VW ID.5 Pro Performance: Σημασία έχει το φαίνεσθαι

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την αισθητική υπεροχή ενός coupe αμαξώματος. Αρκεί πλέον να μην τη συσχετίζει απαραίτητα με σπορτίφ οδική συμπεριφορά.

Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance

"Η μεγαλύτερη ικανοποίηση που αντλείς οδηγώντας το ID.5, είναι από την αυτονομία"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί στο θυμικό ένα coupe έχει καταγραφεί ως πιο δυναμικό και οδηγικά ενδιαφέρον μοντέλο.

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί στη σημερινή εποχή, το coupe είναι απλά το ακριβότερο περιτύλιγμα ενός κατά τα άλλα ίδιου προϊόντος.

Τα πράγματα στον χώρο του αυτοκινήτου έχουν αλλάξει, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Όχι, δεν αναφέρομαι στην ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον όχι μόνο σε αυτή. Πάνε σχεδόν τρία χρόνια από την επίσημη παρουσίαση ενός νέου μοντέλου που δεν θα ξεχάσω ποτέ, για τον απλούστατο λόγο πως ήταν η πρώτη φορά που ολόκληρη η συνέντευξη τύπου, περιστράφηκε γύρω από το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Καμία αναφορά σε διαστάσεις και χώρους, μηχανικά μέρη, οδική συμπεριφορά. Αντ' αυτών, οι αναφορές αφορούσαν στον αριθμό και τό μέγεθος των οθονών, στα γραφικά, στις εφαρμογές και τη συνδεσιμότητα, λες και βρισκόμασταν στο λανσάρισμα ενός νέου tablet.

Volkswagen ID.5 Pro Performance

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε απλά ως επιστέγασμα της μετατόπισης του ενδιαφέροντος σε τομείς που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν επουσιώδεις. Λοιπόν ναι, τα πράγματα έχουν αλλάξει, όμως η νέα πραγματικότητα όπως διαμορφώνεται, υπάρχουν στιγμές που μοιάζει εφιαλτική. Τουλάχιστον για όποιον εξακολουθεί να προσεγγίζει το αυτοκίνητο με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Πάρε για παράδειγμα το νέο ID.5. Είναι η coupe εκδοχή του ID.4, γιατί στη σύγχρονη εποχή, κάθε ηλεκτρικό μοντέλο πρέπει να έχει την σπορτίφ παραλλαγή του.

Δείχνει διαφορετικό. Είναι;

Εδώ ακριβώς όμως είναι που βρίσκεται το θέμα. Παλιά, ο διαφορετικός τύπος αμαξώματος, σήμαινε ταυτόχρονα και άλλες προδιαγραφές. Αρκετά συχνά είχες επιπλέον επιλογές σε επίπεδο κινητήρα, διαφορετικές διαστάσεις και διαφορετικό setup στην ανάρτηση. Εν τέλει, ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή προσωπικότητα. Αυτό που συμβαίνει σήμερα, είναι πως τα μηχανικά μέρη είναι δεδομένα και κοινά για όλες τις εκδόσεις κι εσύ απλά επιλέγεις τύπο αμαξώματος. Καλό;

Πλέον, ένα hatchback, ένα SUV, ένα coupe ή ένα cabrio, δεν διαφέρουν σαν αυτοκίνητα, αλλά μόνο σαν σχεδίαση. Μπορούν κάλλιστα να μοιράζονται πλαίσιο, αναρτήσεις, κιβώτιο και φυσικά... τις μπαταρίες. Αν το καλοσκεφτείς, κάτι παρόμοιο δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο καταναλωτικό προϊόν, καθώς σε όλες τις περιπτώσεις, η διαφορά στην εμφάνιση/σχεδίαση συνεπάγεται και διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Volkswagen ID.5 Pro Performance

Για ένα μοντέλο όπως το ID.5, παίζει μεγαλύτερο ρόλο η δυνατότητα αναβάθμισης του λογισμού over-the-air, παρά η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Μα είναι coupe! Ε και; Μέχρι τη μεσαία κολώνα, είναι πανομοιότυπο με το ID.4 μέσα έξω. Έχει και την ίδια μπαταρία 82 kWh, που σημαίνει παρόμοιες επιδόσεις και αυτονομία. Και η σπορ εικόνα; Αυτή υποστηρίζεται από μια εντονότερη κλίση της οροφής και μια αεροτομή, έξυπνα ενσωματωμένη στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Σίγουρα όμως θα είναι γρήγορο

Προφανώς ναι. Μάλιστα αν θέλεις ακόμη περισσότερο γκάζι, υπάρχει και η έκδοχη GTX με δύο ηλεκτροκινητήρες και άρα τετρακίνηση και 299 ίππους. Όχι πως οι 204 ίπποι της έκδοσης Pro Performance είναι λίγοι. Μια χαρά τα καταφέρνουν, έχοντας να διαχειριστούν ένα αναμενόμενα βαρύ αμάξωμα που φτάνει τα 2.117 kg. Το θέμα όμως όπως θα έχεις πλέον αντιληφθεί, δεν είναι οι τιμές επιδόσεων.

