
Γράφαμε πρόσφατα για το πλάνο της Toyota να παρουσιάσει μέσα στα επόμενα χρόνια νέα ηλεκτρικά μοντέλα με αυτονομία στα επίπεδα των 1.000 χιλιομέτρων, όμως ο ιαπωνικός κολοσσός επανέρχεται στο προσκήνιο με έναν ισχυρισμό που αν επαληθευτεί, θα αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά πολύ νωρίτερα.
Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα της εφημερίδας The Guardian που επικαλείται τον Keiji Kaita, πρόεδρο του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας για την ουδετερότητα του άνθρακα, η Toyota έχει καταφέρει να εξελίξει μια τεχνολογία, που επιτρέπει σε μια μπαταρία στερεάς κατάστασης (solid state) να έχει αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων και να φορτίζεται πλήρως σε διάστημα 10 λεπτών.
Μειώνει βάρος, μέγεθος και κόστος
Ακούγεται σαν πρωταπριλιάτικο αστείο, αλλά δεν είναι. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε μόλις χθες ότι απλοποίησε την παραγωγή του υλικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή μπαταριών τόσο στερεάς κατάστασης όσο και υγρής βάσης, γεγονός που θα της επιτρέψει να μειώσει στο μισό το βάρος, το μέγεθος και το κόστος των μπαταριών που τοποθετούνται στα οχήματα.
"Τόσο για τις μπαταρίες υγρής όσο και για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, στοχεύουμε να αλλάξουμε δραστικά την κατάσταση, που θέλει τις σημερινές μπαταρίες να είναι πολύ μεγάλες σε μέγεθος, βαριές και ακριβές", δήλωσε ο Kaita. "Βασική μας επιδίωξη, είναι να μειώσουμε στο μισό όλους αυτούς τους παράγοντες".
Οι μπαταρίες solid state είναι το μέλλον
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θεωρούνται ευρέως το λογικό επόμενο βήμα στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς θεωρούνται ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες από τις κυψέλες ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούν ηλεκτρολύτη με βάση το υγρό, αλλά ταυτόχρονα είναι πολύ πιο ακριβές και πιο δύσκολο να κατασκευαστούν.
Αξίζει να αναφερθεί πως αρκετές νεοσύστατες εταιρείες, όπως οι Solid Power, QuantumScape, Factorial και StoreDot, έχουν επικεντρώσει τις προσπάθειές τους ώστε να καταστήσουν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης πιο προσιτές και πιο εύκολες στην παραγωγή, αλλά μέχρι σήμερα, τα προϊόντα τους δεν έχουν τοποθετηθεί σε κανένα ηλεκτρικό μοντέλο που πωλείται στην αγορά. Η Toyota όμως, υποστηρίζει πως θα μπορούσε να απλοποιήσει τη διαδικασία κατασκευής, καθιστώντας δυνητικά τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης ευκολότερες στην παραγωγή από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.