Λες και το θερμόμετρο δεν ήταν ήδη στα ύψη, ήρθε και το "καυτό" Ioniq 5 N να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τη θερμοκρασία. Θα μου πεις πως ο φακός το είχε ήδη συλλάβει σε διάφορες φάσεις των δοκιμών εξέλιξης μέχρι τώρα, όμως αυτή η φορά, είναι η πρώτη που το βλέπουμε χωρίς καμουφλάζ. Όπως ακριβώς θα το δούμε να κυκλοφορεί και στους δημόσιους δρόμους. Η παγκόσμια πρεμιέρα του κορυφαίου ηλεκτρικού μοντέλου της Hyundai, πραγματοποιήθηκε στο καταλληλότερο περιβάλλον, το Goodwood Festival of Speed.
Κάπως έτσι λοιπόν, υποδεχτήκαμε το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο υψηλών επιδόσεων του παραρτήματος N, με την Hyundai να έχει ήδη καταστήσει σαφές πως θα ακολουθήσουν κι άλλα. Ας μην προτρέχουμε όμως, Άλλωστε το Ioniq 5 N έχει πολλά χαρακτηριστικά που μπορούν να σε κάνουν να πάθεις εμμονή μαζί του.
Αρχικά οι επιδόσεις του. Εφοδιασμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδει 600 ίππους και 740 Nm ροπής. Κι αν έχεις ήδη αρχίσει να εντυπωσιάζεσαι, περίμενε γιατί έχει και συνέχεια. Με ενεργοποιημένη τη λειτουργία N Grin Boost που διαρκεί 10 δευτερόλεπτα, η ισχύς αυξάνεται στους 641 ίππους και η ροπή στα 770 Nm.

Εννοείται πως το Ioniq 5 N είναι τετρακίνητο, κάτι που είναι βέβαιο πως βοηθάει στο να περνάει η τόσο μεγάλη δύναμη στο δρόμο όσο πιο ομαλά γίνεται. 0-100 σε 3,5'' και με το N Grin Boost 3,4''. Τελική ταχύτητα 260 km/h.
Το πρωί στην πίστα το βράδυ στο δρόμο
Η Hyundai το είχε πει και το έκανε πράξη. Το Ioniq 5 N είναι ένα μοντέλο που αγαπάει την πίστα. Ναι, είναι λογικό να είσαι επιφυλακτικός γνωρίζοντας πως πρόκειται για ηλεκτρικό, όμως πόσα ηλεκτρικά ξέρεις που διαθέτουν λειτουργία προρύθμισης της μπαταρίας για χρήση Drag ή Track;
Η λειτουργία Track βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία της μπαταρίας για να αποδώσει τα μέγιστα σε όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους. Η λειτουργία Drag προσφέρει μια μικρής διάρκειας έκρηξη συνολικής ισχύος, στις περιπτώσεις που θέλεις ακαριαία -και ακραία- επιτάχυνση.

Και αυτά είναι μόνο μερικά από τα λογισμικά που χρησιμοποιεί η Hyundai για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι του Ioniq 5 N τόσο στους δημόσιους δρόμους όσο και στην πίστα. Για την ακρίβεια, υπάρχουν αρκετές ακόμη ρυθμίσεις που ξεκινούν με το γράμμα Ν.
Αν εξακολουθείς να είσαι συγκεντρωμένος, διάβασε: Η λειτουργία N Race με δύο επιπλέον ρυθμίσεις, προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο στη χρήση ενέργειας του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Endurance μεγιστοποιεί την εμβέλεια στην πίστα, η οποία επιτυγχάνεται με τον περιορισμό της μέγιστης ισχύος του αυτοκινήτου.

Η λειτουργία Sprint κάνει το αντίθετο, δίνοντας προτεραιότητα στην πλήρη απόδοση ισχύος. Το N Launch Control, το οποίο διαθέτει τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης, βοηθά το αυτοκίνητο να πραγματοποιεί γρήγορες εκκινήσεις. Ένα από τα ελάχιστα στοιχεία που δεν γνωρίζουμε για το Ioniq 5 N, είναι το βάρος του. Η Hyundai αναφέρει πως είναι μεγαλύτερο από εκείνο της βασικής έκδοσης, αλλά μέχρι εκεί.
Introducing the most powerful Hyundai N ever.
— Hyundai Motor Group (@HMGnewsroom) July 14, 2023
IONIQ 5 N is opening a new chapter.#HyundaiN #Neverjustdrive #IONIQ5N #WorldPremiere #HighPerformanceEV pic.twitter.com/247w4PEArC
Το κορυφαίο Ioniq 5 διαθέτει επίσης μεγαλύτερους τροχούς, εντελώς διαφορετική ρύθμιση ανάρτησης, νέα αεροδυναμικά στοιχεία και ένα αναβαθμισμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Το σύστημα N Brake Regen, παρέχει την κύρια δύναμη πέδησης, με τα μηχανικά να τη συμπληρώνουν ανάλογα με τις ανάγκες, όπως κατά την οδήγηση σε πίστα. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μπορεί να φτάσει τη δύναμη επιβράδυνσης έως 0,6g σε κανονικές συνθήκες και έως 0,2g όταν ενεργοποιείται το ABS. Με την ευκαιρία, η Hyundai αναφέρει πως τα φρένα του Ioniq 5 N είναι τα ισχυρότερα που κατασκεύασε ποτέ.
Το λογισμικό στην υπηρεσία της διασκέδασης
Κουράστηκες να διαβάζεις για N; Ελπίζουμε όχι. Το N Pedal έχει σκοπό την διαχείριση του βάρους και του μεγέθους του Ioniq 5 N και την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι. Το λογισμικό αυξάνει την δύναμη πέδησης μέσω της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας, ώστε να δημιουργηθεί μια μεταφορά βάρους που βελτιώνει την ικανότητα του αυτοκινήτου στις στροφές. Είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να κάνει αμεσότερη την απόκριση του τιμονιού.

