Επίσημο: Το Alpine A390 παρουσιάστηκε και δεν είναι crossover-όλα τα στοιχεία

Όταν η Alpine αποφασίζει να φτιάξει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν ακολουθεί τη μόδα των SUV και φέρνει στην αγορά το A390, ένα ισχυρό και σπορ 5θυρο μοντέλο με τρεις ηλεκτροκινητήρες.

Το περιμέναμε γρήγορο. Και πράγματι είναι. Η μεγάλη έκπληξη και ανακούφιση ταυτόχρονα, είναι πως το νέο ηλεκτρικό Alpine A390 δεν είναι SUV, ούτε καν crossover.

Είναι χαμηλότερο από ένα VW ID.3 και ελαφρώς ψηλότερο από ένα VW Golf. Το χαμηλό του προφίλ του δίνει τις σωστές αναλογίες για να προσφέρει πραγματικά σπορ αίσθηση, ενώ τρεις ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν να το μετατρέψουν σε ένα μικρό ηλεκτρικό όπλο.

Οι δύο πίσω κινητήρες είναι ανεξάρτητοι για κάθε τροχό, γεγονός που επιτρέπει στο A390 να "χορεύει" στις στροφές, προσφέροντας δυναμική συμπεριφορά εφάμιλλη ενός καθαρόαιμου sportscar.

Με οδηγό το Α290

Το ότι μιλάμε για Alpine, έναν κατασκευαστή που μας έχει χαρίσει το εντυπωσιακό A110, αποτελεί εγγύηση πως η οδηγική απόλαυση βρίσκεται στο επίκεντρο. Άλλωστε, ακόμη και το μικρό ηλεκτρικό A290 απέδειξε ότι οι Γάλλοι ξέρουν πού στοχεύουν.

Η τιμή του Alpine A390 υπολογίζεται να κυμαίνεται μεταξύ 70.000 και 82.000 ευρώ. Η βασική έκδοση αποδίδει 400 ίππους, έχει επιτάχυνση 0–100 km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα και πλούσιο εξοπλισμό.

Η κορυφαία έκδοση ανεβάζει την ισχύ στους 470 ίππους, επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα και περιλαμβάνει ακόμα περισσότερο εξοπλισμό, όπως ζάντες 21 ιντσών και ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα Diavelet γαλλικής κατασκευής.

Δεν μοιάζει με κανένα

Σχεδιαστικά, το A390 αποτελεί μια εντυπωσιακή διαφοροποίηση από την υπόλοιπη αγορά των πεντάθυρων ηλεκτρικών. Από το πλάι, θυμίζει μια επιμηκυμένη εκδοχή του A110, με τη χαρακτηριστική κλίση της πλευρικής γραμμής προς τον πίσω τροχό και το bubble-glass πίσω παρμπρίζ.

Μπροστά, ακολουθεί εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από τα A110 και A290, με τριγωνικά φώτα LED, που του χαρίζουν μια φουτουριστική όψη.

Η αεροδυναμική μελέτη είναι εμφανής, με μια πτέρυγα να ενώνει τους προβολείς και να κατευθύνει τον αέρα μέσω ενός καναλιού κάτω από το ρύγχος του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, το A390 θυμίζει αρκετά το A290, με δύο μεγάλες οθόνες και πληθώρα φυσικών διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες. Το infotainment βασίζεται στο σύστημα του Ομίλου Renault που χρησιμοποιεί Google Maps, παρέχοντας ακριβείς προβλέψεις αυτονομίας με βάση την υψομετρική διαφορά και τον τύπο του οδικού δικτύου.

Φόρτιση και αυτονομία

Σε επίπεδο φόρτισης, το A390 υποστηρίζει ταχυφόρτιση από 15% έως 80% σε μόλις 25 λεπτά. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μπαταρία 89 kWh, η οποία χρησιμοποιεί ειδικά σχεδιασμένα στοιχεία ώστε να αποδίδει ρεύμα έως και 1200 ampere για να τροφοδοτεί τους τρεις κινητήρες στην πλήρη τους απόδοση.

Η εργοστασιακή αυτονομία κυμαίνεται από 523 έως 558 χιλιόμετρα WLTP, με τη βασική έκδοση να είναι πιο αποδοτική, όπως συμβαίνει συνήθως. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι το A390 δεν είναι SUV, και αυτό δημιουργεί προσδοκίες για ρεαλιστικά καλή κατανάλωση και πραγματικά απολαυστική οδήγηση.

 

 

Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS
Alpine A390 GTS