Μόλις παρουσιάστηκε το BYD Sealion 7, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV που είναι ξεκάθαρο ότι θέλει να γίνει Tesla Model Y στην θέση του Tesla Model Y.
Ήταν αναμενόμενο ότι η κινεζική φίρμα δεν καθόταν με τα χέρια σταυρωμένα να βλέπει το Model Y να σαρώνει στις πωλήσεις (το 2023) και άμεσα δημιούργησε ένα ανταγωνιστή ειδικά για την Ευρώπη. H BYD τονίζει ότι το Sealion 7 είναι συνέχεια της Ocean Series και φυσικά φέρει τα βασικά χαρακτηριστικά της "ωκεάνιας" σειράς της κινεζικής φίρμας.
Το συνολικό μήκος του οχήματος είναι 4.830 mm, με μεταξόνιο 2.930 mm, παρέχοντας άφθονο εσωτερικό χώρο για τους επιβάτες. Το υπερυψωμένο αμάξωμα SUV επιτρέπει μια ευρύχωρη, πρακτική διάταξη κατάλληλη για οικογένειες, με άνετα καθίσματα για πέντε ενήλικες και μια χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ 520 λίτρων (επεκτάσιμη σε 1.789 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα).
Ο εσωτερικός σχεδιασμός δίνει προτεραιότητα στην άνεση, με ρυθμιζόμενα καθίσματα, παράθυρα που απομονώνουν τον θόρυβο και υλικά υψηλής ποιότητας για μια εκλεπτυσμένη εμφάνιση και αίσθηση. Μια πανοραμική ηλιοροφή επιτρέπει το φυσικό φως στην καμπίνα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα: Μπαταρία Blade
Στην καρδιά του μοντέλου βρίσκεται η επαναστατική μπαταρία Blade της BYD, μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Γνωστή για την υψηλή αντοχή της και τα περιβαλλοντικά της πλεονεκτήματα, η μπαταρία Blade δεν περιέχει κοβάλτιο, αντιμετωπίζοντας περιβαλλοντικές και ηθικές ανησυχίες που σχετίζονται με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Ο συμπαγής σχεδιασμός της μπαταρίας επιτρέπει την τοποθέτηση περισσότερων κυψελών σε μικρότερο χώρο, επιτρέποντας στη BYD να βελτιστοποιήσει τη διάταξη του εσωτερικού χώρου χωρίς να θυσιάσει την εμβέλεια. Η μπαταρία Blade στο SEALION 7 παρέχει εμβέλεια έως και 502 km, ανάλογα με τη διαμόρφωση του μοντέλου, και έχει σχεδιαστεί για να αντέχει σε σκληρές συνθήκες και σε συχνούς κύκλους φόρτισης, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής της.
Και φυσικά ενσωμάτωση της μπαταρίας Cell-to-Body (CTB). Αντί για ένα παραδοσιακό πακέτο μπαταριών, η μπαταρία Blade είναι ενσωματωμένη απευθείας στη δομή του οχήματος, συμβάλλοντας σε υψηλότερη στρεπτική ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Ηλεκτρικοί κινητήρες και φόρτιση
Το Sealion 7 προσφέρει εντυπωσιακή δύναμη σε κάθε έκδοση. Το μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD), γνωστό ως έκδοση Comfort, διαθέτει έναν κινητήρα με 230 kW (313 hp), που επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα.
Οι τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις, Design και Excellence, προσθέτουν έναν μπροστινό κινητήρα για συνδυασμένη ισχύ 390 kW (532 hp) και χρόνο 0-100 km/h μόλις 4,5 δευτερόλεπτα. Και τα δύο μοντέλα AWD φτάνουν σε τελική ταχύτητα 215 km/h.
Ο πίσω κινητήρας, ικανός να περιστρέφεται στις 23.000 στροφές ανά λεπτό, θεωρείται ως ένας από τους ταχύτερους ηλεκτροκινητήρες μαζικής παραγωγής.
Εδώ να τονίσουμε ότι με εξαίρεση το τετρακίνητο Excellence, το δικίνητο και η έκδοση Design του AWD έχουν μπαταρία 82,5 kWh η οποία φορτίζει με ταχύτητα έως 150 kW ενώ στο κορυφαίο η μπαταρία είναι 91,3 kWh και στη γρήγορη φόρτιση DC σηκώνει έως 230 kW. Με τις μέγιστες ταχύτητες φόρτισης DC, η μεγαλύτερη μπαταρία του μοντέλου Excellence φορτίζει από το 10% στο 80% σε μόλις 24 λεπτά.
