Με παρουσία στις διεθνείς αγορές από το 2010, το μεγαλύτερο Mini που έχει παρουσιαστεί ποτέ, ήταν και παραμένει το Countryman. Σήμερα στην 2η γενιά του και από τα τέλη του έτους στη νέα 3η γενιά, που προς το παρόν θα είναι ηλεκτροκίνητη.
Η Mini έχει ήδη παρουσιάσει την πειραματική εκδοχή ενός μικρότερου ηλεκτρικού crossover, του Aceman, που θα συμπληρώσει την υπο δημιουργία νέα γκάμα Mini με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Επίσης πρεμιέρα για το νέο μοντέλο έχει ορισθεί η 5η Σεπτεμβρίου όπου η εταιρεία θα παρουσιάσει το νέο ηλεκτρικό Countryman στην έκθεση του Μονάχου. Θα είναι και το πρώτο Mini του οποίου η παραγωγή θα εξυπηρετείται στην Γερμανία και ειδικότερα στη Λειψία όπου παράγεται και το αδελφό ηλεκτρικό μοντέλο, η BMW iX1.
Το νέο Countryman βασίζεται στο πλαίσιο της iX1 και θα χρησιμοποιήσει τους ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία από το ηλεκτρικό SUV της BMW. Συνεπώς το κόστος εξέλιξης έχει εξ' ολοκλήρου διατεθεί στην ανασχεδίαση και στο λογισμικό.
Είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κρατήσεις την χαρακτηριστική εικόνα Mini σε μία τόσο εκτενή ανανέωση. Και νομίζω πως οι σχεδιαστές του νέου Mini τα κατάφεραν εξαιρετικά. Η σιλουέτα του αμαξώματος φωνάζει από μακριά Mini Countryman όμως η πρόσοψη και η ουρά είναι κάτι διαφορετικό και θα ισχυριζόμασταν μετά σιγουριάς και ιδιαίτερα ταιριαστό με το νέο look που θέλει να περάσει η Mini σε όλα τα νέα μοντέλα της γκάμας της.
Το αμάξωμα έγινε λίγο πιο boxy και μεγαλώσει σε όλους τους άξονες. Ξεκινώντας από το μεταξόνιο που έχει διευρυνθεί στα 2,692 μ. και έχει δώσει μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα μέχρι το μήκος που έχει φθάσει στα 4,433 μ. - από 4,299 μ. την υπάρχουσας σειράς. Επίσης έχουν μεγαλώσει και οι τροχοί (από 17 έως 20 ίντσες) με ανάλογη αύξηση και στο πλάτος των πελμάτων στα προσφερόμενα ελαστικά.
Όλα αυτά έχουν μεγαλώσει και το ίχνος του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα, συνθήκη που βελτιώνει περαιτέρω την ούτως ή άλλως, μοναδική αίσθηση στην οδήγηση που προσφέρουν όλα τα Mini αλλά και η σειρά Countryman.
Η εταιρεία γνωστοποίησε πως και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου έχει βελτιωθεί με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει μειωθεί από το cd 0,31 των υφιστάμενων μοντέλων στο 0,26 του νέου Countryman.
To νέο ύφος στον εσωτερικό διάκοσμο
Στην καμπίνα όλα έχουν αλλάξει. Πρωτίστως το χαρακτηριστικό στρογγυλό πολυόργανο ενδείξεων στη μέση του ταμπλό που πλέον είναι μια οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης OLED με διάμετρο 240 mm που υποστηρίζεται από το νέο οικοσύστημα MINI Operating System 9 με νέα γραφικά και διευρυμένες λειτουργίες. Επίσης έχει καταργηθεί το μικρό στρογγυλό όργανο - στροφόμετρο/ταχύμετρο – πίσω από το τιμόνι.
Στις απεικονίσεις της μοναδικής στρογγυλής οθόνης προσφέρονται πληροφορίες για την ταχύτητα και την ενεργειακή πλήρωση της μπαταρίας στο επάνω μέρος. Στο αρχικό μενού, τα άλλα widgets εμφανίζονται σε προβολή μικρογραφιών αριστερά και δεξιά της τρέχουσας λειτουργίας του μενού. Μπορούν να αναδυθούν και να επιλεγούν με οριζόντια σάρωση προς το κέντρο.
Στην κάτω περιοχή της οθόνης OLED, τα στοιχεία του μενού πλοήγησης, πολυμέσων, κλιματισμού και μουσικής μπορούν να επιλεγούν απευθείας ανά πάσα στιγμή. Όλες οι άλλες λειτουργίες είναι προσβάσιμες μέσω του μενού με τον ίδιο τρόπο όπως σε ένα smartphone. Η οθόνη επιστρέφει στην προεπιλεγμένη ρύθμιση μέσω του πλήκτρου home.
Η εταιρεία προσφέρει για το νέο Countryman πολλές επιλογές και στις επενδύσεις της καμπίνας. Τόσο στην χρωματική παλέτα όσο και στα υφάσματα. Θα υπάρξει και έκδοση εξοπλισμού JCW Trim με πιο σπορτίβ χαρακτηριστικά και καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη.
Οι δύο ηλεκτρικές εκδόσεις
Προς το παρόν έχουν ανακοινωθεί δύο ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου Countryman: η "Ε" και η "SE ALL4". Η πρώτη εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων με ροπή 250 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 8.6'' και η τελική φθάνει στα 170 χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας).
Η κορυφαία έκδοση SE ALL4, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα τροχών) και ως εκ τούτου είναι τετρακίνητη. Η απόδοση φθάνει τους 313 ίππους και τα 494 Nm ροπής. Για την επιτάχυνση 0-100 απαιτείται χρόνος 5.6'' ενώ η τελική φθάνει τα 180 χλμ./ώρα.
Και οι δύο εκδόσεις χρησιμοποιούν την ίδια μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 66,45 kWh που προέρχεται από την ηλεκτρική BMW iX1. Στην έκδοση SE ALL4 η αυτονομία φθάνει έως τα 433 χλμ. ανά φόρτιση σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.
Το σύστημα φόρτισης του νέου Countryman επιτρέπει πλήρωση μέσω φορτιστών εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW. Η γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι δυνατή και στις δύο εκδόσεις με παροχή έως 130 kW. Για την πλήρωση από 10% έως 80% της μπαταρίας απαιτείται χρόνος μισής ώρας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 2022 πουλήθηκαν 43.910 Countryman στην Ευρώπη εκ των οποίων τα 14.265 ήταν plug-in υβριδικά. Η εταιρεία έχει αποκλείσει την παραγωγή εκδόσεων PHEV για το νέο μοντέλο. Αντίθετα θα υπάρχουν εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες σε δεύτερη φάση. Σίγουρα θα υπάρξει και μια έκδοση Diesel.