Και αρχίζουμε σιγά σιγά να φτάνουμε στην ανόθευτη fun to drive διάσταση του κορεατικού μοντέλου. Το N Drift Optimizer είναι κάτι σαν spoiler alert όσον αφορά το τι σχεδιάστηκε να κάνει. Μέσω διαχείρισης διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου, έχει σκοπό τη διατήρηση της γωνίας drift. Κι αν είσαι από εκείνους που δεν έχουν στο τσεπάκι τους το drift, η Hyundai είναι εδώ για να σε βοηθήσει. Η λειτουργία Torque Kick Drift, προσομοιάζει τη λειτουργία του συμπλέκτη σε ένα πισωκίνητο μοντέλο. Επιπλέον, το N Torque Distribution διαθέτει έως και 11 επίπεδα προσαρμογής της κατανομής της ροπής, καθώς και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Αντέχεις λίγο ακόμα; Το N e-shift φέρνει την αίσθηση του 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της εταιρείας στο Ioniq 5 N, προσομοιάζοντας την στιγμιαία κλωτσιά που αισθάνεσαι μεταξύ των αλλαγών ταχυτήτων, μέσω ελέγχου της ροπής του κινητήρα. Παράλληλα, το N Active Sound + λειτουργεί συμπληρωματικά περιλαμβάνοντας τρία διαφορετικά ηχητικά θέματα. Το "Ignition” παραπέμπει στον ήχο του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 2.0 λίτρων των θερμικών Hyundai N. Το "Evolution” εμπνέεται από το RN22e, ενώ το "Supersonic” διαθέτει μεταβλητή ένταση κατά τη διάρκεια των στροφών και χρησιμοποιεί ως πηγή ένα μαχητικό αεροσκάφος.
Σε περίπτωση που το ξέχασες, μιλάμε για ηλεκτρικό μοντέλο, οπότε καλό είναι να αναφέρουμε και μερικά στοιχεία που παίζουν σημαντικό ρόλο για την κατηγορία, ανεξαρτήτως χαρακτήρα του μοντέλου. Το Ioniq 5 N είναι εφοδιασμένο με μπαταρία χωρητικότητας 84 kWh και διαθέτει τεχνολογία 800V, που έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτατη φόρτιση της μπαταρίας (10%-80% σε 18 λεπτά).
Και με wild look
Το Ioniq 5 N είναι μεγαλύτερο από το στάνταρ μοντέλο, με πλάτος αυξημένο κατά 40 mm και μήκος αυξημένο κατά 80 mm. Επίσης, βρίσκεται κατά 20 mm πιο κοντά στο έδαφος. Το μπροστινό σπόιλερ που εκτείνεται κάτω από τον προφυλακτήρα τονίζει τον επιθετικό χαρακτήρα της κατασκευής, με τις ζάντες να είναι 21 ιντσών και τα ελαστικά τα Pirelli P-Zero, ειδικά σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Στο εσωτερικό, συναντάμε το νεας σχεδίασης τιμόνι N, για πρώτη φορά με το ανάλογο λογότυπο. Διαθέτει τέσσερα κουμπιά, επιλογή λειτουργίας οδήγησης, N Grin Boost και δύο κουμπιά N Custom. Τα paddles για τις λειτουργίες e-shift και N Pedal βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Βέβαια μη θεωρήσεις πως η Hyundai θέλει να κάνει επίπονη τη διάρκεια παραμονής σου στην πίστα. Έχει εγκαταστήσει ένα αφρώδες υλικό για τα γόνατα στο πλάι της κεντρικής κονσόλας, ενώ έχει προσθέσει ένα συρόμενο υποβραχιόνιο. Τα καθίσματα βρίσκονται επίσης χαμηλότερα τοποθετημένα.

Το Ioniq 5 N θα είναι διαθέσιμο σε 10 χρώματα αμαξώματος, σε αντίθεση με το εσωτερικό που είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε μαύρο χρώμα με τόνους Performance Blue. Α, υπάρχει και κάτι ακόμη που παραμένει άγνωστο αναφορικά με το Ioniq 5 N. Η τιμή του και ο ακριβής χρόνος που θα έρθει στην αγορά. Προφανώς θα είναι το ακριβότερο Ioniq 5 που μπορείς να αγοράσεις και αυτό είναι κάτι που λογικά θα μπορείς να κάνει κάποια στιγμή το επόμενο έτος.