Γιατί τα ηλεκτρικά μοντέλα μπορεί να διαθέτουν επιδόσεις συμβατικών GTI, αλλά η συνολική οδική τους συμπεριφορά απέχει έτη φωτός από αυτά. Αν τυχαίνει να οδηγείς σε έναν επαρχιακό δρόμο, το ID.5 θα μπορεί με άνεση να κινηθεί γρήγορα, χωρίς όμως να σε εμπλέκει ουσιαστικά στη διαδικασία της οδήγησης, καθώς το τιμόνι μπορεί να είναι βαρύ, αλλά υστερεί σε αίσθηση, ενώ και η ανάρτηση δίνει σαφή προτεραιότητα στην άνεση.

Volkswagen ID.5 Pro Performance

Αν πάλι ταξιδεύεις στην εθνική οδό, μπορείς να διατηρείς με άνεση την τελική ταχύτητα των 160 km/h, αν και στην περίπτωση αυτή θα δεις την στάθμη της μπαταρίας να μειώνεται υπερβολικά γρήγορα. Κι όμως, το ID.5 με την κατάλληλη διαχείριση ενέργειας, μπορεί να σε παει αρκετά μακριά. Τουλάχιστον με όρους ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς μια αυτονομία άνω των 400 km είναι απόλυτα ρεαλιστική.

Σε αντίθεση με ότι θα περίμενες από ένα coupe, αλλά σε πλήρη αντιστοιχία με αυτό που ζητάς από ένα SUV, το ID.5 έχει άνετους χώρους για μια οικογένεια και τις αποσκευές της. Το εσωτερικό του είναι αρκετά φωτεινό, τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό περισσότερα απ' ότι έχεις συνηθίσει σε μοντέλα της VW, και η οθόνη infotainment 12 ιντσών, ενσωματώνει τις λειτουργίες για τα πάντα.

Και είναι καλό αυτό;

Αν έχεις εμμονή με τις νέες τεχνολογίες και τα tablet είναι προέκταση του χεριού σου, έχει αναμφίβολα αρκετά θετικά. Μέσα από διάφορα μενού, αποκτάς πρόσβαση στα πάντα. Και παράλληλα, απολαμβάνεις εξ αποστάσεως αναβαθμίσεις του λογισμικού, όπως την έκδοση 3.1 στην περίπτωση του ID.5 που μεταξύ άλλων, προσθέτει νέες λειτουργίες π.χ. στο σύστημα πλοήγησης, το cruise control και το αυτόματο παρκάρισμα, ενώ ξεκλειδώνει και ταχύτερη φόρτιση έως 135kW (από 125kW).

Volkswagen ID.5 Pro Performance

Στον αντίποδα, τα υπομενού του συστήματος πολυμέσων της VW είναι από τα πλέον χρονοβόρα στη διαχείριση (με αποκορύφωμα εκείνου για τον κλιματισμό), αποσπώντας για αρκετή ώρα την προσοχή όποιου αποφασίσει να περιηγηθεί σε αυτά. Και δυστυχώς, αυτή είναι μια σχεδιαστική αστοχία που δεν διορθώνεται over-the-air.

Volkswagen ID.5 Pro Performance

Πες μου λοιπόν έναν καλό λόγο για να δώσω τα €51.600 που κοστίζει το ID.5 Pro Performance και να το προτιμήσω από το ID.4. Θα σου έλεγα να το κάνεις, αν θεωρείς πως ελάχιστα εκατοστά χαμηλότερη οροφή που έχουν ως αποτέλεσμα ένα πιο κομψό αμάξωμα, αξίζουν €4.000 επιπλέον από την αντίστοιχη έκδοση του ID.4. Που τυχαίνει να έχει και ελάχιστα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Δεν σου φαίνεται αρκετός; Αν σκεφτώ κάποιον ακόμη, θα επανέλθω.

VW ID.5 Pro Performance

Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας 150kW στον πίσω άξονα
Μπαταρία: 82 kWh, ιόντων λιθίου (ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh)
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Πίσω
Ισχύς: 204 ίπποι
Ροπή: 310 Nm
0-100 km/h: 8,4sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 16,4 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 18 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 534 km
Χρόνος φόρτισης: 7,5 ώρες σε Wallbox (AC) με ισχύ 11 kW
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.600 mm x 1.852 mm x 1.613 mm
Μεταξόνιο: 2.766 mm
Βάρος: 2.117 kg
Χώρος αποσκευών: 549-1.561 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από €51.600

Best of Network