Gordon Murray: Ετοιμάζει πολύ ελαφρύ πλαίσιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Gordon Murray Group ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στην κατασκευή ενός μονοκόκ πλαισίου για ηλεκτρικά οχήματα, που θα έχει 25% μειωμένο βάρος και θα αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των supercars.

Το Gordon Murray Group (GMG) άρχισε να αξιοποιεί την επένδυση των 13 εκατομμυρίων ευρώ όπως υποσχέθηκε, για την ανάπτυξη ενός ελαφρού πλαισίου για EV. Και πλέον, έχουμε περισσότερες πληροφορίες για την κατασκευή του.

Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα "έτοιμο για παραγωγή, υπερ-ελαφρύ και χαμηλών εκπομπών CO2 μονοκόκ πλαίσιο" και, συγκεκριμένα, η ομάδα στοχεύει να μειώσει το βάρος του πλαισίου κατά 25%, ενώ παράλληλα θα κατασκευάσει μια πιο φιλική προς το περιβάλλον δομή, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα κατά 50%.

Φυσικά, το έργο έχει και ένα πολύ χαρακτηριστικό όνομα για τη Gordon Murray: "Project M-LightEn" (Monocoque architecture - Lightweight and Low Energy) Κάτι που μεταφράζεται σε Μονοκόκ αρχιτεκτονική, Ελαφριά και Χαμηλής Ενέργειας κατασκευή. Το αρχικό στάδιο περιλαμβάνει έρευνα, σχεδίαση και κατασκευή διαφόρων πρωτοτύπων τόσο σε ψηφιακή όσο και σε φυσική μορφή.

Η ομάδα έχει δημιουργήσει μια ομάδα από εξαιρετικούς συνεργάτες, όπως οι Carbon ThreeSixty, Constellium και το Πανεπιστήμιο Brunel, με στόχο να αξιοποιήσει την υπερ-υπολογιστική δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης για να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους της.

Από ανακυκλωμένο αλουμίνιο

Μαζί, σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα εξαιρετικά ανθεκτικό πλαίσιο από ανακυκλωμένο αλουμίνιο, με 80% ανακυκλωμένο υλικό προερχόμενο από τη Βρετανία, μέσω μιας διαδικασίας παραγωγής σχεδόν μηδενικών αποβλήτων. Η Gordon Murray Automotive (GMA) έχει επίσης στόχο να "επιτύχει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα κύκλου ζωής από οποιοδήποτε supercar".

Ο διευθυντής στρατηγικής και επιχειρησιακής ανάπτυξης του GMG, Jean-Phillipe Launberg, δήλωσε: "Η δυναμική αυτού του έργου ενθουσιάζει τους πάντες στην GMA, καθώς η εταιρεία συνεχώς προσπαθεί να χρησιμοποιεί τα πιο σύγχρονα υλικά, τεχνολογίες και διαδικασίες για την παραγωγή supercars που επικεντρώνονται στον οδηγό".

Το αρχικό τριετές διάστημα ενός πενταετούς συνολικά προγράμματος, αναμένεται να φέρει κάποια όπως συνήθως χαμηλής παραγωγής αποτελέσματα, μέχρι τα τέλη του 2027. Φανταστείτε: αν το T.50 χάσει το 25% της ήδη ελαφριάς μάζας του πλαισίου του, ίσως καταφέρει πραγματικά να πετάξει.