Θα είναι σαν BMW Isetta, αλλά δεν θα είναι, είχε πει κάποτε παντελώς άγνωστος προφήτης της αυτοκίνησης και μπορεί και να αναφερόταν στο Microlino. Ένα αυτοκίνητο για 1,2 επιβάτες (όχι καναδυό επιβάτες στο περίπου. 1,2! Με κόμμα και θα καταλάβεις παρακάτω) που παρουσίασε στην γαλλική αγορά, η εταιρεία Micro του Wim Ouboter. Ο Ouboter θεωρεί τον εαυτό του προφήτη, κατά πάσα πιθανότητα, δεδομένου πως αυτοσυστήνεται ως ο πρώτος άνθρωπος σε αυτόν τον πλανήτη, που μίλησε για μικροκινητικότητα. Το έκανε το 1999, τότε που κάποιοι σαν παιδιά ονειρευόμασταν V8 και V10 να καίνε άφθονα καύσιμα και να μολύνουν ελεύθερα το περιβάλλον.
Ο Ouboter όμως είχε άλλες ασχολίες, καθώς έφτιαχνε σκούτερ και ένα από αυτά, το Kickscooter, έγινε μεγάλη επιτυχία, πουλώντας εκατομμύρια κομμάτια, για να γίνει, όπως λέει πάλι ο ίδιος, ο πρόγονος των scooter που βλέπεις τώρα να σε περνάνε στην Κηφισίας αθόρυβα και τρομακτικά. Ο Ελβετός κάνει τώρα μεγαλύτερο άνοιγμα, με την οικογενειακή του εταιρεία, την Micro να φτιάχνει αυτοκίνητα.
Γλυκούλι
Το Microlino είναι μια αντιγραφή του BMW Isetta όπως πιθανώς κατάλαβες από τον πρόλογο αλλά κυρίως τις φωτογραφίες. Είναι όμως ακόμη μικρότερο. Έχει μόνο μια πόρτα, αυτή που ανοίγει από μπροστά και το τιμόνι του είναι σταθερό, με έδρα στην αριστερή μεριά. Σύμφωνα με τις μελέτες που κυκλοφορούν, τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα από 1,2 επιβάτες και το Microlino τόσους χωράει. Δηλαδή έναν, ο οποίος με διάφορους συμβιβασμούς μπορεί να φιλοξενήσει έναν ακόμη. Πάντως στην Microlino εκτός από οραματιστές είναι και χιουμορίστες καθώς στην περιγραφή του αυτοκινήτου αναφέρεται χαρακτηριστικά πως χωρούν "δύο επιβάτες και τρία καφάσια μπύρες". Αναφέρεται βεβαίως στο χώρο αποσκευών των 230 λίτρων.
Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Τορίνο και η παραγωγή του έχει ήδη ξεκινήσει με στόχο να αρχίσουν οι πρώτες παραδόσεις στις αρχές του 2023, ιδίως αν έχει επιτυχία η παρουσία στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αν συμβεί αυτό ο Ελβετός φιλοδοξεί να φτιάξει μια νέα κατηγορία μεταξύ των σκούτερ και των αυτοκινήτων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το Microlino μπορεί να κινηθεί μέχρι και με 90 km/h και έχει τρεις αυτονομίες γιατί παρέχεται με τρεις διαφορετικές μπαταρίες. Με εκείνη των 6 kWh φτάνει μέχρι τα 91 χλμ., με εκείνη των 10,5 kWh φτάνει τα 177 χλμ. και με την μεγάλη των 14 kWh μπορεί να ταξιδεύει έως και 230 χλμ. Αντιστοίχως η διάρκεια φόρτισης είναι 4 ώρες για την μικρή μπαταρία, 3 για την μεσαία και 4 ώρες για την μεγάλη. Το βάρος του είναι 496 kg και όπως καταλαβαίνεις μια αύξηση της τάξης του 25% που μπορεί να υποστεί αν ο οδηγός είναι κάποιος που τρώει όλο του το φαγητό, θα το επηρεάσει αρκετά και στην αυτονομία και πιθανώς και στην συμπεριφορά.
Αν και σε αυτό το κομμάτι, το Microlino έχει μέχρι τώρα δεχτεί καλές κριτικές. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι ένα αυτοκίνητο, χωρίς πολλά πολλά βοηθήματα, με την κίνηση στον πίσω άξονα και το τιμόνι του ελαφρώς υποβοηθούμενο ώστε να μπορεί να εκμεταλλεύεται κανείς την ευελιξία του.
Κοστίζει όσο ένα κανονικό αυτοκίνητο
Η Micro μας ενημερώσει πως η "Pioneer Series", η έκδοση σε αυτό το αρχικό στάδιο της παραγωγής, έχει ήδη πουλήσει στην Ελβετία και μάλιστα είναι λέει πελάτης και ο CEO της Guccci, Marco Bizzarri. Σε περίπτωση που δεν είχες πειστεί δηλαδή. Ο Bizzarri βεβαίως δεν θα αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα στο να πληρώσει τις 15.000 ευρώ που κοστολογεί η εταιρεία το Microlino, αλλά αν εσύ θεωρείς πως είναι πολλά μπορείς να ασχοληθείς με το Microlino Light που κινείται μέχρι 45 km/h και μπορεί να το οδηγήσει κανείς χωρίς δίπλωμα οδήγησης.