Στον απόηχο του ζητήματος με τα προβλήματα λογισμικού που αντιμετωπίζει η Volvo με το EX30 το τελευταίο διάστημα, η σουηδική εταιρεία ενημερώνει τους πελάτες της σε όλο τον κόσμο, ότι βασικές λειτουργίες του μεγάλου EX90, ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες κατά τις πρώτες παραδόσεις του ηλεκτρικού της SUV και να προστεθούν αργότερα μέσω over-the-air ενημερώσεων.
Πρόκειται για το πιο πρόσφατο θέμα που αντιμετωπίζει το αρκετά σημαντικό αυτό μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo στις ΗΠΑ, κοντά στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας, και αναμένεται στην αγορά το επόμενο διάστημα, περίπου δύο χρόνια αργότερα απ' ότι ήταν αρχικά προγραμματισμένο, λόγω προβλημάτων λογισμικού.
Μάλιστα η Volvo, παρέθεσε μια λίστα με τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες που ενδέχεται να καθυστερήσουν. Όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της Volvo, οι πελάτες σε όλες τις αγορές όπου η Volvo έχει λάβει παραγγελίες για το EX90 έχουν ενημερωθεί σχετικά.
Οι λειτουργίες που επηρεάζονται
Τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες που μπορεί να απαιτούν ενημέρωση για να γίνουν ενεργές περιλαμβάνουν: το σύστημα lidar του EX90, δύο προηγμένα προγράμματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που βελτιώνουν την ασφάλεια στις διασταυρώσεις, τη δυνατότητα πρόσβασης του οχήματος σε ένα iPhone μέσω φωνητικών εντολών Siri, τη λειτουργία V2L και την κατάργηση της απαίτησης να λειτουργεί το κεντρικό σύστημα του αυτοκινήτου στο παρασκήνιο ακόμη και όταν είναι σταθμευμένο, γεγονός που αντλεί από την μπαταρία 3% κάθε 24 ώρες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, υποβάθμισε τις καθυστερήσεις όταν ρωτήθηκε σχετικά κατά τη διάρκεια συνάντησης με αναλυτές στις 18 Ιουλίου, γύρω από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του δεύτερου τριμήνου της εταιρείας.
Δεν βλέπει αντίκτυπο στις πωλήσεις
"Το όλο νόημα ενός οχήματος που καθορίζεται από το λογισμικό και έχει δυνατότητες ενημέρωσης over-the-air είναι η συνεχής αναβάθμιση του λογισμικού. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό”, δήλωσε. "Νομίζω ότι οι πελάτες που επενδύουν σε προϊόντα προηγμένης τεχνολογίας όπως το EX90, το κατανοούν πλήρως και θα αποκομίσουν τα οφέλη με την πάροδο του χρόνου”.
Ο Rowan πρόσθεσε ότι η Volvo δεν αναμένει ότι η καθυστέρηση ενεργοποίηση των παραπάνω λειτουργιών θα έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις του EX90. "Δεν βλέπουμε καμία σημαντική απώλεια προπαραγγελιών ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης στην ενημέρωση του λογισμικού του αυτοκινήτου”, δήλωσε.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να διευκρινήσουμε πως τα προβλήματα με το λογισμικό, δεν αποτελούν αποκλειστικότητα της Volvo, αλλά και άλλων μεγάλων εταιρειών. Η αρχή είχε γίνει με την VW το 2020, όταν το λανσάρισμα του ID.3 καθυστέρησε λόγω δυσλειτουργιών στο λογισμικό, ενώ πιο πρόσφατα είδαμε να επηρεάζεται και το ντεμπούτο του Audi Q6 E-tron.