Πώς η Γαλλία περνάει στην ηλεκτροκίνηση μέσω leasing

Οι Γάλλοι θα μπορούν να μισθώνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολύ χαμηλή τιμή καθώς επιστρέφει ένα πρόγραμμα που έκανε πάταγο πέρσι.

Renault Rafale επίσημο αυτοκίνητο της γαλλικής δημοκρατίας

Μια πολύ ενδιαφέρουσα διάσταση του "Κινούμαι Ηλεκτρικά" θα εφαρμοστεί στην Γαλλία από τον Σεπτέμβριο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μισθώνονται μέσω προγραμμάτων leasing σε πολύ χαμηλές μηνιαίες δόσεις. Το πρόγραμμα Social Leasing είχε εφαρμοστεί και το 2024 και διεκόπη απρόσμενα τον Φεβρουάριο εκείνης της χρονιάς, λόγω μεγάλης ζήτησης.   

Renault Captur 2025

Το πρόγραμμα θα αφορά νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα και αυτή τη φορά, ο διαθέσιμος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 370 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να καλυφθούν τουλάχιστον 50.000 νέες συμβάσεις, ενώ η υποβολή αιτήσεων ξεκινά στις 30 Σεπτεμβρίου 2025.

Διαβάστε Επίσης

Μια θύελλα επιτυχίας που έφερε διακοπή

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα "leasing social”, που τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές του 2024, εξαντλήθηκε μέσα σε μόλις ενάμιση μήνα. Ο αρχικός προϋπολογισμός των 650 εκατ. ευρώ αρκούσε για περίπου 50.000 συμβάσεις, με τους δικαιούχους να αποκτούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μηνιαίες δόσεις που ξεκινούσαν από μόλις 50 ευρώ. Η επιδότηση μπορούσε να φτάσει έως και τις 13.000 ευρώ ανά όχημα.

Η αιφνίδια διακοπή του προγράμματος δεν οφειλόταν σε έλλειψη ενδιαφέροντος αλλά για ακριβώς το αντίθετο. Η ζήτηση ήταν τεράστια. Όπως ανέφερε τότε το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών της Γαλλίας, το μέτρο "εκδημοκράτισε την οικολογική μετάβαση" δίνοντας τη δυνατότητα ακόμη και σε ευάλωτες ομάδες να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα.

Λιγότερα χρήματα, υψηλότερη συμμετοχή

Η νέα έκδοση του προγράμματος διατηρεί τον ίδιο στόχο δηλαδή εργαζόμενοι με φορολογητέο εισόδημα κάτω από 15.400 ευρώ ετησίως και εξάρτηση από ιδιωτικό όχημα για επαγγελματικές μετακινήσεις εξακολουθούν να πληρούν τις προϋποθέσεις. Ωστόσο, η επιδότηση ανά όχημα περιορίζεται πλέον έως τα 7.000 ευρώ (από 13.000 ευρώ πέρυσι), καθώς το νέο budget είναι σχεδόν κατά 43% μικρότερο.

Η μέση επιδότηση ανά όχημα αναμένεται να φτάσει τα 7.400 ευρώ, με τον περιορισμό να τίθεται για λόγους ορθολογικής κατανομής των πόρων. Υπάρχει πάντως πρόβλεψη για υπέρβαση του αριθμού των 50.000 EVs εφόσον το budget το επιτρέψει. Από το σύνολο των επιδοτούμενων συμβάσεων, τουλάχιστον 5.000 θα κατευθυνθούν σε κατοίκους ή εργαζόμενους σε περιοχές με αυξημένο πρόβλημα ρύπανσης.

Διαβάστε Επίσης

Πιο ακριβά από τα 50 ευρώ, αλλά ακόμη προσιτά

Στην πρώτη εφαρμογή του μέτρου, οι μηνιαίες δόσεις κυμαίνονταν από 50 έως 150 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο και την εταιρεία leasing. Τώρα, το υπουργείο επισημαίνει ότι οι πάροχοι μίσθωσης θα πρέπει να προσφέρουν προτάσεις "κάτω από τα 140 ευρώ τον μήνα ή και λιγότερο", ενώ η ανώτατη επιτρεπόμενη δόση τίθεται στα 200 ευρώ.

Σημαντική αλλαγή επίσης αποτελεί ο τρόπος χρηματοδότησης: η νέα φάση του προγράμματος δεν θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά μέσω των λεγόμενων "πιστοποιητικών εξοικονόμησης ενέργειας" (CEE), ενός χρηματοδοτικού εργαλείου ενεργειακής πολιτικής.

Φθηνότερο μπόνους για όλους – αλλά και λιγότερες ταξινομήσεις

Το παράλληλο πρόγραμμα "bonus écologique” (περιβαλλοντικό μπόνους αγοράς EV) συνεχίζεται, αλλά με μειωμένα ποσά. Για το 2025, προβλέπεται προϋπολογισμός 700 εκατ. ευρώ για περίπου 200.000 νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων – συμπεριλαμβανομένων μόλις 10 εκατ. ευρώ για μεταχειρισμένα ή μετατροπές. Η επιδότηση κυμαίνεται από 2.000 έως 4.000 ευρώ ανάλογα με το εισόδημα και το αποτύπωμα CO₂ του κάθε μοντέλου.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Φεβρουάριο του 2024, με απόφαση του Εμανουέλ Μακρόν, η επιδότηση για τους υψηλόμισθους μειώθηκε κατά 1.000 ευρώ, ενώ για τις επιχειρήσεις καταργήθηκε πλήρως.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η μείωση των κινήτρων είναι δικαιολογημένη, καθώς η τεχνολογία προχωρά, το κόστος παραγωγής μπαταριών μειώνεται και οι τιμές των EVs παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Ωστόσο, τα νούμερα του πρώτου πενταμήνου του 2025 δείχνουν μια διαφορετική εικόνα: σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις EV στη Γαλλία έχουν μειωθεί κατά 7,1% σε σχέση με πέρυσι – πιθανό αποτέλεσμα των περικοπών στα κίνητρα, σε μια εξέλιξη παρόμοια με αυτή που βίωσε η Γερμανία το 2024.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network