Το ηλεκτρικό Stella Terra διένυσε 1.000 χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση

Τo Stella Terra είναι το πρώτο ηλιακό SUV και πρόσφατα ολοκλήρωσε εξαντλητική δοκιμή στη Σαχάρα όπου κάλυψε 1.000 χλμ. χωρίς να χρειαστεί φόρτιση

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Έχουμε δει ηλιακά αυτοκίνητα που θα έφταναν στην παραγωγή ή έφτασαν κιόλας, αλλά καταβαραθρώθηκαν εμπορικά με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Lightyear.

Τώρα, όσο και αν η συγκεκριμένη τεχνολογία φαντάζει δύσκολη, προκύπτει μια ακόμη τέτοια προσπάθεια από το πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν. Το Stella Terra είναι "το πρώτο ηλιακό off road SUV" και απέχει από την παραγωγή, μοιάζει όμως αποτελεσματικό. 

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Αυτό γιατί κατάφερε πρόσφατα να ολοκληρώσει μια εξαντλητική δοκιμή στην βόρεια Αφρική και σε δύσβατες διαδρομές στις περιοχές της Σαχάρα. Σύμφωνα με την ενημέρωση το πανεπιστημιακό αυτό πρωτότυπο κάλυψε περισσότερα από 1.000 χλμ. χωρίς να χρειαστεί καμία φόρτιση, καθώς εξασφάλιζε την απαιτούμενη ενέργεια από τους ηλιακούς συλλέκτες που διαθέτει. 

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Η τελική του ταχύτητα είναι 145 km/h, ενώ ζυγίζει μόνο 1.200 κιλά που σημαίνει πως είναι κατά πολύ ελαφρύτερο από οποιοδήποτε SUV της εποχής μας. Παράλληλα έχει αυτονομία τουλάχιστον 710 χλμ. σε μια ηλιόλουστη ημέρα, ενώ όταν καλείται να κινηθεί σε off road εδάφη η αυτονομία του μπορεί να πέσει στα 550 χλμ. 

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Ο Wisse Bos, υπεύθυνος της ομάδας Solar Team Eindhoven, δήλωσε ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιείται, συμπληρώνοντας ένα ελαφρύ πλαίσιο με εξαιρετικά αποδοτικούς ηλιακούς συλλέκτες, είναι μια δεκαετία μπροστά από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην αγορά.

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Το αυτοκίνητο περιέχει μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία θα του επιτρέψει επίσης να λειτουργεί σε λιγότερο ηλιόλουστα κλίματα αλλά σε μικρότερες αποστάσεις.

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Το επίπεδο ενέργειας που παρέχουν οι ηλιακοί συλλέκτες του αυτοκινήτου είναι τέτοιο που μπορεί να παρέχει επαρκή ηλεκτρική ενέργεια για το μαγείρεμα και τη φόρτιση συσκευών όπως ένα τηλέφωνο ή μια κάμερα στις περιπτώσεις που χρειάζεται κανείς να βρεθεί σε συνθήκες camping.

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Οι 22 φοιτητές ηλικίας μεταξύ 21 και 25 ετών που βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο έδωσαν ζωή στο έργο αφού πήραν ένα χρόνο άδεια από τις σπουδές τους.

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Το σύστημα διεύθυνσης του χακί αυτοκινήτου παρουσίασε βλάβη κατά τη διάρκεια του πειράματος που διήρκεσε μιάμιση εβδομάδα στα ξηρά και ποικίλα τοπία της βόρειας Αφρικής, από την Ταγγέρη μέχρι τη Σαχάρα, αλλά διορθώθηκε γρήγορα, σύμφωνα με τον Bob van Ginkel, 24 ετών, τεχνικό υπεύθυνο του προγράμματος.

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Ο ίδιος δήλωσε: "Ελπίζουμε ότι αυτό μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Land Rover και η BMW, ώστε να γίνει μια πιο βιώσιμη βιομηχανία. Το αυτοκίνητο ήταν πραγματικά πολύ άνετο στις συνθήκες εκτός δρόμου, καθώς είναι πολύ ελαφρύ και δεν κολλάει".

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Ο προσαρμοσμένος μετατροπέας του αυτοκινήτου για τα ηλιακά πάνελ βρέθηκε να είναι 97% αποδοτικός στη μετατροπή του ηλιακού φωτός που απορροφάται από τα φωτοβολταϊκά τους κύτταρα σε ηλεκτρικό φορτίο. Συνεπώς το Stella Terra αποδείχτηκε κατά ένα τρίτο πιο αποδοτικό από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί.

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Ο Britt van Hulst, 21 ετών, οικονομικός διευθυντής του έργου, δήλωσε ότι πρέπει να γίνουν περαιτέρω εργασίες προτού ο σχεδιασμός αυτός βγει στην αγορά, αλλά ότι προσφέρει μια διέξοδο για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα μπορούσαν να εξερευνήσουν.

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους σχεδιαστές που επιδιώκουν να κατασκευάσουν αυτοκίνητα με ηλιακή ενέργεια είναι η περιορισμένη επιφάνεια στην οποία μπορούν να τοποθετηθούν τα πάνελ.

Stella Terra Ηλιακό SUV δοκιμή στη Σαχάρα

Τα υψηλής απόδοσης πάνελ που μπορούν να παράγουν αρκετή ενέργεια για την τροφοδοσία οχημάτων σε μεγάλη απόσταση είναι ακριβά στην παραγωγή. Τα πιο αποδοτικά πάνελ που κυκλοφορούν στην αγορά φτάνουν γενικά σε απόδοση περίπου 45%, ενώ τα περισσότερα πάνελ έχουν απόδοση περίπου 15% έως 20%.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network