
Σε αρκετούς τομείς, οι ΗΠΑ αποτελούν τον καθρέφτη μέσα από τον οποίο ο υπόλοιπος κόσμος μπορεί να δει το δικό του μέλλον. Αν οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένας από αυτούς, τότε το ηλεκτροκίνητο μέλλον αρκετών χωρών, δείχνει να συνοδεύεται από έναν μεγάλο πονοκέφαλο. Την αξιοπιστία των φορτιστών. Τα αποτελέσματα μελέτης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, στο Μπέρκλεϊ, έδειξαν πως σε σύνολο 657 παροχών σε 181 δημόσιους σταθμούς ταχείας φόρτισης στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο, το 23% ήταν "εκτός λειτουργίας".
Πρόκειται για ένα πρώτο καμπανάκι πως ίσως οι δημόσιοι ταχυφορτιστές, δεν είναι τόσο αξιόπιστοι όσο ισχυρίζονται οι πάροχοί τους. Ο καθηγητής David Rempel, μέλος της ομάδας που πραγματοποίησε την μελέτη, αναφέρει χαρακτηριστικά: "Οι φορτιστές πρέπει να λειτουργούν καλά και η λειτουργικότητά τους πρέπει να είναι σε υψηλό επίπεδο για να υπάρξει υιοθέτηση των EV σε μεγάλη κλίμακα. Περιμένετε πραγματικά από τους οδηγούς EV να πάνε σε έναν φορτιστή, να καλέσουν τον αριθμό 1-800 επειδή δεν λειτουργεί και στη συνέχεια να περάσουν 45 λεπτά πηγαίνοντας από τον ένα φορτιστή στον άλλο και να είναι ευχαριστημένοι με αυτό; Όχι φυσικά".
Το timing της έκθεσης μάλιστα δημιουργεί έναν έξτρα προβληματισμό, καθώς έρχεται σε μια στιγμή που η ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ, έχοντας ως στόχο την ταχεία υιοθέτηση των EV από το αγοραστικό κοινό κατά τη διάρκεια της τρέχουσας δεκαετίας, ετοιμάζεται να διαθέσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια, για την ανάπτυξη του εθνικού δικτύου φόρτισης.
Επερχόμενη αλλαγή προτύπων για τους φορτιστές
Το Κοινό Γραφείο Ενέργειας και Μεταφορών, το οποίο έχει συσταθεί για τη διανομή αυτών των κονδυλίων στις ΗΠΑ, αναμένεται να εκδώσει ελάχιστα πρότυπα και απαιτήσεις για τους φορτιστές EV τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες. "Οι επόμενοι μήνες είναι πραγματικά κρίσιμοι για την όλη διαδικασία δημιουργίας αξιόπιστης υποδομής EV", δήλωσε ο Rempel, και συνέχισε λέγοντας πως "οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να έχουν επίγνωση αυτής της διαδικασίας και να διασφαλίσουν ότι η αξιοπιστία είναι υψηλή”.
Δεν είναι ακόμη σαφές ποια πρότυπα θα υιοθετήσει το Κοινό Γραφείο Ενέργειας και Μεταφορών, όμως είναι ξεκάθαρο πως οι όποιες συμβάσεις γίνουν μεταξύ Πολιτείας και παρόχων υπηρεσιών φόρτισης, θα πρέπει να απαιτούν την ταχεία επισκευή των φορτιστών σε περίπτωση βλάβης.
Τελικά ποιο είναι το πρόβλημα με τους ταχυφορτιστές;
Η έρευνα, που διεξήχθη μεταξύ 12 Φεβρουαρίου και 7 Μαρτίου, αφορούσε σε σταθμούς φόρτισης στο Σαν Φρανσίσκο και γύρω από αυτό. Οι ερευνητές έκριναν ότι ένα σημείο φόρτισης ήταν λειτουργικό εάν ήταν σε θέση να φορτίσει για δύο λεπτά, ή εάν ένας σταθμός ήταν κατειλημμένος από ένα EV που φορτιζόταν ενεργά.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το 73% των σημείων ταχείας φόρτισης DC θεωρήθηκε λειτουργικό, ενώ το 23% θεωρήθηκε "μη λειτουργικό". Σχεδόν το 5% θεωρήθηκε ότι είχε "αποτυχία σχεδιασμού του σταθμού", επειδή το καλώδιο φόρτισης δεν μπορούσε να φτάσει στη θύρα φόρτισης του οχήματος. Τα συνήθη προβλήματα που παρατηρήθηκαν, περιλάμβαναν αποτυχίες στο σύστημα πληρωμών του σταθμού, αδυναμία έναρξης της φόρτισης, μηνύματα σφάλματος που εμφανίζονταν στην οθόνη και κενές ή μη ανταποκρινόμενες οθόνες.
Ο Rempel δήλωσε ότι τα ευρήματα επιβεβαιώνουν άλλες πρόσφατες έρευνες, που έδειξαν ότι η αξιοπιστία αποτελεί ανησυχία για πολλούς χρήστες γρήγορων φορτιστών συνεχούς ρεύματος. Πρέπει να είναι σαφές ότι η υποδομή EV λειτουργεί καλά, ώστε να μην αποτελεί κάτι που κάνει τους αγοραστές να λένε: "Θα περιμένω να αγοράσω EV όταν το σύστημα θα είναι καλύτερο", ήταν τα λόγια του Rempel.
Οι προβληματισμοί σχετικά με την αξιοπιστία θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντική ανησυχία για τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες που επιθυμούν να ανταγωνιστούν την Tesla, η οποία κυριαρχεί εδώ και καιρό στις πωλήσεις EV και διαθέτει το δικό της δίκτυο Superchargers, το οποίο δεν είναι προσβάσιμο σε άλλα ηλεκτρικά οχήματα στις Η.Π.Α. Η μελέτη Plug In America έδειξε ότι μόλις το 3% των χρηστών της Tesla θεώρησε ότι οι χαλασμένοι φορτιστές αποτελούν σοβαρή ανησυχία.
Η κακή αξιοπιστία των γρήγορων φορτιστών συνεχούς ρεύματος, θα οδηγήσει τους ανθρώπους είτε στο να μην αγοράσουν ένα EV είτε στο να επιλέξουν ένα Tesla, θεωρεί ο Rempel. Κι αυτή είναι μια δήλωση, που σίγουρα θα έπαιρνε το like, από τον ιδιαίτερα δραστήριο στα social media, Elon Musk.