Lightyear 0: Το πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής

Θα κινείσαι για "έτη φωτός" ισχυρίζεται η Lightyear και σύμφωνα με τα στοιχεία το πρώτο SEV παραγωγής μάλλον τα καταφέρνει χάρη στους ηλιακούς συλλέκτες

Είναι το σχήμα των αυτοκινήτων της νέας εποχής; Φαίνεται πως ναι. Θυμήσου το Mercedes Vision EQXX που πέτυχε πάνω από 1.000 km αυτονομίας με μία φόρτιση. Κοίτα τώρα το Lightyear 0, το πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) παραγωγής. Είδες πόσο μοιάζουν; Μάλλον είναι μονόδρομος αυτό το σχήμα για να αυξηθεί η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά ας δούμε πιο αναλυτικά το ηλιακό αυτοκίνητο που συζητά σήμερα ο κόσμος της αυτοκίνησης. 

To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0

Και εγένετο Lightyear 0, το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο (SEV) παραγωγής 

Κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας διαδικτυακής πρεμιέρας, η νεοσύστατη εταιρεία ηλιακών ηλεκτρικών οχημάτων Lightyear παρουσίασε το τελικό σχέδιο του πρώτου της οχήματος, το Lightyear 0, πρώην γνωστό ως Lightyear One. Μετά από έξι χρόνια ανάπτυξης, το Lightyear 0 είναι διαθέσιμο για παραγγελία ενόψει των πρώτων παραδόσεων αυτό το φθινόπωρο.


 
Η Lightyear είναι μια νεοσύστατη επιχείρηση EV με έδρα την Ολλανδία που ειδικεύεται στα ηλιακά ηλεκτρικά οχήματα (SEV). Από νωρίς, η εταιρεία υποσχέθηκε εμβέλεια 725 km με μία μόνο φόρτιση από το πρώτο της όχημα -μια εξαιρετικά αποδοτική ναυαρχίδα SEV που αρχικά ονομάστηκε Lightyear One.

Οι δοκιμές πρωτοτύπων του Lightyear One είχαν ως αποτέλεσμα την επίτευξη πολλών σημαντικών ορόσημων. Το περασμένο καλοκαίρι, η ολλανδική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε ένα πρωτότυπο που παρείχε εμβέλεια 710 km με μία μόνο φόρτιση.

Μετά από δοκιμές αντοχής τον περασμένο Οκτώβριο, η Lightyear υποστήριξε ότι το πρωτότυπο SEV της θα θέσει νέα πρότυπα στην αποδοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων για τους 946 πελάτες στους οποίους σχεδιάζει να τα πουλήσει.

Τον Ιανουάριο, η Lightyear παρείχε περαιτέρω αποδείξεις για την αποτελεσματικότητα του επερχόμενου SEV της σε μια πίστα δοκιμών της Bridgestone στην Ευρώπη.

Τα εντυπωσιακά νούμερα του πρώτου SEV παραγωγής

Στην παγκόσμια διαδικτυακή πρεμιέρα μάθαμε κάποιες τελικές επιβεβαιωμένες προδιαγραφές που είναι διαθέσιμες για το SEV Lightyear 0, καθώς και πότε οι καταναλωτές στην Ευρώπη μπορούν να περιμένουν να οδηγήσουν ένα.

Χάρη στην κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία ηλιακών πάνελ της Lightyear, το Lightyear 0 θα είναι εξοπλισμένο με πέντε τετραγωνικά μέτρα διπλής καμπύλης ηλιακών συστοιχιών. Αυτή η ηλιακή τεχνολογία μπορεί να προσφέρει επιπλέον 70 χιλιόμετρα πρόσθετης αυτονομίας ανά ημέρα και έως και 11.000 χιλιόμετρα ανά έτος. Εντυπωσιακά νούμερα αν μένεις σε περιοχή με ήλιο.
 
Τι μπορεί να κάνει χωρίς ήλιο; Μια μπαταρία 60 kWh παρέχει 625 km αυτονομίας WLTP με μία μόνο φόρτιση. Σε συνδυασμό με την ηλιακή ενέργεια, το Lightyear one μπορεί να προσφέρει στους οδηγούς έως και 695 km αυτονομίας.

Η Lightyear επισημαίνει ότι αν η μέση απόσταση που διανύεις ημερησίως είναι 50 km, μπορείς να διανύσεις πάνω από 1.000 χλμ. με μία μόνο φόρτιση κατά τη διάρκεια αρκετών ημερών, χάρη στην πρόσθετη εμβέλεια των ηλιακών συλλεκτών -μια ακόμη απόδειξη της βιωσιμότητας και της αποδοτικότητας του Lightyear 0.

Γιατί άλλαξε όνομα το SEV της Lightyear

Παρά το αριθμητικό βήμα προς τα πίσω, η Lightyear βλέπει το 0 SEV ως ένα βήμα προς τα εμπρός. Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Lightyear Lex Hoefsloot δήλωσε:

"Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά έχουν πρόβλημα. Μέχρι το 2030, μπορούμε να περιμένουμε 84 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα (EV) στους δρόμους μόνο στην Ευρώπη. Δεν μπορούμε να το κρύψουμε, η πρόσβαση σε σταθμούς φόρτισης δεν θα συμβαδίζει με τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να ελαχιστοποιηθεί η φόρτιση από την πρίζα και να μεγιστοποιηθεί η εμβέλεια, η στρατηγική της βιομηχανίας, μέχρι στιγμής, ήταν η προσθήκη μπαταριών. Αυτό αυξάνει το ανθρακικό αποτύπωμα της παραγωγής και, με τη σειρά του, ενισχύει το βάρος και την ανάγκη για σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος. Η δική μας στρατηγική αντιστρέφει αυτή την προσέγγιση. Το Lightyear 0 προσφέρει μεγαλύτερη εμβέλεια με λιγότερες μπαταρίες, μειώνοντας το βάρος και τις εκπομπές CO₂ ανά όχημα".

Το Lightyear 0 έχει προγραμματιστεί να μπει στην παραγωγή στην Φινλανδία αυτό το φθινόπωρο, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται ήδη από τον Νοέμβριο του 2022. Μπορείς τώρα να διαμορφώσεις το δικό σου Lightyear 0 στην ιστοσελίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ξεκινώντας από την τιμή των 250.000 ευρώ. Ναι, δεν είναι φθηνό αλλά όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Lightyear σχεδιάζει να παράγει μόνο 946 μονάδες του Lightyear 0.

Η Lightyear έχει ήδη αρχίσει να εξελίσσει ένα δεύτερο μοντέλο SEV σχεδιασμένο για μεγάλη παραγωγή, το οποίο θα ξεκινά από περίπου 30.000 ευρώ -τώρα μάλιστα, κάτι γίνεται. Αυτό το SEV, που αναφερόταν προηγουμένως ως Lightyear Two, αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025.

 

To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0
Lightyear 0
To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0
To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0
To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0
To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0
To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0
To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0
To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0
To πρώτο ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο (SEV) Lightyear 0