Το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι η Tesla ετοιμάζει μια ανανεωμένη έκδοση του Tesla Model 3, σύμφωνα με τέσσερα άτομα που έχουν γνώση της προσπάθειας, καθώς ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στοχεύει να μειώσει το κόστος παραγωγής και να ενισχύσει την εικόνα του ηλεκτρικού σεντάν που πλέον είναι πέντε ετών.
Κωδική ονομασία "Highland"
Μια εστίαση του επανασχεδιασμού με την κωδική ονομασία "Highland" είναι η μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων και της πολυπλοκότητας στο εσωτερικό του Model 3, ενώ παράλληλα εστιάζει στα χαρακτηριστικά που εκτιμούν οι αγοραστές της Tesla, συμπεριλαμβανομένης της οθόνης, σύμφωνα με τους ανθρώπους, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή η ανανέωση δεν έχει ανακοινωθεί. Ο ανασχεδιασμός που δεν είχε αναφερθεί προηγουμένως έρχεται καθώς το ηλεκτρικό σεντάν αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από μοντέλα που προέρχονται από τις περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αλλαγές και στην εξωτερική σχεδίαση;
Η ανανέωση του αμιγώς ηλεκτρικού σεντάν, η οποία θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει κάποιες αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση του Model 3 και στις επιδόσεις του συστήματος κίνησης, θα μπει στην παραγωγή στο εργοστάσιο της Tesla στη Σανγκάη και στη ναυαρχίδα της εταιρείας στο Fremont της Καλιφόρνια, είπαν δύο από τους ανθρώπους. Το Gigafactory της Tesla στη Σαγκάη θα θέσει σε παραγωγή το επανασχεδιασμένο Model 3 το τρίτο τρίμηνο του 2023, είπαν.
Δεν ήταν σαφές πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή στο εργοστάσιο Fremont ή πόσο μεγάλη εξοικονόμηση κόστους θα επιτύχει η Tesla από τον επανασχεδιασμό.
Το Model 3, το φθηνότερο EV της Tesla που ξεκινά από λίγο κάτω από 47.000 δολάρια στις ΗΠΑ, ήταν το best-seller της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά έχει ξεπεραστεί από το crossover Model Y. Με μόνο τέσσερα μοντέλα στην παραγωγή, οι αλλαγές στο στιλ σε οποιοδήποτε μέρος της σειράς της Tesla έχουν υπερμεγέθη σημασία σε σύγκριση με τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πέφτουν οι πωλήσεις στην Κίνα
Ο Musk έχει προωθήσει μια απλοποιημένη προσέγγιση στο σχεδιασμό και την παραγωγή στην Tesla, την οποία επεκτείνει το έργο Highland, δήλωσαν οι άνθρωποι με γνώση της εξέλιξης.
Η Tesla έχει πρωτοπορήσει στη χρήση τεράστιων μηχανημάτων χύτευσης, γνωστών ως Giga Press και κατασκευασμένων από την IDRA Group στην Ιταλία, για την κατασκευή μεμονωμένων, μεγαλύτερων κομματιών ενός οχήματος κατά τη συναρμολόγηση, μειώνοντας το κόστος και επιταχύνοντας την παραγωγή. Έχει επίσης σχεδιάσει ένα δομικό πακέτο μπαταριών που καταργεί τις ακριβότερες μονάδες.
Ο Musk έχει δηλώσει ότι η Tesla επιδιώκει να μειώσει το κόστος μέσω της απλοποίησης και εργάζεται πάνω σε μια πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων που θα έχει το μισό κόστος του Model 3.
"Ξανά και ξανά, βρήκαμε εξαρτήματα που δεν χρειάζονται. Είχαν τοποθετηθεί εκεί για κάθε ενδεχόμενο ή κατά λάθος. Εξαλείψαμε τόσα πολλά εξαρτήματα από ένα αυτοκίνητο που δεν έκαναν τίποτα", δήλωσε ο Musk σε συνέντευξή του σε συνέδριο του Baron Funds.
Η προσέγγιση αυτή είναι μέρος αυτού που έχει κάνει την Tesla τον πιο κερδοφόρο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ πολλοί ανταγωνιστές εξακολουθούν να "μπαίνουν μέσα" με την πώληση κάθε αυτοκινήτου.
Η ανανέωση του Model 3 έρχεται σε μια εποχή που οι πωλήσεις στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μετά τις ΗΠΑ, βρίσκονται σε πτώση. Οι πωλήσεις του Model 3 στην Κίνα μειώθηκαν κατά 9% τους πρώτους δέκα μήνες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ τα ηλεκτρικά σεντάν Qin και Han της BYD ξεπέρασαν σε πωλήσεις το Model 3. Για να ενισχύσει τις πωλήσεις, η Tesla μείωσε τις τιμές για το Model 3 και το Model Y στην Κίνα έως και 9% τον Οκτώβριο.
Η Tesla δεν ανταποκρίθηκε σε γραπτό αίτημα του Reuters για σχολιασμό.
Με πληροφορίες από Reuters / Automotive News Europe