Toyota: Δίνει 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ για μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Toyota ολοκλήρωσε τεράστια παραγγελία σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κόστισε 1,4 δισ. ευρώ. Δείτε ποια εταιρεία εμπιστεύθηκε για το ηλεκτρικό της μέλλον.

Η Toyota προχώρησε σε συμφωνία με την LG Energy Solution για τη μεταφορά μιας παραγγελίας ύψους 1,4 δισ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της παραγωγής σε εργοστάσιο μπαταριών στο Μίσιγκαν. Η κίνηση αυτή ήρθε μετά την αποχώρηση της General Motors από το έργο, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Η GM είχε ανακοινώσει τον Δεκέμβριο ότι θα πουλήσει το μερίδιό της, αξίας περίπου 930 εκατ. ευρώ, στο εργοστάσιο της Lansing, αφήνοντας την LG να αναζητά νέους πελάτες. Η Toyota συμφώνησε να μεταφέρει μια υφιστάμενη παραγγελία από άλλο εργοστάσιο της LG στο Μίσιγκαν, μόλις η νοτιοκορεατική εταιρεία αποκτήσει πλήρως το εργοστάσιο της Lansing, κάτι που αναμένεται να συμβεί την άνοιξη, επιβεβαίωσε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι νοτιοκορεατικές εταιρείες έχουν επενδύσει περίπου 50 δισ. ευρώ σε εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ, προβλέποντας μια ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς, ενισχυμένη από τον νόμο για τη Μείωση του Πληθωρισμού (IRA) του προέδρου Τζο Μπάιντεν.

Ωστόσο, η LG, η τρίτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια μπαταριών για EV παγκοσμίως, περιορίζει τις δαπάνες της, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπροσαρμόζουν τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση και η κυβέρνηση των ΗΠΑ επανεξετάζει πολιτικές στήριξης των ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, οι Ρεπουμπλικάνοι έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τη χρηματοδότηση του νόμου στις επικείμενες διαπραγματεύσεις για τον προϋπολογισμό.

Οι μπαταρίες που αγοράζει η Toyota από την LG μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικά όσο και σε υβριδικά οχήματα. Οι υβριδικές εφαρμογές είναι λιγότερο επικερδείς για τους κατασκευαστές μπαταριών, καθώς απαιτούν μικρότερο αριθμό κελιών.

Η LG σχεδιάζει επίσης να διαθέσει μέρος της παραγωγής του εργοστασίου σε πελάτες που δραστηριοποιούνται στην αποθήκευση ενέργειας, έναν τομέα που γνωρίζει άνθηση λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης των κέντρων δεδομένων που εξυπηρετούν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης. Η παραγωγή στο εργοστάσιο αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα.

"Αυτή η συμφωνία αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας για τη βέλτιστη αξιοποίηση των επενδύσεών μας στη Βόρεια Αμερική, ανταποκρινόμενοι ταυτόχρονα στις ανάγκες των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως", ανέφερε η LG σε ανακοίνωσή της.

Το εργοστάσιο της Lansing είχε ανακοινωθεί τον Ιανουάριο του 2022, στο πλαίσιο της στρατηγικής της GM για την κατασκευή 30 ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2025, μια επένδυση ύψους 32 δισ. ευρώ, η οποία θα δημιουργούσε 4.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ωστόσο, η GM έχει πλέον περιορίσει την έκθεσή της στον κίνδυνο της αβέβαιης ζήτησης, καθυστερώντας την κατασκευή ενός εργοστασίου ηλεκτρικών φορτηγών στο Μίσιγκαν και πουλώντας το μερίδιό της στη Lansing στην LG.

Η GM και η LG είχαν λάβει κίνητρα ύψους 450 εκατ. ευρώ για το έργο στη Lansing. Σύμφωνα με πηγές, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται με την Πολιτεία του Μίσιγκαν και τον Οργανισμό Οικονομικής Ανάπτυξης του Μίσιγκαν για τη μεταφορά αυτών των κινήτρων στην LG, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.