Η γνωστότερη εταιρεία από εκείνες που αναλαμβάνουν να δημιουργούν αυτοκίνητα για μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, κάτι σαν φασόν αν έχεις υπόψη σου, είναι φυσικά η Magna Steyr, τμήμα της οποίας κάποτε έφτιαχνε αυτό και τώρα εξακολουθεί να φτιάχνει αυτοκίνητα σαν αυτό. Η πιο άγνωστη τέτοια εταιρεία ωστόσο είναι μάλλον η Makkina.

H Makkina είναι μια λονδρέζικη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 1998. Φέτος γιορτάζει τα 25 χρόνια, κατά τα οποία έχει δουλέψει με πολλές γνωστές εταιρείες αυτοκινήτων και έχει συμμετοχή στον σχεδιασμό, την κατασκευή ή την συνολική δημιουργία μερικών από τα πιο γνωστά μοντέλα που έχουμε δει.

Τουλάχιστον έτσι λέει η ίδια η Makkina και χωρίς να υπάρχει κανείς λόγος να την αμφισβητήσουμε, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε πως το έχει κάνει με πολύ μεγάλη διακριτικότητα, καθώς δεν βρίσκεις εύκολα την υπογραφή της σε κανένα μοντέλο των προηγούμενων 25 ετών.

Αυτό που ξέρουμε είναι πως ο Michael Ani που είναι ο ιδρυτής της και επικεφαλής της μέχρι και σήμερα είναι ήταν κάποτε υψηλόβαθμο στέλεχος στον όμιλο VW, με επίκεντρο της δουλειάς του στην Audi.
Μεγαλοπρεπές coming out
Τώρα όμως λόγω της επετείου των 25 ετών που συμπίπτει με την αντίστοιχη των 100 ετών της Triumph, η Makkina πήρε τη σχετική άδεια από την BMW (στην οποία ανήκει η Triumph) και δημοσιοποίησε ένα σχέδιό της για ένα ονειρικό Triumph. Είναι το Triumph TR25 που είναι ένας φόρος τιμής στο Triumph TR2, το οποίο υπήρχε στον κόσμο μας στα μέσα της δεκαετίας του 1950.

Το Triumph TR2 δεν ήταν βέβαια τίποτα σπουδαίο, καθώς τότε ήταν μια απέλπιδα προσπάθεια του ιδιοκτήτη της εταιρείας να αντικαταστήσει το παλιό και αργό και ξεπερασμένο TR1, με κάτι πιο σύγχρονο. Το Triumph TR2 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1953 κατάφερε ως ένα αξιοπρεπές roadster στην μεταπολεμική Αγγλία να κερδίσει το κοινό του, αλλά σύντομα, δηλαδή το 1955, αντικαταστάθηκε και αυτό από το Triumph TR3.

Σύντομη παρουσία αλλά με ρεκόρ
Παρόλα αυτά το Triumph TR2 με τα 1.991 κ.εκ. του, κατάφερε τότε να καταγράψει ταχύτητα 200.9 km/h που ήταν ένα ρεκόρ για αυτοκίνητα κάτω των 2 λίτρων. Τώρα, εδώ που έχουμε φτάσει, το compact 2λιτρο roadster της Αγγλίας του 50, γίνεται ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέρνο αυτοκίνητο με βάση το BMW i3S.

Εκείνη η εποχή και το ρεκόρ γιορτάζονται όσο πιο εμφανώς γίνεται καθώς βλέπουμε ένα δεξιοτίμονο, μονοθέσιο roadster με πόρτες που ανοίγουν πιο φουτουριστικά και από Tesla Model X, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι αφιερωμένα στα 25 έτη της Makkina.

Αν και μονοθέσιο εκ πρώτης όψεως το Triumph TR25 μετατρέπεται σε διθέσιο με απλές (ή κια όχι τόσο απλές) κινήσεις. Το κάλυμμα του χώρου δίπλα από τον οδηγό ανασηκώνεται και υπάρχει πτυσσόμενο κάθισμα που ανοίγει, ώστε να μπορείς να κάνεις τη χάρη σε κάποιον που έτυχε να συναντησεις στον δρόμο. Από εκεί και πέρα η ευθύνη είναι δική του γιατί το εξόγκωμα που υπάρχει πίσω από το κεφάλι του οδηγού, το οποίο λειτουργεί και ως προστατευτικό, δεν υπάρχει για τον συνοδηγό.

Σε αυτό περιλαμβάνεται και μια κάμερα οπισθοπορείας, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη για καθρέφτες, για τους οποίους δεν υπάρχει και χώρος εξάλλου, ενώ στο εσωτερικό η οθόνη που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων, δείχνει μόνο την ταχύτητα και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Ακούγεται λίγο "σπαρτιάτικο" σε ανέσεις και εξοπλισμό και έτσι είναι γιατί σπαρτιάτικη ήταν και η αντιμετώπιση όσον αφορά το βάρος και την αθλητική του "κορμοστασιά". Η Makkina λέει πως το μειωμένο κατά 205 κιλά βάρος του (κανείς δεν ξέρει ακόμη μειωμένο σε σχέση με ποιο, αλλά μάλλον εννοούν το BMW i3S) του επιτρέπει να κινείται σβέλτα. Να κάνει δηλαδή το 0-100 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα, όπως του επιτρέπουν οι 181 ίπποι toy ηλεκτροκινητήρα που παίρνει την ενέργειά του, από μπαταρίες χωρητικότητας 42,2 kWh.

Το πιο ενδιαφέρον βέβαια είναι πως το πόνημα της Makkina έχει τελική ταχύτητα 185 km/h, που σημαίνει πως είναι αργότερο από το Triumph TR2 του 1953. Καλά θα πάει αυτό.