Η Tesla είναι πιθανό να βρίσκεται κάποια χρόνια μακριά από την πλήρη εξέλιξη ενός νέου μοντέλου χαμηλότερου κόστους. Αυτό δήλωσαν αναλυτές της Evercore μετά από περιοδεία στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Τέξας.
"Η ανάπτυξη της Tesla δείχνει όλο και περισσότερο να είναι μια ιστορία του 2027", έγραψαν οι αναλυτές της Evercore με επικεφαλής τον Chris McNally σε έκθεσή τους τη Δευτέρα 11/3. Η αναμενόμενη έλευση ενός νέου, πιο προσιτού μοντέλου, στο οποίο οι κύκλοι της αγοράς αναφέρονται ως Model 2, είναι αμφίβολο αν θα καταφέρει να φτάσει σε επίπεδα παραγωγής 500.000 μονάδων το 2026. Αυτή είναι μια πρόβλεψη αρκετά κάτω από το 1 εκατομμύριο και άνω που προέβλεπε το αρχικό πλάνο της Tesla.
Ο McNally εξακολουθεί να συστήνει αναμονή αναφορικά με το ενδεχόμενο επένδυσης στην μετοχή της Tesla και δεν έχει αξιολογήσει την μετοχή ως προτεινόμενη για αγορά από τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία που ανέφερε το Bloomberg. Η τιμή της μετοχής έχει αυξηθεί κατά 310% σε αυτό το διάστημα.
Musk: Δύο "κύματα ανάπτυξης" για την Tesla
Ο Elon Musk δήλωσε ότι η Tesla βρίσκεται "μεταξύ δύο μεγάλων κυμάτων ανάπτυξης", με το πρώτο να αφορά τα Model 3 και Model Y και το δεύτερο να αφορά ένα φτηνότερο ηλεκτρικό όχημα επόμενης γενιάς. Το τελευταίο, αναμένεται να ξεκινήσει να παράγεται προς το τέλος του 2025 στο εργοστάσιό της στο Τέξας.
Το κόστος του μοντέλου επόμενης γενιάς αναμένεται να μειωθεί από τα περίπου 28.000 σε 20.000 ευρώ και πιθανότατα θα έχει περίπου 400 χιλιόμετρα αυτονομίας και δεν θα διαθέτει γυάλινη οροφή, έγραψε ο McNally.
Μια "μεγάλη συζήτηση" θα είναι εάν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla θα είναι στάνταρ, είπε, αναφέροντας την πεποίθηση της ομάδας του ότι αυτό θα μπορούσε να κοστίσει από 2.000 έως 3.000 ευρώ.
Η Evercore υπολογίζει πως η Tesla θα παραδώσει περίπου 2,7 εκατομμύρια οχήματα το 2026, πράγμα που σημαίνει ότι η εκτίμησή της για τα κέρδη ανά μετοχή εκείνο το έτος είναι 18% έως 20% κάτω από τις προβλέψεις.