Smart: Restart με το αμιγώς ηλεκτρικό crossover #1

To Smart της σύγχρονης εποχής, έχει μήκος 4,27m, βάρος 1.820 kg και ισχύ 272 ίππων. Σωστά μάντεψες, με τέτοιες προδιαγραφές το κάθετο παρκάρισμα αποτελεί παρελθόν

Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1
Smart #1

Το 1998 είναι αρκετά μακρινό, όχι όμως τόσο όσο οι προδιαγραφές μεταξύ της πρώτης γενιάς Smart που παρουσιάστηκε τότε και του νέου μοντέλου της εταιρείας, που όντας εναρμονισμένο με την τάση της εποχής, είναι ένα ηλεκτρικό crossover. Αν το καλοσκεφτείς, δεν υπάρχει άλλη εταιρεία που να άλλαξε τόσο πολύ το προφίλ της μέσα σε κάτι περισσότερο από δύο δεκαετίες. Από το αμφιλεγόμενης αισθητικής Fortwo των 2,5m, με κινητήρα 600cc, απόδοση που κυμαινόταν μεταξύ 45-61 ίππων και βάρος μόλις 730 kg, φτάνουμε σε ένα όμορφο σχεδιαστικά μοντέλο με πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις, υπερδιπλάσιο βάρος και πάνω από τέσσερις φορές μεγαλύτερη ισχύ. Θα πει κανείς και ορθώς, πως δεν μιλάμε για άμεσο αντικαταστάτη, ωστόσο είναι ξεκάθαρο πως η Smart της νέας εποχής είναι μια εντελώς διαφορετική εταιρεία.

Ακόμη και σε επίπεδο ονομασίας, η επιλογή του #1 μπορεί εύκολα να εκληφθεί ως άνοιγμα νέου κεφαλαίου, με αυτό να είναι το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής όχι μόνο για τη Smart, αλλά για ολόκληρη την αυτοκίνηση. Αμιγώς ηλεκτρικό, το #1 έχει διαστάσεις που του επιτρέπουν να καυχιέται πως οι χώροι στο εσωτερικό του, είναι συγκρίσιμοι με εκείνους μιας E-Class. Με μήκος 4,27m, πλάτος 1,82m και ύψος 1,63m, αλλά κυρίως με μεταξόνιο 2,75m, η νέα πρόταση της Smart είναι βέβαιο πως δεν θα στερείται χώρων.

Smart #1

Ειδικά από τη στιγμή που ως ηλεκτρικό μοντέλο, θα έχει εντελώς επίπεδο πάτωμα, είναι αρκετά πιθανό να μπορούν να βολευτούν στο εσωτερικό του ακόμη και 5 ενήλικες. Την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 273 έως 411lt. Δεν είναι κορυφαίες τιμές, αλλά δεν μπορείς να τα έχεις και όλα απ' τη μια γενιά στην άλλη. Τουλάχιστον έχεις στη διάθεσή σου επιπλέον 15lt αποθηκευτικού χώρου κάτω από το μπροστινό καπό.

Smart #1

Η σχεδίαση του εσωτερικού του #1, έχει περισσότερες κοινές αναφορές με μοντέλα της Mercedes απ' ότι στο παρελθόν, τα υλικά δείχνουν ποιοτικά και όπως ήταν αναμενόμενο, την παράσταση κλέβει η οθόνη 12,8 ιντσών στη μέση του ταμπλό και δευτερευόντως εκείνη των 9,2 ιντσών που αποτελεί τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στη διάθεση του οδηγού θα βρίσκεται μια πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Η χωρητικότητα της μπαταρίας του νέου Smart είναι 66 kWh, με την εργοστασιακή τιμή της αυτονομίας να φτάνει τα 420-440 km και αυτή είναι μια σημαντική βελτίωση από τα περίπου 100 km αυτονομίας του ηλεκτρικού Fortwo. To #1 θα έχει τη δυνατότητα να φορτίσει τη μπαταρία του σε ταχυφορτιστή έως 150 kW (10%-80% σε 30'), ενώ σε εναλλασσόμενο ρεύμα η μέγιστη τιμή φόρτισης θα φτάνει τα 22 kW (10%-80% σε 3 ώρες).

Smart #1

Ο ηλεκτροκινητήρας δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, με την Smart να μένει τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα πιστή στην παράδοση. Η ισχύς των 272 ίππων σε συνδυασμό με τα 343 Nm της μέγιστης ροπής θα μπορούσαν να αφήσουν υποσχέσεις για ατελείωτες πλαγιολισθήσεις, αλλά κατά πάσα πιθανότητα ούτε τα ηλεκτρονικά θα απενεργοποιούνται, ούτε ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου θα αποζητάει τέτοια μεταχείριση. Οπότε θα χρειαστεί να αρκεστείς στα 180 km/h τελικής ταχύτητας, μιας και η τιμή επιτάχυνσης 0-100 δεν ανακοινώνεται. Εκείνο που ανακοινώνεται, είναι οι διαστάσεις των ελαστικών, που όπως συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις ηλεκτρικών μοντέλων, είναι ιδιαίτερα μεγάλοι και συγκεκριμένα 235/45 R19.

Best of Network