οκτώ χρόνια κανονικής χρήσης.
Και τι θα γινόταν αν η Kia άφηνε για λίγο την ασφάλεια στην άκρη, αύξανε την ισχύ και επιχειρούσε μερικούς γύρους με "τέρμα γκάζι" στο Nurburgring; Θα ήταν σίγουρα πιο ενδιαφέρον να το δούμε.