Κοιτώντας το από το πλάι, το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Wagoneer S έχει παρόμοια σιλουέτα με τα περισσότερα μεγάλα πολυτελή SUV, ενώ θα μπορούσες να πεις πως θυμίζει αρκετά και το υπάρχον Grand Cherokee. Μια πιο προσεκτική ματιά προς τα πίσω, όμως, θα σου αποκαλύψει μια ουσιαστική διαφορά.
Πίσω από τις κολόνες D, το παράθυρο της 5ης πόρτας έχει πολύ μεγαλύτερη κλίση από την τυπική σχεδόν κάθετη πίσω πόρτα των περισσότερων SUV. Με εξαίρεση την αρκετά μεγάλη πτέρυγα που αποτελεί κάτι σαν φυσική προέκταση στις πίσω κολόνες, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ενός πιο τετραγωνισμένου σχήματος στο αμάξωμα. Πρόκειται για ένα έξυπνο τέχνασμα που προσδίδει στο Wagoneer S εξαιρετικά καλή αεροδυναμική.
"Για να πετύχουμε τον αεροδυναμικό στόχο, συνειδητοποιούσαμε συνεχώς ότι έπρεπε να δημιουργήσουμε ένα πολύ συγκεκριμένο προφίλ", δηλώνει ο Ralph Gilles, Chief Design Officer της Stellantis. "Το σχήμα που θα ήταν κατάλληλο γι' αυτό, είχε ως αποτέλεσμα μια εμφάνιση που δεν άρεσε σε κανέναν μας. Έτσι, η πτέρυγα έγινε η λύση για να διατηρήσουμε το προφίλ ελκυστικό και να έχουμε τα οφέλη της αεροδυναμικής, χωρίς να χαλάσει η εμφάνιση του αυτοκινήτου".
Η πτέρυγα αποδείχτηκε κάτι σαν τυχαία λύση. "Αρχικά ήταν εκεί κυριολεκτικά μόνο για να φαίνεται cool και να φιλοξενεί την κάμερα", δήλωσε ο Gilles. "Καταλήξαμε να επεξεργαζόμαστε την σχεδίαση και να ανακαλύπτουμε ότι μπορούμε να την κάνουμε να κατευθύνει τον αέρα πίσω από το όχημα, βελτιώνοντας την αεροδυναμική". Το αποτέλεσμα: Συντελεστής οπισθέλκουσας 0,294, στο ίδιο επίπεδο με ένα Toyota Prius πρώτης γενιάς, καθιστώντας το Wagoneer S το πιο αεροδυναμικό Jeep που κατασκευάστηκε ποτέ.
"Η πραγματικά κεκλιμένη γραμμή οροφής είναι απολύτως ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για το πώς πετύχαμε το 0,294", δήλωσε η Alison Rahm, Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Προϊόντων της Stellantis. "Χρειαζόταν πολλή δουλειά για να δώσουμε την απαραίτητη κλίση στην οροφή και στη συνέχεια να μπορέσουμε να διαχειριστούμε τον αέρα καθώς βγαίνει από την οροφή, κάτι που μας επιτρέπει η συγκεκριμένη πτέρυγα".