



















Η Renault αποκάλυψε το νέο Twingo, που μοιάζει πολύ με το πρώτο αλλά πλέον είναι ηλεκτρικό, με ακόμα καλύτερους χώρους και τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.
Ήταν 1992 όταν ήρθε στη ζωή ένα αυτοκίνητο που τελικά άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τα αυτοκίνητα πόλης. Και τώρα 33 χρόνια μετά βλέπουμε για πρώτη φορά από κοντά το νέο Renault Twingo. Θα καταφέρει άραγε να κάνει την κατηγορία Α ακμάζουσα; Θα το δούμε. Πάντως στα χρόνια που μεσολάβησαν άλλαξαν πολλά και ένα από αυτά ήταν ότι οι Ευρωπαίοι δεν αγοράζουν πια μίνι αυτοκίνητα και σήμερα, η κατηγορία Α αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 5% της ευρωπαϊκής αγοράς.
Αυτό θέλει να αλλάξει η Renault με το νέο Twingo που μόλις γνωρίσαμε από κοντά. Η φίρμα πιστεύει ότι η κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων μπορεί να αναγεννηθεί. Και πώς το κάνει; Για να ζωντανέψει το πνεύμα του Twingo, χρειάστηκε να ληφθεί το DNA της πρώτης γενιάς και να του δοθεί μια μοναδική, σύγχρονη αίσθηση.

Το πρώτο Twingo ήταν ένα όχημα με εμβληματικό και άμεσα αναγνωρίσιμο σχεδιασμό. Το ίδιο είναι και το νέο Twingo E-Tech electric που είναι επίσης εξαιρετικά ευρύχωρο και ευέλικτο, με πέντε πόρτες, δύο ανεξάρτητα συρόμενα πίσω καθίσματα -στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις- και πολλά άλλα. Ο εσωτερικός χώρος είναι βελτιστοποιημένος "για να καλύπτει κάθε ανάγκη, με ένα επίπεδο ευελιξίας που δεν έχει επιτευχθεί ποτέ πριν", ισχυρίζεται η Renault.

Διαβάστε τι μας είπε για την σχεδίαση η επικεφαλής σχεδιασμού Paula Fabregat-Andreu: "Ο κύριος στόχος μας στο σχεδιασμό αυτού του σύγχρονου Twingo ήταν να ανακτήσουμε το τολμηρό πνεύμα της πρώτης γενιάς, μια συμπαγή σιλουέτα ενός όγκου, ευρύχωρη και με μεταβλητό εσωτερικό, με τον παιχνιδιάρικο, σκανδαλιάρικο χαρακτήρα που χαρακτήριζε την πρώτη γενιά. Το Twingo E-Tech electric είναι φωτεινό και χαρούμενο, με καμπύλες γραμμές και τεράστια, σκανδαλιάρικα μάτια που του προσδίδουν μια ζωντανή προσωπικότητα και έναν μοναδικό χαρακτήρα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας".

Φυσικά ένα αυτοκίνητο πόλης της νέας εποχής δεν μπορεί παρά να είναι ηλεκτρικό και φθηνό. Η βασική έκδοση του νέου μοντέλου θα είναι κάτω από 20.000 ευρώ αλλά ακόμα και οι εκδόσεις με τις κορυφαίες προδιαγραφές θα είναι προσιτές.

Ας δούμε και κάποια βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Twingo: έχει ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων και μπαταρία τεχνολογίας LFP με ωφέλιμη χωρητικότητα 27,5 kWh που του δίνει αυτονομία πάνω από 260 χιλιόμετρα.

Παρά τα 3.789 χιλιοστά μήκους έχει εντυπωσιακούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (360 λίτρα ανακοινώνει η Renault) αλλά αυτό εν μέρει οφείλεται στο τεράστιο μεταξόνιο σχεδόν 2,5 μέτρων. Ο άλλος λόγος που τελικά όλα θα χωρέσουν είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα (κινείται εμπρός-πίσω κατά 17 εκατοστά) αλλά και η αλλαγή κλίσης στα πίσω καθίσματα.

Και αν σκέφτεσαι ότι ηλεκτρικό σημαίνει βαρύ εδώ η Renault κατάφερε να το κρατήσει χαμηλά (για ηλεκτρικό) στους 1,2 τόνους. Άρα ελαφρύ, με καλή αεροδυναμική και εξελιγμένη διαχείριση ενέργειας. Γι’ αυτό και η φίρμα ανακοινώνει τόσο μεγάλη αυτονομία με τόσο μικρή μπαταρία -μένει να δούμε αν το καταφέρνει και στην πράξη.

Σου λέει κάτι το "Leap 100"; Όχι; Ούτε και σε μας μέχρι πρόσφατα. Το Twingo E-Tech electric είναι το πρώτο όχημα του προγράμματος "Leap 100" ("100" για εκατό εβδομάδες). Αυτό σημαίνει ότι το νέο αυτοκίνητο χρειάστηκε μόλις δύο χρόνια για να περάσει από την σύλληψη στην παραγωγή. Με αυτό το σύστημα ο χρόνος μειώνεται κατά 16% για τις πρώτες δραστηριότητες, όπως ο σχεδιασμός, κατά 41% για την ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της τεχνολογίας, και κατά 26% για την εκβιομηχάνιση, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης εργαλείων παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Εντυπωσιακά νούμερα που αφορούν τον οδηγό στον βαθμό που ρίχνουν την τιμή και αυτό τελικά το κατάφερε η γαλλική φίρμα. Τι άλλο έκανε; Έβαλε για πρώτη φορά μπαταρία LFP από την κορυφαία φίρμα CATL. Η μπαταρία LFP του Twingo E-Tech electric χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική cell-to-pack που επιτρέπει τη συσκευασία περισσότερων κυψελών σε δεδομένο χώρο, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος της μπαταρίας. Συνολικά, η αρχιτεκτονική LFP και cell-to-pack μειώνει το κόστος της μπαταρίας κατά περίπου 20%. Και η φιλοσοφία μείωσης κόστους συνεχίζεται και σε άλλα πράγματα.