Η λειτουργία V2L (Vehicle-to-Load), διαθέσιμη σε όλα τα μοντέλα, επιτρέπει στο Sealion 7 να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές, επιτρέποντας τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών, ακόμη και οικιακών συσκευών, ενισχύοντας την πρακτικότητά του για διάφορες ανάγκες ενώ έχει και αντλία θερμότητας.
Όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Προφανώς το νέο μοντέλο ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες οδήγησης και ασφάλειας της BYD, ενισχύοντας τόσο την εμπειρία του οδηγού όσο και την ασφάλεια.
Το έξυπνο σύστημα ελέγχου προσαρμογής ροπής (iTAC) βελτιστοποιεί την κατανομή ισχύος στους τροχούς, ελαχιστοποιώντας την ολίσθηση και βελτιώνοντας τον έλεγχο. Το SUV περιλαμβάνει διάφορες λειτουργίες οδήγησης, όπως Eco, Normal, Sport και Snow, επιτρέποντας στους οδηγούς να προσαρμόζονται σε διαφορετικά εδάφη και συνθήκες. Το σύστημα ανάρτησης, με διπλά ψαλίδια εμπρός και σχεδίαση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, εννοείται ότι "φωνάζει" Ευρώπη.
Η σουίτα DiPilot 10 να παρέχει ολοκληρωμένες λειτουργίες υποστήριξης οδηγού, όπως προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης και προειδοποιήσεις για έξοδο από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Επιπλέον, η κάμερα 360 μοιρών, οι αισθητήρες στάθμευσης και οι πολλαπλές προειδοποιήσεις σύγκρουσης ενισχύουν την επίγνωση της κατάστασης του οδηγού. Στο εσωτερικό, το όχημα περιλαμβάνει εννέα αερόσακους και προηγμένα σημεία τοποθέτησης ISOFIX για παιδικά καθίσματα, δίνοντας έμφαση στην οικογενειακή ασφάλεια.
Ψυχαγωγία και πληροφορία
Το Sealion 7 διαθέτει ένα σύγχρονο σύστημα infotainment που ενσωματώνεται απρόσκοπτα τόσο με το Apple CarPlay όσο και με το Android Auto. Μια περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη 15,6 ιντσών επιτρέπει στον οδηγό να εναλλάσσεται μεταξύ οριζόντιου και κατακόρυφου προσανατολισμού για βέλτιστη προβολή.
Μια ψηφιακή οθόνη οδηγού 10,25 ιντσών παρέχει βασικές πληροφορίες. Για το μοντέλο Excellence AWD, μια οθόνη head-up display (HUD) προβάλλει στο παρμπρίζ λεπτομέρειες σχετικά με την ταχύτητα, την πλοήγηση και την υποβοήθηση του οδηγού για εύκολη αναφορά.
Επίσης διαθέτει φωνητικό έλεγχο τεσσάρων ζωνών, επιτρέποντας στους επιβάτες σε οποιοδήποτε κάθισμα να προσαρμόζουν ανεξάρτητα τις ρυθμίσεις θερμοκρασίας, ήχου ή πλοήγησης. Το ηχοσύστημα, το οποίο αναπτύχθηκε από κοινού με την Dynaudio, προσφέρει μια κορυφαία ηχητική εμπειρία μέσω 12 ηχείων.
Η κύρια διαφορά μεταξύ των εκδόσεων Comfort και Design είναι ότι οι πρώτες διαθέτουν ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, ενώ οι δεύτερες ζάντες 20 ιντσών. Τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στην έκδοση Excellence σε σχέση με τις άλλες δύο είναι τα δερμάτινα καθίσματα Nappa, αντί για vegan δέρμα, καθώς και το Head-Up Display.
Διατίθενται τέσσερις εξωτερικοί χρωματισμοί: Atlantis Grey, Indigo Grey, Polar White και Space Black -καθώς και δύο χρώματα εσωτερικού (Μαύρο και Μπλε).
Το νέο μοντέλο πρόκειται να κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες μέχρι το τέλος του 2024. Όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται από εξαετή εγγύηση κατασκευαστή και οκταετή εγγύηση για την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα.