Meyers Manx 2.0 Electric: Το απόλυτο παιχνίδι παραλίας

Ηλεκτροκίνηση και fun to drive γίνεται; Αν πρόκειται για το νέο buggy της Meyers Manx, όχι απλώς γίνεται, αλλά αποτελεί και τον ορισμό της διασκεδαστικής οδήγησης

Αυτό μάλιστα. Είναι το ηλεκτρικό όχημα που πολλοί από εμάς θα αγόραζαν χωρίς δεύτερη σκέψη. Στην τρίτη του εκδοχή, το γνωστό buggy της Meyers Manx και μας συστήνεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, δείχνοντας πως παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον χώρο της αυτοκίνησης. Έστω κι αν δεν προορίζεται για χρήση στους δημόσιους δρόμους, αλλά για ατελείωτο παιχνίδι σε παραλίες και αμμόλοφους.

Και μην θεωρήσεις πως πρόκειται για κάποια startup από αυτές που το τελευταίο διάστημα έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο, παρουσιάζοντας virtual hypercars που ένας Θεός ξέρει αν και πότε θα δούμε στην πραγματικότητα. Το EV dune buggy θα παραχθεί στην Καλιφόρνια από την Meyers Manx σε συνεργασία με μία ακόμη εταιρεία με έδρα στις ΗΠΑ. Όσοι παρακολουθούν από κοντά τα νέα της Meyers Manx, θα γνωρίζουν πως ο ιδρυτής της, Bruce Meyers πέθανε τον Φεβρουάριο του 2021, έχοντας πριν μεριμνήσει να πουλήσει την εταιρεία του στην Τrousdale Ventures, ώστε να εξασφαλίσει πως θα υπάρξει συνέχεια μετά τον θάνατό του.

Ο νέος ιδιοκτήτης, προχώρησε στην πρόσληψη ενός σχεδιαστή με βαρύ βιογραφικό. Πρόκειται για τον Freeman Thomas, ο οποίος μεταξύ άλλων, βρίσκεται πίσω από τη σχεδίαση του σύγχρονου Beetle. Ο Thomas είναι λοιπόν ο άνθρωπος που ανέλαβε να σχεδιάσει το νέο EV Manx και το αποτέλεσμα όπως αποτυπώνεται στις φωτογραφίες, εμφανίζει ένα όχημα πιστό στην αισθητική του πρωτότυπου, που όμως ενσωματώνει σύγχρονα μηχανικά μέρη και ένα διαφορετικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης.

Μικρή μπαταρία, μικρότερο βάρος

Στη νέα του εκδοχή, το Μanx διαθέτει ένα μονοκόκ πλαίσιο από αλουμίνιο, με το υλικό του αμαξώματος ωστόσο να παραμένει αδιευκρίνιστο για την ώρα. Αισθητικά, χαρακτηρίζεται από στοιχεία ρετρό, τα οποία κυριαρχούν και στο εσωτερικό του. Κάτω όμως από την ρετρό περιβολή, βρίσκεται μια απόλυτα σύγχρονη τεχνολογία. Υπάρχει δυνατότητα να επιλέξεις το buggy σου μεταξύ δύο τύπων μπαταρίας, μίας 20 kWh και μίας 40 kWh. Ακούγεται -και είναι- μικρή ως χωρητικότητα για τα σημερινά στάνταρ των ηλεκτρικών οχημάτων, όμως έχε κατά νου πως αφενός δεν μιλάς για αυτοκίνητο που προορίζεται για συμβατική χρήση, αφετέρου σε αντίθεση με την πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων, το Manx 2.0 Electric (όπως είναι η πλήρης ονομασία του), έχει βάρος 1.500-1.650 kg ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας.

Ακριβώς λόγω του περιορισμένου του βάρους, η Meyers Manx εκτιμά πως η αυτονομία του θα είναι 240 km με την μικρή μπαταρία και 480 km με την μεγάλη. Και πάλι βέβαια, οι τιμές ακούγονται αρκετά αισιόδοξες, θα πούμε εμείς. Το ηλεκτρικό buggy της Manx θα έχει ενσωματωμένο φορτιστή 6 kW, με προαιρετική δυνατότητα φόρτισης DC, στα 60 kW. Για μία ακόμη φορά οι τιμές αυτές ακούγονται ξεπερασμένες στο σημερινό τοπίο, όμως η κατασκευάστρια σπεύδει να καθησυχάσει. Οι μπαταρίες είναι τόσο μικρές, που δεν θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να φορτίσουν, ακόμη και σε αυτές τις ταχύτητες. Πάντως, δεν ανακοινώνει εκτιμώμενους χρόνους φόρτισης.

Ανεξαρτήτως της μπαταρίας που θα επιλέξεις πάντως, η ισχύς θα κατευθύνεται προς ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων που θα βρίσκονται τοποθετημένοι στον πίσω άξονα, ένας σε κάθε τροχό. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται καλύτερος έλεγχος της πρόσφυσης μέσω ενός άτυπου torque vectoring. Ανάμεσα στα στοιχεία που ανακοινώνει η Meyers Manx, είναι η τιμή επιτάχυνσης 0-100 km/h που είναι 4,5 sec για την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία, που θα έχει ισχύ 202 ίππων.

Έτοιμο να κλέψει την παράσταση

Το Manx 2.0 Electric θα διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός-πίσω, με τις φωτογραφίες να υποδεικνύουν μια μπροστινή ανάρτηση με βραχίονες, όπως τα αρχικά αερόψυκτα Beetle και το πρώτο Manx. Η πίσω, ωστόσο, φαίνεται να αποτελεί μια σύγχρονη σχεδίαση πολλαπλών συνδέσμων. Και οι δύο φαίνονται να έχουν μεγάλες διαδρομές, όπως οφείλει να έχει ένα όχημα που προορίζεται για χρήση off-road, ωστόσο δεν έχουν δοθεί στοιχεία σχετικά με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.

Εκτός από δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, το Manx 2.0 Electric θα διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σε μία απόπειρα να μοιάσει όσο περισσότερο μπορεί σε κανονικό αυτοκίνητο, θα διαθέτει ακόμη και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και υαλοκαθαριστήρες. Κατά τα άλλα, παραμένει πιστό στο πρωτότυπο και τον χαρακτήρα που περιμένει κανείς από ένα όχημα buggy. Είναι πισωκίνητο, έχει παχιά ελαστικά εκτός δρόμου, χωράει δύο άτομα και η οροφή αφαιρείται.

Στο δια ταύτα, μπορεί ακόμη να μην έχει ανακοινωθεί τιμή, όμως αυτό δεν σε εμποδίζει να εκδηλώσεις το ενδιαφέρον σου και να μπεις στη σειρά για την απόκτηση του απόλυτου παιχνιδιού παραλίας για ενήλικες. Οι κρατήσεις θα ανοίξουν στην ιστοσελίδα της εταιρείας, αμέσως μετά την επίσημη παρουσίαση του Manx 2.0 Electric στην έκθεση The Quail, την Παρασκευή 19 Αυγούστου, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Monterey. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024.